Hej,
Vi ska köpa ny kyl/frys då vår gamla Husqvarna-frys håller på att ge upp.
Letar efter fristående kyl/frys med basfunktionalitet som t.ex. självavfrostande, bra kvalitet och inte alltför hög ljudnivå.
En säljare på Elon sa att Liebherr var en av de sista som tillverkade kyl/frys med kvalitet som förr.
Här på byggahus kan man läsa saker i stil med att "Liebherr gör skåp åt Miele, men de bästa gör de under sitt eget varumärke" och "Liebherr är knäpptyst".
Nu undrar jag om det finns någon här som vet om det ligger någon sanning i ovanstående?
Faktakunskap och egna erfarenheter är båda lika välkomna här.
Vi betalar gärna lite extra för något som kan förväntas hålla längre och krångla mindre, men då vill man gärna veta att det inte bara är en "hype".
Sitter just nu och kollar på en kombo från elgiganten: SGN301023 och SKB421024.
För närvarande kostar detta paket 22.500 efter lite rabatter.
Någon som har erfarenheter av dessa?
Andra förslag?