P
Anonymiserad 137805: Vad är det för ugn? Men visst är det troligt att övervärmen är kass
3 svar · 798 läst
R
Razorback: [citat] Tack, det låter som du säger mest rimligt. får ta och skruva ut styrenheten och se hur den ser ut. Kanske till och med så att man kan byta ut relät.
2 svar · 5,2k läst
U
Anonymiserad 137805: det beror på vilken modell du har men cylindas maskiner brukar sätt felkoden direkt när den upptäcks så att även brukaren ser detta. har du en bygd på DW20-serien så finns det ingen felkod för spolarmsväxlaren. då får man gå på din symptom som säger att det är nämnda pryttel.
1 svar · 4,2k läst
J
Anonymiserad 137805: låt kompressorn bli underst så inga problem
3 svar · 5,8k läst
P
Anonymiserad 137805: Jag håller med #torbeno en Bosch serie 8 är alltid rätt.
2 svar · 1,8k läst
J
jonte e: Avlägsnade smält plast och putsade till kontakterna, och just nu verkar det fungera!
9 svar · 3,9k läst
·
P
Anonymiserad 137805: nä den bara stannar och ev blir varm sitter oftast en säkring i lindningen däremot så kan inte boxen hålla kylan om den inte funkar
5 svar · 1,8k läst
T
Tornhuset: Det är inget koldamm, om det med det menas damm från motorkolen. Men jag kanske missuppfattar? Allt är rent och fint i maskinen, även utanför boxen där kretskortet sitter. Men på kortet, precis där jag tagit bilden, är det sotigt, även lite på undersidan, och däromkring på insidan av den vita plastboxen där kortet sitter. Därför är jag övertygad om att det är en komponent på
17 svar · 5,7k läst
·
N
Anonymiserad 137805: Möglet är bara att tvätta bort, byt i stället dämparen till luckan.
10 svar · 6,3k läst
·
N
Anonymiserad 137805: nä så är de med de som gjordes här i Sverige på fabriken i Vara. De håller hur länge som helst. Men nu är det så att den fabriken inte finns kvar ser du. Så nu görs de flesta grejjerna i Turkiet och lite i Slovenien och det är mycket långt ifrån den kvalitén vi har varit bortskämda med.
5 svar · 2,7k läst
D
Anonymiserad 137805: Jag vet att dessa har funnits länge och är mer vanliga på kontinenten. man vill ju byta joner eller bryta och för den sakens skull finns jonbytare dvs avhärdare med salt regenerator ala diskmaskin eller manicker som mha av elektricitet alt. magneter skapar ett fält där kalkets förmåga att binda försämras. båda dessa typer fungerar bra. Den här tingesten fungerar mha magnetism i
3 svar · 1,6k läst
E
erkka: Vi köpte denna när den typ var ny: https://www.elgiganten.se/product/vitvaror/torktumlare/WTW855R9SN/bosch-torktumlare-wtw855r9sn?gclsrc=aw.ds&&gclid=EAIaIQobChMIkKLVsYzv5AIV2eWaCh1aYwVGEAAYASAAEgKAyPD_BwE Har funkat kanon
4 svar · 1,1k läst
martin43
martin43: "Den tyska prestandapannan" (AMT tjock aluminium) på induktionshäll med multizon (samma häll som bild 3 och 4). [bild]
29 svar · 5,3k läst
·
S
sforskarn: Har du bara en magnetventil eller har du fler på inloppet? På min Miele hade jag 3 en för spolning en för förtvätt o en för huvudtvätt. Var enkelt att skifta mellan dessa för att utesluta om det var magnetventilen eller styrningen då. Hade problem med att den inte tog in vatten på förtvätten (gick ju bra att köra utan förtvätt men ibland var den bra att ha) skiftade då förtvätt
3 svar · 1,3k läst
X
Anonymiserad 137805: [citat] Nä det skall och kan inte läcka köldmedel normalt. Därför har electrolux tagit in tätningsgucka från staterna så att de på ett relativt billigt sätt kan få igång produkterna under garanti. Detta fungerar uppenbart jättebra då det har blivit SOP. de flesta skarvarna syns ju inte på en modern kyl. I detta fall är det troligen ett rör med rostporer, vilket självklart är
7 svar · 6,2k läst
·
S
Anonymiserad 137805: Det är en 07a Menser det bra ut så är det säkert ett bra exemplar.
