Saknar du något ? ( hårnål bygel eller vad som helst som kan gå ner i hålen ) kan vara något som kommit igenom hålen i trumman och fastnat mot värmerören som ligger i botten och släpar mot trumman
( I bland finns en lucka som man kan öppna i trumman , kanske mest med toppmatade )
Annars töm maskinen och lys med en stark lampa genom hålen och se om kan se något genom dom , det gäller att se genom hålen i hela trummans botten och röra den lite fram och tillbaka
( I bland finns en lucka som man kan öppna i trumman , kanske mest med toppmatade )
Annars töm maskinen och lys med en stark lampa genom hålen och se om kan se något genom dom , det gäller att se genom hålen i hela trummans botten och röra den lite fram och tillbaka
Saknar lite vett och förstånd ibland, men jag vet inte... Skämt å sido så nej, inget jag kan komma på skulle ha sluntit (är det ens ett ord??) ner. Dock tror jag på din teori och har försökt lysa i hålen, tyvärr utan framgång.L Liteavvarje skrev:Saknar du något ? ( hårnål bygel eller vad som helst som kan gå ner i hålen ) kan vara något som kommit igenom hålen i trumman och fastnat mot värmerören som ligger i botten och släpar mot trumman
( I bland finns en lucka som man kan öppna i trumman , kanske mest med toppmatade )
Annars töm maskinen och lys med en stark lampa genom hålen och se om kan se något genom dom , det gäller att se genom hålen i hela trummans botten och röra den lite fram och tillbaka
Jag har däremot konstaterat var ljudet uppstår; mot maskinens hölje på höger sida (sett framifrån). Någon som har en röntgensyn att låna ut?
Obalans p-g-a för lite tvätt , lägger sig på ett ställe i stället för runt om i trumman , glapp i
lagret så den varierar mot inneslutningen , baljan den snurrar i .
Finns en sak till , det sitter fjädrar ini maskinen som ska hålla allt på rätt plats och hålla emot svängningarna på innanmätet , eftersom det är på en sida som du säger , kanske en fjäder gått av eller hoppat ur sitt fästläge
lagret så den varierar mot inneslutningen , baljan den snurrar i .
Finns en sak till , det sitter fjädrar ini maskinen som ska hålla allt på rätt plats och hålla emot svängningarna på innanmätet , eftersom det är på en sida som du säger , kanske en fjäder gått av eller hoppat ur sitt fästläge
Då tror jag mest på fjäderteorin. För lite tvätt är det iaf inte...L Liteavvarje skrev:Obalans p-g-a för lite tvätt , lägger sig på ett ställe i stället för runt om i trumman , glapp i
lagret så den varierar mot inneslutningen , baljan den snurrar i .
Finns en sak till , det sitter fjädrar ini maskinen som ska hålla allt på rätt plats och hålla emot svängningarna på innanmätet , eftersom det är på en sida som du säger , kanske en fjäder gått av eller hoppat ur sitt fästläge
Jag har beställt ny maskin och funderar på om det är idé att sälja denna till någon som är händig (och villig) nog att fixa den - om det är fixbart och inte så dyrt. I sammanhanget känns det som att stötdämpare är ett bra alternativ på tänkbart fel!useless skrev:
Klicka här för att svara