P
Peggen53: Det finns 2 reservdelar att få tag i för detta. En NTC-givare med kabel samt ett elektroniskt termostat. NTCn kostar 300:- och termostatet 1600:- så det vore bra om det bara var givarfel.....
10 svar · 9,8k läst
M
Anonymiserad 137805: Det beror ju på om ditt är moddat eller inte
7 svar · 5,0k läst
·
torbeno
torbeno: Har en gång lyckats sticka ner handen mellan trumman och karet så att locken frigjordes och trumman gick att rotera. Dock var den trumman körd sen (och därmed maskinen). Men ta gärna ett foto på hur det ser ut nu
2 svar · 1,1k läst
D
DFYD123: Mera off topic...har ingen erfarenhet av hällen men vet att det finns åtminstone en tillverkare till som är 650mm i yttermått men även att en del bredare hällar inte behöver mer en en 60-stomme under förutsättning att bänkskivan är 30mm eller tjockare.
2 svar · 1,8k läst
·
A
A-Man_08: Du kan ju kolla dessa också www.nettoparts.se
10 svar · 1,9k läst
·
R
Anonymiserad 137805: Ta då bort luckan så ser du varför
11 svar · 18,6k läst
S
sforskarn: Misstänkte det. Men tack för bekräftelsen. Frysen har nu efter nästan 3 dygn kommit ned i temperatur och larmet slocknat! Men det blir ju inte roligt med avfrostningar om det ska ta 3 dygn att komma ned i temp igen!:oops:
4 svar · 8,8k läst
Kjrocklad
Kjrocklad: Stort tack! Har tröskat bruksanvisningen, men inte lyckats hitta ngt.
2 svar · 1,2k läst
D09
D09: [citat] Det var en stor lättnad ha ha Mitt vanliga flyt hade varit att den ska sitta på baksidan och vara superviktig ;) men denna gången hade jag röta
5 svar · 3,2k läst
·
C
Criboon: Hej! Oj, jag hade missat svaren på detta, förlåt mig! Ja, jag har hittat smala som inte är integrerade men däremot inte sådana som är integrerade. Köket är hemmasnickrat från start, och egentligen mer av en kokvrå. Nu står där en 54 cm kyl/frys, inbyggd i en låtsasstomme a 60 cm. Det finns inget utrymme för passbit, varför en vanlig inbyggd inte borde funka. Hursomhelst. Tack för
4 svar · 6,0k läst
Taxen
Taxen: Ber att få tacka för intresse och tips om mitt problem.Det har nu löst sig med att jag fick bort luckan och kunde se pumpen.Tog bort stora slangen och kände då i pumpen att det satt en nyckel och annat gott som låste silen.Fick ut silen och gjorde rent.Nu gick det att skruva fast locket.Provkörde med vatten och nu var det tätt.
9 svar · 5,2k läst
D
DFYD123: Det finns 90 breda varianter som är grundare. Men då med kyl uppe o frys nere i lite olika utföranden. Men dom kostar en slant. Dom brukar behöva 61,5 cm djup och ska kläs med kökslucka eller rostfri lucka. Liebherr, miele, Gaggenau, Subzero och asko.
5 svar · 18,3k läst
Z
zica: Electrolux har också en modell kvar med 2 kompressorer. https://www.electroluxhome.se/vitvaror/kyl-frys/kylfrys/en3600kow/
17 svar · 26,3k läst
Ö
öringen: Lovar på heder och samvete :)
6 svar · 4,1k läst
M
Anonymiserad 137805: 5mm räcker även om du hänger om dörren så flyttar du ju inte magneten
10 svar · 3,2k läst
O
olof63: japp, men så trist att dessa slutat tillverkas! alrt är ju samsung el whirlpool side by side om du vill ha både kolsyra och is...
9 svar · 1,8k läst
D
DFYD123: Tror inte någon tillverkare idag betalar önskvärda pengar till serviceverkstäderna gällande garantiåtgärder men det är ett nödvändigt ont för att kunna hålla sina servicetekniker igång och hoppas på "andra jobb" som ger bättre betalt. Har ofta hört från serviceverkstäderna att Witts support är dålig men de gånger vi själva har kontakt med dom så är det inget större
6 svar · 4,6k läst
E
Anonymiserad 137805: Går kylfläkten på baksidan?
1 svar · 1,9k läst
·
M
MattiasT: [citat] Tog några veckor att orka ta tag i det men nu är fjädrarna bytta. Det var ett väldigt lätt ingrepp! (y)
6 svar · 10,4k läst
S
sagan1: [citat] Tack!
2 svar · 2,1k läst
K
Konsthantverkaren: [citat] Får väl säga att vi nu efter några år vant oss vid ev ljud och är jättenöjda!
6 svar · 5,6k läst
S
Anonymiserad 137805: Neff är ju samma som Bosch så prova de kanalerna
4 svar · 1,9k läst
K
Kjell_G: Testade att grilla i ugnen (250 grader) och fläkten på högsta. Det gick att vara i köket, både ljud och luktmässigt. Det borde funka. Dessutom är den snygg, hon har den svagt gröna och den var nedsatt pris på i Jönköping i början på veckan
7 svar · 6,0k läst
Snailman
Snailman: Ska du ha en med återcirkulation? jag fattar det som att IKEAs funkar så, alltså att luften inte sugs ut ur huset utan skickas genom ett filter och in i rummet igen. har du kollat på liknande, verkar ganska dyra en del av dem. https://www.tretti.se/vitvaror/koksflakt/vajerhangd-koksflakt/#/
2 svar · 1,8k läst
B
blue.b: [citat] Japp, så blir det nu. Köket är från början ett utställningskök och det hade en massa saker som var nytt i 1993års Marbodal katalog.
7 svar · 3,4k läst
F
Anonymiserad 137805: Ingen fara men du kan få oljämn undervärme
7 svar · 11,1k läst
B
Bjober: Men är inte det som med allting annat, ett märke rymmer mängder med modeller och årgångar av alla möjliga kvalitéer . Märket borde vara det minst intressanta i sammanhanget.
2 svar · 2,9k läst
L
lordi: Tror du har postat på fel ställe. Under "värme allmänt" kanske du hade fått fler svar. Hur som helst, så har din panna en laddpump för varmvattnet, som startar när man öppnar kranen. Troligen den som låter. Kolla så du har tryck i pannan till att börja med. Lufta ur med säkerhetsventilen. Om inte detta hjälper så kan det vara så att pumpen är på väg att haverera. Kan också
1 svar · 1,5k läst
D
DFYD123: Om du lyckas hitta vilken modell som passar och det råkar vara ELX121 så råkar jag ha ett på lager
13 svar · 6,3k läst
·
imported_Benno
imported_Benno: Rapportera gärna hur resultatet blev. Jag har aldrig hört om någon som gjort det. Jag kan tänka mig att det behövs mekanisk putsning och att inte diskmaskinen klarar det fastbrända. Men jag har ju som sagt inte testat själv.
3 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.