Vi monterade Hällen enligt anvisning. Dock sugs den inte fast av tätningslisten som den brukligt gör. Kund hävdar nu att det inte är monterat på ett fackmannamässigt sätt enligt konsumenträttslagen. Vi hävdar att kunden ska kontakta sin leverantör för åtgärd.
Vad gäller?

B Byggtips skrev:
Vi monterade Hällen enligt anvisning. Dock sugs den inte fast av tätningslisten som den brukligt gör. Kund hävdar nu att det inte är monterat på ett fackmannamässigt sätt enligt konsumenträttslagen. Vi hävdar att kunden ska kontakta sin leverantör för åtgärd.
Vad gäller?
Vem har köpt hällen?

@
B Byggtips skrev:
Vad gäller?
Enligt din egna rubrik är hällen "felmonterad". Alltså är inte tjänsten utförd på rätt nu sätt! 😉

• Gilla
DE73
  • Laddar…
B Byggtips skrev:
Vad gäller?
Om det skulle vara jag skulle jag kolla vad som gör så att hällen inte kan sättas dit som den ska och sedan förklara för kund så att kunden sen kan i din tur reklamera den.

J J-banan skrev:
Om det skulle vara jag skulle jag kolla vad som gör så att hällen inte kan sättas dit som den ska och sedan förklara för kund så att kunden sen kan i din tur reklamera den.
Sugas fast????
det gör ju ingen packning !

den är troligen helt rätt monterad och kunden bara försöker blåsa dig

Antingen skall den nypas fast med clips, hursomhelst skall den sitta fast och inte röra sig

J J-banan skrev:
Antingen skall den nypas fast med clips, hursomhelst skall den sitta fast och inte röra sig
klipps har de flesta gått ifrån

Det står inte vad det är för beslag som håller fast men det är iaf inte tätningslist som håller fast den. Hålet kan vara för stort eller saknas nåt fästesbeslag

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
returen returen skrev:
klipps har de flesta gått ifrån
Jag bytte häll nyligen och då var det med fäste.
Installationsmanual för en häll; visar rätt sätt att fästa skruvar i fästet, mått för montering och placering av hällen ovanifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K Kane skrev:
Jag bytte häll nyligen och då var det med fäste.
[bild]
siemens har detta kvar på några< modeller som du visar
kan tyvärr inte användas vid montering i stenskivor

returen returen skrev:
siemens har detta kvar på några< modeller som du visar
kan tyvärr inte användas vid montering i stenskivor
Jorå, jag klarade det i alla fall. 😉

Boschs installationsanvisning.
Instruktioner för att montera fästskener i kök med stenbänkskivor, inklusive lim- och silikonanvändning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K Kane skrev:
Jorå, jag klarade det i alla fall. 😉

Boschs installationsanvisning.
[bild]
Okay
allt går
men allt blir inte bra borde jag skrivit

returen returen skrev:
men allt blir inte bra borde jag skrivit
Rock solid!

K Kane skrev:
Rock solid!
vad klistrade du med?

returen returen skrev:
vad klistrade du med?
Nån variant av sätt-/montagelim.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.