torbeno
torbeno: Kan du lokalisera ljudet? Kanske från motorkortet. Dessa kan spöka. Det sitter i regel på baksidan av maskinen
4 svar · 2,0k läst
·
torbeno
torbeno: Om du håller handen på kompressorn, hur varm blir den? Kan du inte hålla kvar handen så skall du nog inte köra den mer. Gasbrist troligt i så fall
4 svar · 2,0k läst
Fotografen
Fotografen: Mät spänningen i uttaget under belastning. Mät vattentrycket under flöde.
11 svar · 1,3k läst
redarn
redarn: Tystast blir det om du kan ventilera baksidan av kyl-frys (kompressor och kondensor) på annat sätt än in i köket med självdrag (det vanliga sättet att lösa kylningen) och bygga helt tätt mot köket. Tex. om du kan öppna genom golvet till en källare och upp till en vind. Exakt lösning beror så klart på huset och ventilationen i övrigt. Troligtvis är det bästa att skippa detta och
5 svar · 4,1k läst
tttomten
tttomten: Du vill även ha ventilation.
2 svar · 1,7k läst
·
R
runpet: [citat] TACK FÖR TIPSET,MEN JAG AVVAKTA LITE MED DET.
6 svar · 1,0k läst
K
Anonymiserad 137805: Tveksamt Gorenje har helt egna lösningar Vet inte om något som har likadant innehåll.
15 svar · 8,6k läst
·
H
Harald Boye: Grymt tack!
4 svar · 1,1k läst
·
H
Anonymiserad 137805: Köper du original så passar det direkt
5 svar · 14,9k läst
·
Rabbithole
Rabbithole: Ska det vara riktigt kompakt tror jag det är bättre att välja en fristående och sedan bygga en tunn konsoll till den. Bara skåpet bygger ju typ 40mm extra
17 svar · 15,1k läst
F
Fixarmadde: Fixat nu! Det satt en tandpetare på tvären... Nu funkar det igen. Tack för hjälpen! :D
28 svar · 8,9k läst
·
M
mikewse: Tyvärr har jag inte pysslat med avloppsslangen men jag tror du ganska lätt kan se hur det är draget om du skruvar av ovansidan på maskinen (och ev nåt mer) och kikar. Det är ganska enkelt att öppna upp. Jag bifogar bruksanvisning och pdf på hölje och slangar. Tyvärr har jag inte nummerförklaringarna.
6 svar · 8,5k läst
·
R
Rydde1: Tackar, gör ett försök med detta.
6 svar · 2,5k läst
G
Anonymiserad 137805: SNYGG
8 svar · 2,3k läst
D
Anonymiserad 137805: blå pilen mot dig fin-sil underst
2 svar · 715 läst
B
Beretic: För att uppdatera tråden lite så är elementet nu avlägsnat. Resistansen i elementet var oändlig och vid ockulär besiktning så har slingan bränt av på ett ställe. Det var ganska smidigt ändå att plocka ut det. Var dock tvungen att släppa på 1 skruv i varje kant av elementhållaren också för att kunna lirka ut det. Men det tog kanske 15min att riva isär så det var klart värt
5 svar · 6,6k läst
·
G
Anonymiserad 137805: bosch/gaggenau brukar ha möjlighet att byta språk vid installation.
3 svar · 2,1k läst
A
Akerblad82: Vår diskmaskin började krångla för några veckor sedan. Första felkoden visade att det var stopp i avloppet och att maskinen inte tömde vatten. Jag skruvade isär den och fann då att en plast bit satt i avloppspumpen. Efter några dagar kom felkoderna E4 och F6 upp. Har provat med luta den 45 grader och då kommer det ut vatten på golvet. Sedan går den igen i några dagar och samma
0 svar · 6,3k läst
Lunkann
Lunkann: Som sagt, ytterst konstigt läckage... Nu var det ett mer pulserande läckage
3 svar · 2,8k läst
·
mhammarsten
mhammarsten: Tack för svaret!
2 svar · 11,7k läst
·
R
Rickenbacker325: Ska kolla sett också i morgon fm. Skönt att ha lite att göra. Återkommer med resultat
16 svar · 4,4k läst
C
Anonymiserad 137805: som sagt det finns en del mindre ärliga i branschen vars affärsidé är att låta försäkringsbolagen betala fantasisummor eller minst en felsökning, dessa behöver aldrig äga ett verktyg eller ta hem någon reservdel.
6 svar · 3,6k läst
Z
zombi: Hej.Tesat och det verkade hjälpa...tack
2 svar · 4,5k läst
M
Masse p: Började med att den inte pumpa in nytt vatten efter den tömt då tryckte jag olika kombi nationer vilket var dumt.nu blinkar samtliga lampor .kanske inte lönt låga
10 svar · 1,9k läst
L
LaT: Hej, nån som har koll på var överhettningsskyddet sitter? Jag antar att det är det som löst ut. Annars tas andra tips på felsökning också emot.
0 svar · 1,3k läst
S
Stefan1972: var dom har sina reservdelar och hur det fungerar vet jag inte men jag dividerade en hel del med dom när min tumlare krånglade och reservdelarna är det ju en extern aktör som har i sverige och lika är det även på andra ställen. Pratade till och med med deras reservdelsfirma i nederländerna när det var på tapeten. Tyvärr är de bara ett lagerhotell så de öppnar ett ärende på
34 svar · 22,8k läst
·
K
Anonymiserad 137805: Den är lönt att laga
1 svar · 1,6k läst
J
Anonymiserad 137805: nä slangens anslutning inne maskinen kan vara besvärlig då den brukar sitta hårt och man vill ju inte bryta sönder något
12 svar · 6,2k läst
E
Anonymiserad 137805: Pumpen används på alla moderna maskiner även om man väljer bort behållaren och låter kondensatet gå direkt ut i avloppet
3 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.