Hej. Jag har en Electrolux integrerad diskmaskin. 600 satelliteclean

EES69310L inköpt 2020​

Vattnet pumpar inte ut och jag misstänker skit i pumpen. Men jag förstår inte hur den ska öppnas. Kan någon tipsa. Eller kan det vara annat? Pumpen brummar.
Har tagit bort frontplåten. Men sen då hur får man upp så man kan rengöra. Diskmaskinens pump och slangar, delvis demonterad för underhåll och rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Integrerad diskmaskin från Electrolux med synlig pump och rördragning efter att frontplåten tagits bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trevlig fredag.
 
Det var avloppsslangen som var igensatt. Så jag behövde aldrig öppna på vattenpumpen. Såg sen att man antagligen ska lyfta på en plastflärp och sedan skruva motsols. Men det är alltså inte provat utan bara något jag tror (till nästa gång)
 
R rikardg skrev:
Det var avloppsslangen som var igensatt. Så jag behövde aldrig öppna på vattenpumpen. Såg sen att man antagligen ska lyfta på en plastflärp och sedan skruva motsols. Men det är alltså inte provat utan bara något jag tror (till nästa gång)
som du märkt
en tumregel:
hörs pumpen så är det inte den
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.