Jag har problem med ett kylskåp som fryser maten oavsett vad ratten är inställd på. det är ett husqvarna. Kompressorn går inte hela tiden i alla fall så det måste ju stänga av och på, men kan det vara termostaten som krånglar? Går det byta eller är det bara att byta?
 
Byt sensor
 
Är det samma som termostat? Det värsta är att jag inte hittar den som reservdel på mitt kylskåpsnummer.
 
P
Beroende på modell så är det en sensor eller mekanisk termostat.
Kan till och med vara köldmedelsläcka
 
T tergo skrev:
det finns ju universal termostater oxså passar många skåp men inte alla
[länk]

provisoriskt kan man ju sätta ett tidur så att den inte går hela tiden
Ja det är ju en smart idé. Skulle vilja ha två veckor innan jag hinner engagera mig i frågan i alla fall.
 
electroluxaren skrev:
Beroende på modell så är det en sensor eller mekanisk termostat.
Kan till och med vara köldmedelsläcka
Blir det inte för varmt i stället om det läcker? Jag hade det avstängt en stund och drog ut skåpet för att se om något såg skumt ut. Sen höll det faktiskt rätt temp fram till lunch i dag ungefär. Men då stod det på absolut lägsta möjliga steg på vredet. Nu är det noll grader igen.
 
P
Givaren sitter på siste biten av rören så blir inte den kall kommer det fortsätta att kyla ill evinnerlighet...
 
electroluxaren skrev:
Givaren sitter på siste biten av rören så blir inte den kall kommer det fortsätta att kyla ill evinnerlighet...
Sitter det bakom plåten inne i skåpet då, eller kommer man åt den bakifrån där sladden går in?
 
P
Bakom plåten inne i skåpet
 
electroluxaren skrev:
Bakom plåten inne i skåpet
Ska kolla det, men jag hittar ingen passande fel till mitt skåp vilket är lite oroväckande. Det är 10 år, men det borde väl finnas?
 
Temperaturen är rätt på morgonen. Kan det vara värmen som får den att spåra ur?
 
P
Vad har du för pnc?
 
electroluxaren skrev:
Vad har du för pnc?
927940140
 
P
208 56 11-20/6

Passar din maskin
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.