Skall bygga om mitt kök och behåller då min frys från electrolux med ismaskin.

MEN

Insåg av en slump att det verkar ont om 60cm frys med ismaskin numera. Har det till och med försvunnit helt?

Eftersom detta är en för mig oerhört viktig funktion skall jag kanske fundera i banorna side-by-side istället? Är ju en modern frys jag har och med fem år på nacken är den väl snart död och då kanske jag inte kan ersätta den?

Borde jag välja side-by-side?

• Gilla
Zebbr
  • Laddar…
P
Det har försvunnit, men kanske kommer tillbaka
.

Siemens har

Hade inte sett Siemens men såg nu.
Var dock en tokdyr tingest :)

Verkar vara ett magert utbud så känner att jag åminstone måste ha det i huvudet när jag planerar att välja side-by-side.

Hej,

Vi har märkt samma sak och efter ett samtal med en säljare på Elon visar det sig att eftersom de höga energikraven på nya frysar innebär tjockare isolering, så blir det för lite plats kvar till en ismaskin som trots allt är ganska skrymmande. Konsumenterna är inte villiga att förlora utrymme till frysvaror helt enkelt. Samma sak med inbyggd kolsyrepatron med dispenser i luckan på kylskåp. Tidigare hade Husqvarna en sådan i sitt sortiment, men konstruktionen var väldigt platskrävande och nettovolymen blev för liten. Vi var eventuellt spekulanter på en sådan lösning, men det blev inte så eftersom det i princip bara var Samsung hade det i sin side-by-side lösning (som vi inte ville ha).

En fråga jag ställde mig var hur många fuktskador vatten i kyl/frys har varit upphov till, men det var inte en faktor intygade säljaren såklart... :rolleyes:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.