Vitvaror
Anonymiserad 137805: inte mycket att se förutom dubbelfiltret på ingången
lbgu: Tyvärr kan man väl inte räkna med att en modern tvättmaskin håller längre än så. Visa saker var definitivt bättre förr.
Letherface: [citat] Tyckte själv att den lät ganska mycket i början. Surrande/vibrerande. Men har märkt att den är väldigt känslig för oljud om du inte får den att stå väldigt rakt. Sen så fick jag lägga emellan en liten kil nånstans vid fläkten då det var oljud därifrån. Men nu tycker jag inte att det är speciellt mycket oljud.
Ernfrid: Den heter GM 330 F. Nu tror jag dock kompressorn har skurit. Ger ingen kyla och säkringen går när jag trycker på infrysning.
Anonymiserad 137805: Har du bara frost högst upp har du köldmedelsläckage, symptomen i övrigt stämmer oxå
HashtagPL400: Jag hade en Bosch kombimaskin när jag bodde i en liten 1-rummare under två års tid. I mitt tycke var det en riktigt bra maskin. Det blev rent och torrt. Finns det plats för separat tvätt och tork så hade jag dock valt det alla dar i veckan för att ha kapacitet för flera laddningar tvätt i serie. Jag håller därför med storskarn, låt behov och tillgänglig yta styra ditt val :)
springsteen: Hej. Vi köpte en WM16W549DN för 5 månader sedan och är väldigt nöjda. Vi har ett barn och tvättar mellan 4-5 tvättar i veckan. Köpte till gummifötter under maskinen och den hörs knappt. Rekommenderas starkt! 9kg 1600 varv och 5 års garanti för 5999:- med frakt. http://www.elfynd.se/kategori/vitvaror/tvattmaskin/siemens-isensoric-tv-ttmaskin-wm16w549dn
mrtnsko: Ska bara tacka för hjälpen och säga att det börjar bli klart... [bild]
Anonymiserad 137805: Det är risk för att den börjar bli trött fast det kan ju bara vara termostaten, har du inte bytt den på 9 år är det hög tid
MSjöström: Vi har 70-häll i 60-skåp intill diskmaskin. Det är ritat av köksleverantör så det ska inte vara några problem i alla fall...
Anonymiserad 137805: [citat] Det fina i kråksången är att jag har ingenting med Miele att göra och därför är jag inte förstahandsvalet på så nyare produkter. Utan det är först när kunderna tröttnar på den lokala servicegivaren från Miele som de kommer till mig. självklart får jag då höra hur illa bemötta de har blivit och hur länge de väntat vilka hutlösa framkörningsavgifter och
Anonymiserad 137805: gick det på garanti? din maskin tillverkades ju för tio år sedan!
Henri: electroluxaren Tack för informationen, vi har tydligen haft turen att få en bra frys. Som du säger verkar dessa skåp vara kallare än vad som behövs, men vi behåller det gärna ändå. Särskilt när vi hör att nyare frys har sämre kvalitet.
Anonymiserad 137805: tja det kan vara kompressorn eller köldmedelsläcka men den är ju rätt gammal och kompressorer slits ju rätt hårt numera
Anonymiserad 137805: Ariston tror jag inte har det men electrolux och husqvarna samt cylinda har det säkert någon mer..
Anonymiserad 137805: Det finns inga problem bara möjligheter..
hempularen: Sikta på en fast inkoppling i dosan. Här skall man då komma ihåg att det kan finnas mer än en fas i dosan. Dvs. ev. kan det vara mer än en säkring som behöver stängas av för att få det spänninglöst i dosan. Om den matas med två faser så gäller det att koppla rätt. Det är 400V mellan de två faserna, och 230V mellan fas och nolla. Fördelen med två olika faser i dosan är att
Anonymiserad 137805: Det finns massor i premiumsegmenten såväl Miele asko Husqvarna mm. Har man billigt varmvatten finns där en liten vinst att hämta Eller man bara vill vara en miljömedveten snubbe. Ingen är väl bättre eller sämre Den omedelbart påtagliga vinsten är ju snabbare program
HasseTeknik: Eftersom felet uppstod i samband med att ni renoverade, så är min gissning att det är frågan om glappkontakt. Jag skulle ha börjat med att öppna upp, så att man ser elektroniken. Kolla att alla kontakter sitter OK. Kolla speciellt kontakten mellan tryckknapparna och kretskortet. Kolla om det finns en finsäkring ( 5x20 mm glasrör med metalländar ). Kolla denna ev. säkring. Kolla att
Anonymiserad 137805: Snurra trumman för hand runt se om den woblar, lysna efter oljud
Marlen Eskilsson: [citat] Nej, vi hade inga problem med lådan. Köket för dock ritat för en 90 cm bred häll från början så lådan var redan anpassad för det.
Anonymiserad 137805: det är slitage och påverkas av vilket diskmedel man använder fast kunde dom för 30 år sedan göra gummislangar till diskmaskiner som än i dag ser nya ut så varför kan deom inte göre detta i dag??
Anonymiserad 137805: Va bra vad sa han om propeller ljudet då? permagum heter det som liknar modell-lera fick du det på reklamation?
KnockOnWood: Det ser ju ut som porslin. Hade det varit plåt eller gjutjärn hade du säkert märkt det på kanterna. Och clay = lera = porslin. Fler produkter :) https://www.flickr.com/photos/czlowiekzpolnocy/11090484613/
Ponsiloma: Vår torktumlare började gå lite konstigt och låta för ett tag sedan. Modellen är en Husqvarna QW601S och har ångfunktion. Plockade isär den och kollade lite men vet inte vad som är fel. Den startar programmen genom att sakta vrida trumman några centimeter i taget i några minuter. När den väl kommer igång så låter den gnälligt... Nån som spontant känner på sig vad det kan vara?
AndersMalmgren: Direkt från äran och hjältarnas land [bild] Nu ska den bara testköras då den kommer monteras långt efter att Ebays buyer protection gått ut
danne_08: Jag har köpt diverse delar från : http://www.reservex.se/artiklar.asp?kid=1795 Har funkat bra för mig.
HEM2121: [citat] Ja, då är det väl bästa som jag skrev förut att TS ringer LG och får ett mail där avstånden är angivna. TS kan ju också påpeka vad det står i en Tysk manual om de skulle vidhålla avstånden. TS ring växeln och be att få prata med en produktansvarig. Vissa supporter/kundtjänster läser innantill i manualen och det är du ju inte hjälp med, den har du ju redan. :)
Anonymiserad 137805: Precis Vid normal flytt spelar inte transportsäkringen någon roll. Dunkandet kan vara att maskinen inte står i våg och att alla fyra fötterna inte belastas lika mycket, dvs den nya placeringen av maskinen påverkar ljudnivån. Är det dessutom regelgolv förstärks alla ljud och man kan få resonans runt 1300RPM