Tja!
Som rubriken antyder, jag - eller egentligen tjejen - är ute efter en bra tvätt/torktumlare i en maskin. Någon som har koll på vilka som fortfarande är bra och inte har fallit för tillverka-i-billigt-land- frestelsen?
Ska inte säga att pris är ointressant, men kvalité får kosta lite mer...
Mvh,
ToRy
Som rubriken antyder, jag - eller egentligen tjejen - är ute efter en bra tvätt/torktumlare i en maskin. Någon som har koll på vilka som fortfarande är bra och inte har fallit för tillverka-i-billigt-land- frestelsen?
Mvh,
ToRy
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 251 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 251 inlägg
Nu är det ju 1,5 år sen Råd & Rön testade kombinerade tvätt- och torkmaskiner men då var det två Miele som fick bäst betyg. Dock kostar de över 20 000 kr så mycket nära hamnar en AEG och en Husqvarna för ung. hälften. Det kan vara så att det endast är maskinerna från Miele som är tillverkade i Tyskland och resten i låglöneländer.
https://www.radron.se/tester/vitvaror--hushallsmaskiner/tvattork/
Av förklarliga skäl testar de inte hållbarhet utan tvätt- och torkresultat, ljudnivå, hanterbarhet och liknande.
https://www.radron.se/tester/vitvaror--hushallsmaskiner/tvattork/
Av förklarliga skäl testar de inte hållbarhet utan tvätt- och torkresultat, ljudnivå, hanterbarhet och liknande.
Har en Bosch WVG30444SN sen ett halvår tillbaka. Fungerar som förväntat. Är enligt mig skonsam mot tvätten och ger väldigt mjuka kläder. Samma specifiktioner (utan SN på slutet) säljs i DE/A/CH som Made in Germany och fått toppresultat där. SN är tillverkad i Kina. Du kan läsa bra och utförliga recensioner på amazon.de.
Den torkar luften med kallvatten och jag märker inte av värme eller fukt i tvättstugan. Den rensar bort luddet själv direkt ner i avloppet.
Köpte min på Hemmy.se för 6999:- om jag minns rätt.
Den torkar luften med kallvatten och jag märker inte av värme eller fukt i tvättstugan. Den rensar bort luddet själv direkt ner i avloppet.
Står det på typskylten att den är tillverkad i Kina?D Drömchans skrev:Har en Bosch WVG30444SN sen ett halvår tillbaka. Fungerar som förväntat. Är enligt mig skonsam mot tvätten och ger väldigt mjuka kläder. Samma specifiktioner (utan SN på slutet) säljs i DE/A/CH som Made in Germany och fått toppresultat där. SN är tillverkad i Kina. Du kan läsa bra och utförliga recensioner på amazon.de.
Att säga att SN generellt innebär tillverkad i Kina stämmer inte.D Drömchans skrev:
Det tror jag inte heller. Har undrat varför många vitvarutillverkare har så många varianter och också olika mellan länder som Sverige, Tyskland, Polen och UK. Är det marknadsförare som vill mikroanpassa sig för marknaden?
Husägare
· Västerbottens län
· 775 inlägg
Vi har en Samsung Eco Bubble kombinerad tvätt och tork och vi är nöjda. Den gör sitt jobb och sjunger en trudelutt när den är klar. Den kan tvätta separat, torka separat eller i kombination. Den ligger lägre i pris nu (~5000kr) än när vi köpte den!T ToRy skrev:Tja!
Mvh,
ToRy
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder