M
math_a: Ok, tack så mycket för era värdefulla tips och insikter! Skall testa detta!!
4 svar · 8,2k läst
·
O
ojnas: [citat] Den har ju funkat i 6 år så felkoppling verkar osannolikt. Kan tillägga att när felet uppstod hade maskinen inte använts på drygt 4 veckor. Om man är snabb kan man hinna starta den innan felkoden visas och då går den igång men den slutar diska ganska snabbt även om tiden fortsätter att räkna ner utan att någon ny felkod visas. När man sedan öppnar den är det vatten kvar
2 svar · 3,5k läst
T
Anonymiserad 137805: japp mät värmaren det går att göra från kretskortet som är det enklaste men jag kan inte tala om vilka sladdar det är för kopplingschemat för dessa skåp är undermåliga men för att mäta på elementet direkt måste allt ut ur skåpet och röret på baksidan rätas ut sen får man ta ner modulen och bak till uppe till vänster finns elkopplingen under en massa varv av eltejp och klegg
10 svar · 25,0k läst
S
Anonymiserad 137805: börja med undervärmen
8 svar · 6,7k läst
·
R
Anonymiserad 137805: En manuell avfrostning kan sitta på sin plats
4 svar · 1,6k läst
H
Anonymiserad 137805: [citat] Annars får du stänga av ismaskinen
4 svar · 1,3k läst
Silver78
Silver78: Oftast kostar det halva summan mot en ny så frågan är alltid om det är värt det. Finns med 5 års garanti. Kör på en sådan.
33 svar · 4,3k läst
·
M
Anonymiserad 137805: det är tråkigt att tur är en av parametrarna när man köper vitvaror...
9 svar · 6,0k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] En "tröskellist", kanske 5 cm bred och 1,5 cm hög i ena sidan runt pentrydelen, så kanske problemet är löst? [bild]
9 svar · 1,3k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Nåja, kranen behöver ju inte kosta tusenlappar: https://www.rinkabyror.se/artikel/avstangning-f-diskmaskin/ [bild]
5 svar · 2,9k läst
R
Anonymiserad 137805: Blinkande startlampa kan ju vara ett tecken på fel eller den kör ett testprogram. Men det låter ju märkligt.
1 svar · 761 läst
B
brajt: Tänkte bara göra en uppföljning med hur jag gjorde och att det fungerar hittills. Eftersom det inte fanns någon ny tätning så gjorde jag så att jag klippte till en tunn plastremsa, sådan som finns på/runt en massa pryttlar man köper i affären som man aldrig kan riva sönder annat än att klippa. Saksamma tunn var den. Den klippte jag till och limmade i huset, utanför tätningen. Detta
10 svar · 5,4k läst
F
Anonymiserad 137805: Enklast tänkbara styrning När kylen behöver kyla startar kompressorn och frysen får hänga med. Så frågan blir: går kompressorn hela tiden? Då är det skrot. Det är väl fem års garanti? Ring ikea
1 svar · 1,1k läst
AhlRobert
AhlRobert: Jag köpte en LG FH4G1JCH2N med 10.5kg tvättkapacitet och 7kg tork! Riktigt bra maskin! Hade tidigare kört svärföräldrarnas Samsung WD80 men den var jag halvnöjd med, lite konstiga menyer bla. LGn däremot kommer jag sakna när vi nu bestämt oss för att sälja o flytta vidare! Finns en rolig funktion för att ladda med specialanpassade tvättprogram för ex. Sportkläder. Rekommenderas
18 svar · 7,0k läst
·
S
StevieGee: Släng i en blöt handduk så kommer det funka..
3 svar · 2,4k läst
F
Fields of Anfield Road: Kanske inte enda lösningen på problemet men ha för vana att lämna luckan och doseringsfacket öppna mellan tvättarna. Det är något som har hjälpt för oss när maskinen blivit unken
4 svar · 1,8k läst
K
klash: Ursäkta sent svar här. Uppmätt temperatur i kylen är normal, dvs 7-8 grader för tillfället (kan ställa det kallare om jag vill). Har inget i kylen som dunstar. Det låter som kompressorn går onödigt hårt, så utifrån kommentarerna ovan låter det ju som att det läcker in värme någonstans. Jag kan dock inte hitta något fel på dörren eller listen. Finns det något test jag kan
9 svar · 4,3k läst
·
M
mackan_kal: Vår tvättmaskin lät illa om pumpen och tömde inte. Beställde en ny pump (300-400:-) och bytte, men tömde ändå inte. Visade sig att det var en liten knapp som åkt igenom pumpen och satte sig över hålet där avloppsvattnet anslöt till avloppet och stoppade utflödet. Så med en ny pump och rensad avloppsledning så funkar allt. Med andra ord, köp en ny pump om det nu är ett mynt som
4 svar · 2,1k läst
fgo
fgo: Skriv ut en i 3D-skrivare. Du verkar ha hög teknisk kunskap. Så du kanske kan rita upp en rörbit med ventil.
3 svar · 946 läst
B
Boan: Jag bytte ju den och sen elektroniken också... Så mitt tips är att köpa gorenje-delen som ersätter växlaren och sen programmera om vattenmängden... klart billigare
12 svar · 17,6k läst
T
tergo: knastret kan vara koldammet från motorn som blixtrar, prova blås med lite tryckluft kan ju vara att det behövs nya kol
3 svar · 2,2k läst
N
NeverNoProblems: Nu är det torrt igen! Tack för tipsen!
6 svar · 2,5k läst
·
E
erber: [citat] Stort tack för hjälpen!!
20 svar · 7,7k läst
·
B
Anonymiserad 137805: Kopplingstråd mellan brun och svart
2 svar · 1,0k läst
samlarpådetmesta
samlarpådetmesta: [citat] Tack tack :D Ska testa det. men det får bli senare i helgen för nu sticker jag på minisemester till Halmstad:)
4 svar · 2,0k läst
S
steve5432: Tack för svar. Ja den där plattan är inte helt täckt av is utan det är mer som stora vattendroppar som har frusit och blivit hårda, så drar man med handflatan över plattan så är den lite knagglig eller vad man ska säga. Vi städade kylskåpet för någon månad sen och rengjorde det där avrinningshålet med en tunn flaskborste. Det kom ut lite mög men inget alarmerande. Ska hålla
3 svar · 1,4k läst
N
nilzen: [citat] Hur gick det här? Jag har samma problem ”Kontrollera filtret” - tömmer jag den på vatten så orkar den dra runt pumpen och slutföra programmet. Har skruvat isär maskinen nu och jag har också en M239-pump men hittar endast ersättaren du fick på Electrolux webb.
26 svar · 31,3k läst
·
M
Anonymiserad 137805: Borra och använd mutternit
2 svar · 4,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.