Byggahus.se
Strular med en E-lux torktumlare som inte klarar att torka tvätten. Jag har tvättat ur allt jag kommer åt på den och jag har kontrollerat att den värmer på etc men vattenbehållaren förblir tom efter körning och tvätten fortfarande blöt. Kondensmembranen genomtvättade så dessa är ok. Finns det nån pump/flotör på dessa maskiner?
 
polackerna har gjort 20 versioner av denna under 2 års tid.
har du vattenbehållaren undertill?
då är det ingen pump då är det en ventil.
blir det fel på ventilen som inte är ovanligt, får du indikation för full vattenbehållare.
hur mycket värmer den och hur länge.
hur länge går maskinen innan den är klar.
det verkar som om du inte får någon kondensation.
vilket kan bero på att motorn inte går runt o trumman står stilla, kanske bara att remmen gått av?
om trumman går runt och maskinen går i timmar samt att tvätten är glödhet så är det kylningen av kondensorn som inte funkar.
det beror på att det är för varmt i rummet eller att fläkten är trasig.
 
Japp, det är med behållaren under. Vet inte hur varm den blir men varmt är det.. Det låter som trumman går runt men jag ska dubbelkolla det. Ska kolla om jag kommer åt ventilen och hur den går upp, det var rätt mycket damm i hela maskinen så det kan ju vara stopp i slangen gissar jag.
 
Rem fanns det... Men den var av. Hur mycket mer behöver man riva maskinen för att få dit en ny?
 
Vänster plåt och lossa baksidan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.