Har problem med kylen och kommit fram till att det är kabeln från kretskortet ner till kompressorn som glappar. Kortet ser bra ut så jag antar att det antingen glappar mellan kontakt och kabel, eller kontakt och kretskort, tror på det första. Nu till frågan, någon som känner igen denna kontakt och vet om man kan köpa den någonstans?
Kan inte ändra rubriken men borde kanske ändrat till "Miele K8957 intermittent fel"
Fick bort glappet vid kretskortsanslutningarna men felet kvarstår. Problemet är att kylen går i lite mindre än ett dygn utan problem, sen blir det varmt, kompressor och fläkt går inte mer. Hjälper inte att vrida termostat upp och ner eller att sätta på "superläge".
En kyl har ju inte så många komponenter och mina tankar är att iom att kompressorn går som vanligt, som jag upplever normala gångtider osv, så borde problemet ligga någon annan stans och då blir det ju elektroniken.
Har haft av kortet några gånger nu och fixat eventuella glapp, någon som har en idé?
Beställt nytt kort som förmodligen kommer imorgon, men om detta nu inte hjälper så är jag slut på uppslag och då blir det tippen, trots det bär emot..
Fick bort glappet vid kretskortsanslutningarna men felet kvarstår. Problemet är att kylen går i lite mindre än ett dygn utan problem, sen blir det varmt, kompressor och fläkt går inte mer. Hjälper inte att vrida termostat upp och ner eller att sätta på "superläge".
En kyl har ju inte så många komponenter och mina tankar är att iom att kompressorn går som vanligt, som jag upplever normala gångtider osv, så borde problemet ligga någon annan stans och då blir det ju elektroniken.
Har haft av kortet några gånger nu och fixat eventuella glapp, någon som har en idé?
Beställt nytt kort som förmodligen kommer imorgon, men om detta nu inte hjälper så är jag slut på uppslag och då blir det tippen, trots det bär emot..
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Fick kortet idag och det ser inte riktigt likadant ut och fungerar inteelectroluxaren skrev:
Du verkar ha erfarenhet, om jag bryter strömmen på morgonen och låter skåpet vara av ett tag så går det igång igen, går sen hela dagen och halva natten innan det lägger av. Kan det vara något annat än kortet? När det väl går så blir det snabbt kallt, låter som vanligt och håller tempen.
För min del känns det som om ngn komponent har termofel på kortet men jag är kanske helt fel ute?
Ja, anslutningarna är lika förutom att en är vänd 180grader, inte så sannolikt att man sätter fel eftersom ena kantkontakten är mycket bredare. Beställde från Quickparts och han ska nu ringa Miele och kolla.electroluxaren skrev:
När jag sätter i det gamla så startar kylen som vanligt, med det nya var det helt svart, livlöst.
Nu har jag hamnat i situationen att jag efter att ha monterat ur och i det gamla kortet ett antal gånger fått detta att fungera,nu har kylen gått i fem dagar utan problem.
Samtidigt har de skickat ett nytt kort med posten,enligt antagande att det är fel på det andra.
Nu måste jag alltså välja
mellan att inte röra någonting och hålla tummarna, eller montera i det nya för att se om detta också fungerar. Finns ju för och nackdelar, kan det vara halvkasst och framgången jag har nu är tillfällig, sätter jag i det nya och det inte heller fungerar (ny revision eller liknande) så kanske jag inte får tillbaks det gamla lika bra och jag får tillbaks problemen.. svårt
Samtidigt har de skickat ett nytt kort med posten,enligt antagande att det är fel på det andra.
Nu måste jag alltså välja
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden