Min spis har dött helt inget liv alls inte ens lampa lyser. Har bytt till tre nya säkringar på 16A för spis inget händer. Syns på bilden 4 kablar från husets vägg tre svarta och en gul-grön. Vidare kopplad till spis med kabel 4G 2,5 450/750v och den innehåller 4 kablar 1 svart 1 brun 1 blå och 1 gul-grön på bilden ser ut att en av dem har brunnit i kopplingen med spisen, det är svårt att se om det är blåa eller en svart som brann. Om man tittar lite bättre då syns att en har brunnit vid kopplings fot eller klamma. Huset är byggd 1974 jag tror den går på 2 fas. Undrar? Vågar inte röra el okunnig . Bifogar bild från väggen till spisen.
Klicka här för att svara
