K Knorren skrev:
Jag hade utan tvekan anmält min frys här om de nu erbjuder detta där du bor:
[länk]
Tack för tipset!

• Gilla
Knorren
  • Laddar…
Fyllde i allt men det stod att dom inte hade några lediga tider, får ringa imorn o höra.

Blev tyvärr tvungen att avbryta min beställning hos LG då jag fick se att maskinerna har ventilation på både höger och vänster sida.
Mina kyl o frys står mer eller mindre dikt an mot båda sidorna så känner att det inte blir någon optimal lösning.

Byggwe Byggwe skrev:
Fyllde i allt men det stod att dom inte hade några lediga tider, får ringa imorn o höra.

Blev tyvärr tvungen att avbryta min beställning hos LG då jag fick se att maskinerna har ventilation på både höger och vänster sida.
Mina kyl o frys står mer eller mindre dikt an mot båda sidorna så känner att det inte blir någon optimal lösning.
aj då
men det har nästan alla nya

returen returen skrev:
aj då
men det har nästan alla nya
Jasså, kan ju inte bli så effektivt när ventilationen är tilltäppt? Med kortare livslängd som följd.
Tyckte jag läste i någon annan tråd att det bara var asiatiska fabrikat som hade ventilation efter sidorna?

Byggwe Byggwe skrev:
Jasså, kan ju inte bli så effektivt när ventilationen är tilltäppt? Med kortare livslängd som följd.
Tyckte jag läste i någon annan tråd att det bara var asiatiska fabrikat som hade ventilation efter sidorna?
iom att kompressorerna blivit mindre så blir hela kylsystemet mindre och den välkända kondensorn på baksidan försvunnit
så återstår bara en rörslinga i sidoväggarana

• Gilla
Byggwe
  • Laddar…
returen returen skrev:
iom att kompressorerna blivit mindre så blir hela kylsystemet mindre och den välkända kondensorn på baksidan försvunnit
så återstår bara en rörslinga i sidoväggarana
Är det så på alla maskiner som inte har en synlig traditionell kondensor på baksidan?

Byggwe Byggwe skrev:
Är det så på alla maskiner som inte har en synlig traditionell kondensor på baksidan?
nä en del har ju en inbyggd där men de flesta nyare har det så
står tydligt precis som du upptäckt i manualen
förr fick amn ha ventilation upptill men nu är det sidorn

• Gilla
Byggwe
  • Laddar…
Byggwe Byggwe skrev:
Galler för att avge värmen på baksidan har endast några få varumärken kvar. Inga vidare skåp för övrigt. Jag håller dock med dig om att det känns som bästa lösningen även om "alla" andra verkar fungera ändå. Vissa har även kylning av kondensorn nere vid kompressorn eller till och med under skåpet (Hyfsat svårt att städa om man nu ens vet om att det behövs). Hade gallret suttit där bak så hade måttet på djupet blivit typ 75cm på vissa sköp.

• Gilla
Byggwe
  • Laddar…
Nu är kompressorn bytt genom Electrolux / Husqvarnas "reparation till fast pris", 2295kr inkl rut.
Rekommenderas!

• Gilla
Knorren
  • Laddar…
Jävligt bra pris!

• Gilla
Byggwe
  • Laddar…
E Emanuel01 skrev:
Jävligt bra pris!
om det bara håller...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.