31 274 läst ·
26 svar
31k läst
26 svar
Återkommande felkod E20 Husqvarna tvättmaskin
Allvetare
· Västra götaland
· 10 939 inlägg
Kolla på shop.electrolux.se, vet inte om den passar din maskin men finns iaf Askoll tömningspump för 578kr och fri frakt där.Dan_Johansson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 939 inlägg
Gick till stället jag köpt maskinen på.. Visade sig att det var garanti på maskinen... Fick med mig en ny pump, ny men inte exakt samma... Hon i affären trodde den skulle passa, vilket den gör fysiskt... Dock skiljer sig impellern... Vad tror ni, spelar det någon roll? M239 är den gamla, med grå impeller...electroluxaren skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 939 inlägg
Provade att koppla in den nya pumpen för att testa den innan jag skruvade ihop allt... Den gick mycket ojämnare än den gamla... Skakar och låter, nästan som den inte orkar varva upp... Den gamla motorn går mycket jämnare... (men drar 1 A istället för 0,2 och blir varm rätt snabbt..)
Vågar man chansa?
Vågar man chansa?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 939 inlägg
Jag fick precis samma problem (E20 när 8 min återstår av tvättider) på min Husqvarna Protex tvättmaskin.
Eftersom detta verkar vara en generellt problem på Husqvarnas tvättmaskiner. Är det någon som vet hur företaget agerar för att få nya kunder, eller är det så att man vill att de ska se sig om efter ett annat fabrikat?
Eftersom detta verkar vara en generellt problem på Husqvarnas tvättmaskiner. Är det någon som vet hur företaget agerar för att få nya kunder, eller är det så att man vill att de ska se sig om efter ett annat fabrikat?
Rent i pumphuset
Inget ivägen i slutet av avloppsslangen.
Inget skum i maskinen dvs använda lite tvättmedel.
Sen kan du väl ha otur att få en polskbyggd maskin med pumpar från kina och de har onödigt kort brukningstid.
Säker kan aldrig bli men maskiner i 8tkr klassen är nog bättew
Inget ivägen i slutet av avloppsslangen.
Inget skum i maskinen dvs använda lite tvättmedel.
Sen kan du väl ha otur att få en polskbyggd maskin med pumpar från kina och de har onödigt kort brukningstid.
Säker kan aldrig bli men maskiner i 8tkr klassen är nog bättew
Hur gick det här?Dan_Johansson skrev:
Jag har samma problem ”Kontrollera filtret” - tömmer jag den på vatten så orkar den dra runt pumpen och slutföra programmet.
Har skruvat isär maskinen nu och jag har också en M239-pump men hittar endast ersättaren du fick på Electrolux webb.
Klicka här för att svara