Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Behöver hjälp att ta mig in i vår TT (ovan) för att rengöra....
En Bosch EcoLogixx 7, ca 9 år gammal.
Torkar inte ordentligt som den brukar (det ska INTE ta 4,5 h!!!)
Panelen på framsidan (inne i den röda cirkeln) verkar vara löstagbar eftersom hörnen (blå pilar) går att böja utåt men sitter fast i mitten av ovankanten.
Vågar inte dra för hårt, är rädd att dra sönder plasten..... Manualen borta, men har letat efter en lösning tidigare i manualen utan att hitta den...
Hur får jag bort luckan? Hjälp......
Bakom den luckan sitter nog kondensorn och ska nog inte behöva öppnas, kondensorn består av ett antal lameller som luften går igenom, kan vara ludd/damm där, sitter det några skruvar på vänster sida när luddfiltrets lucka är öppen
Kondensorn är igensatt tror jag. Vill komma åt och göra rent!
Anledningen till att jag tror luckan ska gå upp är att övre hörnen går att bända utåt och då ser det ut som någon form av snäpp-låsning i mitten men jag vågar inte dra eller bända....
Anledningen till att jag tror luckan ska gå upp är att övre hörnen går att bända utåt och då ser det ut som någon form av snäpp-låsning i mitten men jag vågar inte dra eller bända....
Fenomenalt, tack!C cpalm skrev:
Leder dock till två följdfrågor - 1) var får man tag på locket och 2) hur tusan kan man designa en torktumlare där man måste klippa ut ett hål för att städa den
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 735 inlägg
Det var kanske meningen att någon annan del skulle gå sönder inom 9år? 
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 313 inlägg
Internet knows.
https://www.bosch-home.se/eshop-produktlista/00646776
https://www.bosch-home.se/eshop-produktlista/00646776
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 735 inlägg
Jag skämtade inte med mitt inlägg, troligtvis räknade de med att maskinen skulle gå sönder av andra anledningar innan man behövde rensa filtret.
Eventuellt så räknade man fel och var tvungen att skapa en reservdel, eller så vill man tjäna pengar på en reservdel istället.
Eventuellt så räknade man fel och var tvungen att skapa en reservdel, eller så vill man tjäna pengar på en reservdel istället.