B
Buke: [citat] Nej, det är en basmodell, ingen barntimer, ingen klocka alls. Idag när jag justerade höjden sla jag på den när den stod helt snett, bara för att jag ville veta. Då hade jag samma problem. Nu när den står i våg funkar den felfritt igen.
32 svar · 7,1k läst
·
galento
galento: Hmm. har just haft mailkontakt med siemens ang en diskmaskin som började visa kod 24 och pumpade inte ur vattnet. Det visade sej vara en plast bit som låg mot impellern. Skickade foto på delen och undrade var den kom ifrån.
5 svar · 4,8k läst
M
Anonymiserad 137805: det finns några få med timer men utöver detta nä
1 svar · 3,2k läst
Seref
Seref: [citat] Kan man åtgärda med rengöra eller byta hela satsen tro. El kan det vara annat kanke remmen eller någåt förhinder.
2 svar · 1,7k läst
D
Anonymiserad 137805: Jag tycker att du provar med ny rem och nya reservdelsbytare. Risken är att spännhjulet inte lirar och det är lagrat i motorn. Whirlpool och indesit gick ihop så nu görs whirlpools maskiner av indesit i stället för bauknecht. Jag vet inte vilken maskin du har men denna remmen kan det vara 482000023382 Spännhjulet 482000023384 Dessa är de två vanligaste reservdelarna att byta.
5 svar · 3,3k läst
F
Anonymiserad 137805: då får vi väl hoppas att den går någon månad till
2 svar · 12,1k läst
·
H
Anonymiserad 137805: Läs manualen Du kanske har den typen som skall stå fritt och detimte får finnas något inom 30cm från den sidan.
5 svar · 10,8k läst
T
tobbbias: [citat] Tack för input. Ja, som du säger så kör jag inte särskilt ofta 95 grader... Men jag har testat det någon gång sådär med lite citronsyra men inte tyckt att det gjort varken från eller till. Ättika skulle jag iofs kunna testa att gnugga in bälgen med... En gång tog jag loss hela bälgen och försökt rengöra den riktigt grundligt.. Men det tar liksom 1-2 veckor så börjar
5 svar · 9,9k läst
·
S
specter: Ofan, detta låter lite väl avancerat. Tror inte det är ngn golvbrunn under vad jag kan minnas. Då behövs vattenfelsbrytare läste jag. Bara för att tvättmaskinens sladd är jordad så begöver jag dra in jord i hela stugan? Detta blir nog för dyrt är jag rädd :thinking:
3 svar · 5,0k läst
Y
Yolibie: [citat] Nu testade jag att låta den gå tills sista lampan var tänd och kör ett test nu. Den hoppade igång direkt. Så jag tror du har rätt i att jag hade för bråttom. Tack!
4 svar · 5,2k läst
·
K
klimt: Stort tack för goda råd från alla er som skrivit inlägg.
18 svar · 9,0k läst
G
Anonymiserad 137805: I änden på sladden där nere
3 svar · 2,1k läst
·
S
sunqan: [citat] Precis min poäng... man kan inte generalisera..
17 svar · 4,3k läst
J
Anonymiserad 137805: Då har du väl inte problem med ugnen i alla fall
18 svar · 4,2k läst
V
Vaina: [citat] :D:ok:
5 svar · 662 läst
M
MagHam: Kan bara bekräfta det som sagts tidigare i tråden. Anslut till kallvatten oavsett om man har gratis varmvatten och tillverkaren säger att det går. Tvätteffekten får verka genom hela temperaturintervallet och resultatet blir bättre.
13 svar · 3,0k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] [citat] Jag har inte märkt att vår häll (Husqvarna) är känslig för att det stänker olja när man steker och vi brukar oftast steka på plattorna längst fram. Däremot när jag har lagat mat i en släktings kök med Ikea-häll (från 2013) så har det förekommit.
21 svar · 6,6k läst
·
C
Anonymiserad 137805: Den utgör en del av pumphuset. Och är gul till färgen
7 svar · 3,9k läst
·
R
Anonymiserad 173289: Vatten som funnits kvar sen provkörning. Kör en 90c vittvätt så försvinner nog lukten.
2 svar · 4,8k läst
H
Hjulbent: Trumman är rostfri med svetsar, kolla in riktigt noga var rosten är, troligtvis vid någon svets och det har inte betats riktigt , då kan det rosta och svårt att få bort , kommer du åt att slipa med ett våtslippappar ( samma som billlackerare använder fiiinkornigt ) tillsammans med vatten kan det gå att få bort , men kan komma tillbaka
1 svar · 2,5k läst
N
Nizztos: Har fått tips om en takfläkt från Gutmann att ha över min spis. Inte ett märka jag känner till. Någon som vet om de gör bra saker eller om det bara är för design man betalar? Jag är i detta fall ok med att betala extra för design men bara om det fortfarande är godkänd prestanda.
0 svar · 1,9k läst
M
Magnus_78: [citat] Hej, Jag har nu haft igång kylen och frysen hela vintern (hittills) med nämnda lösning utan grundvärme och kan ännu inte säga att det uppstått några problem. Det allra bästa hade nog varit att logga temperaturen bakom både frys och kyl för att få lite riktig data. Om min teori håller så värmer värmeslingan frysens kompressor tillräckligt och spillvärmen från frysens
56 svar · 49,0k läst
·
D
datpsu: Aldrig mer E-lux för mig. Ren skit.
12 svar · 9,7k läst
J
Anonymiserad 137805: Sedan 2012 är asko och upo uppköpta av gorenje och tillverkas i slovenien. Redan tidigare köpte cylinda in turkiska maskiner från vestel och arcelic, amica från polen, gram danmark, whirlpool, upo mm. Numera köper cylinda in turkiska maskiner och vissa maskiner från gorenje med dels askos plattform och dels gorenjes egna. Cylinda är fortfarande ett svenskt bolag dock utan egen
3 svar · 9,2k läst
K
kortlanda: Vi hade också bestämt oss för Electrolux HOX650MF då vi tyckte den bäst mötte våra krav på en 60 cm häll, men nu får vi kanske tänka om och istället välja Husqvarna QHIF650P. martin43: Jättesnällt om du vill uppdatera i tråden om du införskaffar Husqvarnan och kan bekräfta att du blev nöjd!
13 svar · 7,9k läst
·
torbeno
torbeno: Ja, kolla på etiketten på insidan luckan. FD xxxx I ditt fall kanske 8305? Då är den från 2003 månad 5 (maj alltså) Man lägger till 20 år på de 2 första siffrorna
1 svar · 14,9k läst
G
gronko: [citat] Tack! Tror jag kör på denna: https://www.elgiganten.se/product/vitvaror/tvattmaskin/EW6S5426E5/electrolux-perfectcare-600-tvattmaskin-ew6s5426e5 1200 varv/minut. Förhoppningsvis duger den :D
4 svar · 7,2k läst
W
Anonymiserad 137805: På rören runt kompressorn innan de går in i boxen. Kopparfärga ca 20mm i diameter och en decimeter lång
7 svar · 1,5k läst
·
[SH]
[SH]: Förlåt, såg fel nummer när jag tittade i mobilen. Nu vet du vad du behöver i alla fall. (y)
27 svar · 125,5k läst
·
N
norfre: [citat] Hade ett liknande problem tills jag kom på att man behöver sätta tillbaka det vita clipset som ska sitta mellan filtret och impellern. Utan det klarar inte pumpen av att bygga upp tillräckligt tryck, skulle jag tro.
41 svar · 110,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.