Kan ju vara värt ett försök! Lossar man den framifrån eller drar man ut den bakifrån?

P
Du måste dra ut den bakifeån men kanske lossa framifrån

Ska testa! Tack för hjälpen!
Måste säga att electrolux husqvarna varit en besvikelse. Vi köpte bara det rallyt igenom när vi byggde hus, men I efterhand kunde vi likagärna valt ett lågprismärke känns det som.

P
Var otydlig
Du måste lossa ”holken” i taket, tre svarta plast pinnar med bajonettlåsning
Bända ut köldplattan helt eller så mycket så du kommer åt ntc’n i änden som sitter i enhållare längst ner till vänster framifrån sett
Kabeln går bakom köldplattan till holken.
Det är en stor köldplatta därför svår att jobba med men man kan vara rätt så hårdhänt.
Tänk på att köldmedelsrören sitter i övre högra hörnet.

okej. ska testa det. Det var ganska lång leveranstid så jag har slagit av och på kylen manuellt en del nu. Då klarar det sig hyfsat några dagar.

Hade liknande problem med en kyl för länge sedan.
Kopplade kylskåpet till ett tidur, och efter lite laborerande med 15 min på, 45 min av osv fick jag skåpet att hålla lagom temperatur dygnet runt, veckan runt. Funkade fint så i många år :)

Tänkte byta givaren, men hur får man loss det svarta locket där sladden skall kopplas? Den sitter ju fast på alla håll!

P
Vilket lock är det?

Jag tänkte fel. Det var inte så svårt att byta den. Nu går kylen igen! Hoppas den stannar innan noll.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.