1 svar · 2,0k läst
S
Svenzz: Hejsan. Jag provade det mesta. Lödde loss kondensatorerna testade dom med dessa var OK. Tröttnade till sist så jag letade efter liknade skåp på blocket med samma utseende. Hittade turligt nog ett med vissa skador men eftersom mitt gamla skåp hade samma typ av dörr och inredning plockade jag ihop ett komplett fungerade skåp. Det begagnade skåpet kostade endast 800, så hade ingen
10 svar · 3,3k läst
·
Demmpa
Demmpa: Hall = NEJ, Kök = Ja, OM det finns vattenfelsbrytare. https://www.sakervatten.se/branschregler/online/3/8# ”Golvbrunn krävs i utrymmen: * med tvättmaskin. Tvättmaskin kan placeras i kök utan golvbrunn om det finns vattentätt underlag på golvet kombinerat med vatten felsbrytare.” https://www.if.se/privat/forsakringar/hemforsakring/skadeforebyggande/vattenskada/vattenskada-kok
1 svar · 1,2k läst
N
Anonymiserad 137805: Kan ju vara spänningsregulatorn på kretskortet. finns i någon tråd hur man gör när man är eller blir en fena på att hantera lödkolv
5 svar · 934 läst
torbeno
torbeno: [citat] Dra fram maskinen, lossa vänster sida. Längst ner på värmeväxlaren sitter en ventil. Se/känn om den vibrerar
6 svar · 1,1k läst
·
torbeno
torbeno: Ok. Kolla inlägg #18 i denna tråd. https://www.byggahus.se/forum/threads/bosch-diskmaskin-med-kranglande-spolarm.334934/page-2#post-3201762 Då kommer du in i serviceläget och förhoppningsvis visas en felkod. Ja, det finns en backventil. Du kan inte blåsa förbi den.
7 svar · 9,3k läst
·
Mazen
Mazen: Ljusgrå täcksida och passbit ovan skåp mot taket med taklist runt skåpet för att få känslan av "platsbyggt" :D
5 svar · 7,0k läst
·
H
hempularen: I lägenheter (om det finns elspis, inte gas) så är det relativt vanligt, framförallt i litre äldre lägenheter att du bara har enfasmatning. Då är det oftast 20A enfas till spisen. Annars är det 3 fas. Spisen du referar till. Drivs på trefas med nolla. Spisen tar då ut ström mellan faserna och nollan. Mellan en fas och nollan har du 230V, mellan två faser har du 400V. Oftast går det
3 svar · 2,1k läst
·
W
Anonymiserad 137805: ja motorn är svindyr och behöver man pumpdelen till blir det jättemycket peningar
8 svar · 2,0k läst
·
gbak
gbak: Åkte på tippen!
3 svar · 3,3k läst
·
M
MiamiaD: [citat] Tack för din kommentar. Ja, vi har accepterat byte av kretskort. Vi vill inte vara i köket på grund av oljudet från IKEA frysen FRYSA. Ledsamt när IKEA kundtjänst i sitt senaste mejl svarar att produktbladets information och det personalen på varuhusen säger inte stämmer, dvs att frysens decibel är MAX 38 DB. Jag ger upp.
31 svar · 32,7k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Det varierar mellan olika produkter.
2 svar · 1,4k läst
H
Hemmakreatören: [citat] Vilket? Du menar att man kan se ÅF på länken jag lade med? Jag ville visa vilka två maskiner jag menade att vi väljer mellan. Båda finns hos vår ÅF.
2 svar · 2,0k läst
Thomas.höganäs
Thomas.höganäs: Vi kör 30 ml tvätt o 8ml skölj för att det inte ska skumma. O 1 droppe. Det blir rent o mjukt. På smutsiga arbetskläder sätter jag den på 2 eller 3 droppar. Blir tvätten styv så minska med 20 % ca.
4 svar · 31,3k läst
Daniel Bäckman
Daniel Bäckman: [citat] Hej. Har samma bekymmer med mitt. Löste det sig och i så fall hur? /Daniel
6 svar · 5,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.