torbeno
torbeno: Ah, jag såg fel. Trodde du ville ha gängtejp mellan bussning och aquastop.
4 svar · 5,2k läst
·
C
Anonymiserad 137805: Stor sannolikhet är att elementet inte är helt. De brukar inte hålla så länge på dessa maskiner 5 år är jätte länge för denna maskin
5 svar · 1,8k läst
S
Anonymiserad 137805: Turkarna är inte bra på att skriva instruktioner. Men vilken plåt menar du?
2 svar · 921 läst
S
Sparks: Bytt avloppsslang och kört en gång och det ser bra ut ingen läcka!
13 svar · 4,4k läst
·
L
largab: Angående kyl o frys med värmeavledning på sidorna. Min mor 79år åkte o beställde nya skåp på Elon. Jag hämtade dem, packade upp dem och skulle bara skjuta in dem i nischen när jag upptäckte att kylare saknades på baksidan. Läste manualen, där stod inget om sidoavstånd el nischmontering. Ringde t Elon. De sa att det bara var att ställa in dem kloss mot varandra utan luftspel i
12 svar · 4,4k läst
B
bengan1938: bengan här. Problemet löst. Köpte tre små runda starka magneter hos Kjell & C.Monterade dem på luckans insida och chassit. Fungerar perfekt.
6 svar · 3,0k läst
useless
useless: 700:- fattigare verkar den funka igen. Återstår att se hur länge...
5 svar · 2,8k läst
·
E
Anonymiserad 137805: Sätt fast maskinen annars tippar den när du öppnar luckan. Det brukar finnas uttag så man kan öppna luckan utan svårigheter.
3 svar · 1,7k läst
C
ConnyN: Tack för alla svar! Tog ett ryck till idag och såg nu svaret från Electroluxaren. Provade att köra våtdammsugaren på den där slangen, såg att det kommit in en del vatten i vattenpaketet från tidigare försök. Skruvade sedan på locket på pumpen och... voila! Plötsligt fungerade allt. Exakt vad som var fel är ju en bra fråga. Men det skadade uppenbarligen inte att plocka isär
14 svar · 11,6k läst
·
Peter2400
Peter2400: [citat] En frostskyddskabel kanske räcker, https://www.hornbach.se/shop/EBECO-Frostvakt-2-m-20-W/5124895/artikel-detaljer.html
8 svar · 7,9k läst
·
L
larsm: Ja, jag får se om jag orkar göra en insats. Jag är ju mest förundrad över den i mina ögon uteblivna felsökningen (2 gånger).
10 svar · 4,5k läst
P
Perramart: Är det någon här som har testat någon gasolgrill från Mustang? Omdöme i så fall.
0 svar · 2,9k läst
S
Anonymiserad 137805: Tätningarna på respektive gavel av trumman Ta isär hela maskinen och lyft ur trumman så ser du vad jag menar
3 svar · 7,2k läst
·
A
A-Man_08: Har du kollat så att inget fastnat pumpen, glasbit, olivkärna etc?
6 svar · 2,6k läst
·
G
Gårdsboende: [citat] Jag monterade dom lika som dig @Andy78 , mina står kvar på samma ställe efter 1års tid iaf :)
3 svar · 1,6k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] I ett radhus är den säkert OK. Det jag syftar på är att man i många flerfamiljshus/bostadsrättshus/hyreshus har en gemensam frånluftsfläkt och "motorlösa" spiskåpor i lägenheterna. Det är ett ganska vanligt problem att kreativa renoverare installerar en (kraftig) motorförsedd fläkt i köket. Problemet blir då lätt att fläkten är för stark, vilket bland annat kan
7 svar · 921 läst
·
S
salbo: [citat] Fixat! Det är elen i huset som är galen och ostabil. Funkade i annat uttag.
1 svar · 3,0k läst
S
Anonymiserad 137805: Den hänger i sk nyckelhål
6 svar · 3,6k läst
·
martin43
martin43: [citat] Tja om inte annat skulle jag ju bli väldigt intresserad av hur den upptäcker det, och varför den blev så upphetsad att den gick sönder.
5 svar · 3,4k läst
·
B
Anonymiserad 137805: [citat] dessa produkter är i siemens IQ500 serie dvs. inte premiumsegmentet då det är IQ700-serien utan att med säkerhet veta är troligen dessa skåp inte tillverkade i Tyskland utan ett före detta järnridås land.
5 svar · 5,6k läst
D
Daaaaaniel: Bring är generellt inga hjältar direkt.... Beställde en gång 4st bänkskivor (laminat) till en lägenhet i Stockholms innerstad, varav den längsta var 3,2meter lång. På vägen till mig ringde dem och frågade om det fanns hiss. Jag frågade hur de hade tänkt sig att få in en 3 meter lång bänkskiva i en vanlig hiss. Väl framme så tappade dem en av bänkskivorna, så fick vänta 4
11 svar · 5,5k läst
·
H
hempularen: Det skulle ju vara bra om du kunde visa lite tydligare vad den nya har för spec. OM det verkligen är en ren 400V spis, så blir det inget problem. Men det finns lite förrädiska sätt att ange det. Om du har möjlighet att kontrollmäta i uttaget så är det allra bäst. I Perilexuttaget har du de fyra hylsorna med runda hål. Där kopplas de tre faserna och neutralledaren ("nollan"). En ren
1 svar · 5,8k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Till exempel IKEA har särskilda överskåp att sätta över kyl och frys: https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99926426/ De är byggda så att baksidan är framdragen 5 - 6 cm, för att kylluften skall kunna passera bakom skåpet och ut ovanför. Om man sedan sätter ett galler för öppningen ovanför skåpet, eller låter det vara öppet är ju en smaksak. Här är ett exempel
2 svar · 2,7k läst
·
D
Daniel 109: Ett exempel. https://www.ebay.com/itm/UNIVERSAL-Oven-Cooker-Door-Seal-3m-3-4-Sided-Rounded-90-Glue-Sealant-by-Radvac/202651279492?hash=item2f2ef52084:g:QyUAAOSwQ0Rcrx5F
3 svar · 1,6k läst
M
Markus86blom: [citat] Fan va schysst. Missade den. Bra pris. Tackar!!
11 svar · 2,4k läst
·
B
Anonymiserad 137805: Det är därför du skall ha en danfoss 8a
6 svar · 1,5k läst
P
Pop69: Hmm montören på butiken drar kabeln efter jag frågat, kändes tryggast så haha!
10 svar · 1,3k läst
·
P
Pappa1986: [citat] Ok. Det är säkert en dyr historia :sweat: Men tack för svar (y)
7 svar · 3,7k läst
·
D
Anonymiserad 137805: Det är väl snabbstarten som lagt av Då finns det inga sådana kretskort kvar heller
1 svar · 1,9k läst
G
Grief: Slangen är nu bytt, det höll tätt med slangklämma och Tec7. Nu fungerar den lika bra som vanligt igen. Tack för hjälpen @electroluxaren!
5 svar · 1,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.