Vitvaror
Nancy Biäng: oki, ja elen ska inte igenom, den kan jag förhoppningsvis ha till vänster, bakom spisen. Har ett gäng dosfräsar, men tar en som ligger på 75-80 då. Tack för hjälpen!
KjellTimell: Tack för all input. Köket kommer göras om inom 3-5år och då kommer jag inte vilja ha fristående.. Tanken slog mig att jag kanske kan göra en minirenovering med ny bänkskiva och skåp för ugnen.. Men vid snabbt räknande så stack kostnaderna iväg i förhållande till mervärdet för stunden. Jag köper hellre drömvitvarorna vid den riktiga renoveringen senare istället. Jag rannsakade
Åsa Lund: Om du ändå ska bygga om köket om några år så köp begagnat under tiden Finns jättemånga som ska bygga om kök och säljer nästan nya grejor billigt
Hemmakatten: Vi hade 2 kylar upptill och 2 frysar under, helintegrerade, från AEG, 12 år gamla och fungerar perfekt. Mycket snyggt, helnöjd, men de är klart mindre så därför behöver man två. Men vi är en matintresserad familj.
peroande: @Hallerudsbo Vid problem med flödesgivaren brukar maskinen under- eller överfyllas. I det senare fallet så att vatten läcker ut. Hände det dig?
yonna: Bofo tvättsystem köper tydligen in gamla wascator, plockar isär dem och reparerar dem. Men din är kanske väl gammal ....
BirgitS: Har man tur kan en spis/häll hålla i 15 år trots daglig användning och visst går det att laga sådana, en del gör det t.o.m. själv med hjälp av kunniga i forumet, men det är ju inte alltid det lönar sig.
Onsalakorven: Annars finns en bra lösning på detta, Adapt-r! En kille som tagit fram en lösning som gör att de flesta diskmaskiner går montera i Ikea-kök! Vi har installerat Adapt-r vilket funkade väldigt bra! [MEDIA=youtube]Cg8SDbGaFaM[/MEDIA]
Fotografen: Den kan sitta hur som,, jag brukar vrida den så att den inte tar i nånstans eller sitter i spänn.
knipo: Har glömt att återkoppla hur det gick med detta. Kanske inte mycket att bry sig om, men alltid trist att ”försvinna” när man fått hjälp här. Det blev en ny maskin till slut. Jag gjorde något litet försök till, men orkade inte engagera mig för mycket på en såpass gammal maskin det ändå var. I bälgen hittade jag ytterligare lite mer än en tia i blandade småmynt. Tack för ert
hempularen: Då får vi hålla tummarna. Det är som sagt ett extremt osannolikt fel. Det är nog relativt stor risk att du har en glappkontakt någonstans på det kortet, men inte nödvändigtvis just vid kristallen. Men det som är bra är att nu vet du att är ett ev. glapp som finns på just det kortet. Så då kan det bli lättare att lokalisera felet om det kommer tillbaka.
Anonymiserad 137805: Witten har ju reglagen i mitten då blir båda sidorna lika stora. Mest fråga om tycke o smak Electroluxwn har skjutreglage vilket många gillar då det upplevs snabbare
Magnussons2019: Någon som har provat den och har några åsikter?
Peter2400: Hade det inte varit enklare med ett gäng wago. Jag litar mer på dem än egenklämda kabelskor. Men det kanske är olämpligt av någon annan anledning? [bild]
Psycho Dave: Men så jäkla rätt du har, det står ju Fb. Ahhh härligt, nu blev det ännu dyrare :-D
Anonymiserad 137805: Gör den alltid detta? Centrerar luckan i öppningen? Är tätningslisten hel även i underkant? Kan vattnet komma underifrån i bakkant? Är hålen i spolarmarna täpta? Är silarna täpta? Är bestickskorgen hel i bottnen? När syns vattnet efter 5,10,20 minuter eller längre
jordraketen: [citat] Jo den tömmer. Men sköljprogrammet håller på onödigt länge. Och rätt som det är börjar det morra från pumpen, under pågående sköljprogram, men den pumpar ej ut nåt. Innan i veckan gick den varm, troligen pga den hängt sej i uppvärmningen..
ikeo: har inte bosh en nöjd kund garanti där man kan byta utan kostnad inom 100 dagar om man reggar det man köpt på deras webb sida
Röret: Rätt! Syntes inte att en av propparna hade löst ut. Nu funkar den perfekt. Tack för hjälpen!
MiaSthlm: [citat] tt Jo jag betvivlar att något av mina åtgärder fungerar. Maskinen finns i en fritidslägenhet som kan stå tom i perioder och luckan kan tyvärr vara stängd då. Nu kommer det bli en stor lapp att luckan bara får vara stängd när maskinen körs. Bra att ha en julklapp att önska :-). Men bättre att det är maskinen än att det var något i väggarna så man får se de positiva.
torbeno: Jepp 9511 är 2015-11 (november 2015) Man får alltså lägga på 20 på årtalet för att få det rätt. Januari år 2020 blir besvärligt för dem. 0001 kommer innebära millenniumbuggen :surprised:
Boan: rent praktiskt tycket jag dock att korgen osv är betydligt bättre på gamla cylindan än electrolux, som är grymt ranglig. Men det kanske skiljer på deras modeller?
jordraketen: Siemens IQ300 heter den. Verkar som den hänger sej i programmet i bland. Bla hoppade den över centrifugen när jag körde igår kväll. Även när jag bara körde skölj/centrifug programmet tog det en stund innan programmet startade. Har hänt nån gång för ett bra tag sedan med, men funkat igen. Är väl elektroniskt programverk som inte går att göra så mycket åt eller??
Anonymiserad 137805: det är inte omöjligt att man förlänger livslängden om man vrider ner termostaten några tiotals sekunder innan man stänger av helt