9 511 läst ·
5 svar
10k läst
5 svar
Electrolux tvättmaskin piper 3 gånger
Hej!
Har lite problem med vår Electrolux tvättmaskin (electrolux...
).
Tvättmaskinen piper 3 gånger (långa pip enligt mig) när man ska sätta igång ett program.. Spelar ingen roll om det är tömningsprogram/vanlig tvätt/lätt tvätt/centrifugering.
Det uppstod idag efter ett vanligt 60 graders kulörprogram skulle sättas igång, maskinen fyllde vatten och snurrade ett par varv sen började den pipa. Maskinen är nu tom på tvätt men finns vatten i och det går inte att tömma då den börjar pipa direkt efter att "pumpen" startat.
Sätter man igång ett vanligt tvättprogram så fyller den på någon liter vatten för att sedan snurra ett halvt varv och sedan pipa 3 gånger.
Har gjort följande:
* Brytit säkring till den i 15min
* Gjort rent filtret inne i trumman
* Testat alla program
* Gjort rent vatteninloppsfilter
* Kollat vattentillförsel
* Maskinen har ingen display som visar felkoder
Det som gör mig tveksam är att pumpen startar och maskinen fyller på vatten någon sekund för att sedan ge en felkod.
Någon som har förslag?
MOD: EWP1262THW
Type: PPH42351
Har lite problem med vår Electrolux tvättmaskin (electrolux...
Tvättmaskinen piper 3 gånger (långa pip enligt mig) när man ska sätta igång ett program.. Spelar ingen roll om det är tömningsprogram/vanlig tvätt/lätt tvätt/centrifugering.
Det uppstod idag efter ett vanligt 60 graders kulörprogram skulle sättas igång, maskinen fyllde vatten och snurrade ett par varv sen började den pipa. Maskinen är nu tom på tvätt men finns vatten i och det går inte att tömma då den börjar pipa direkt efter att "pumpen" startat.
Sätter man igång ett vanligt tvättprogram så fyller den på någon liter vatten för att sedan snurra ett halvt varv och sedan pipa 3 gånger.
Har gjort följande:
* Brytit säkring till den i 15min
* Gjort rent filtret inne i trumman
* Testat alla program
* Gjort rent vatteninloppsfilter
* Kollat vattentillförsel
* Maskinen har ingen display som visar felkoder
Det som gör mig tveksam är att pumpen startar och maskinen fyller på vatten någon sekund för att sedan ge en felkod.
Någon som har förslag?
MOD: EWP1262THW
Type: PPH42351
Redigerat:
Riktigt konstigt.. Inte hunnit skruva upp och kika på den. Imorse när jag skulle testa köra ett program och en tömning så funkade allt igen.Pal92 skrev:
Nu har den kört 2st fulla 2.5h program. Mycket wierd
Klicka här för att svara