Vi kom hem på juldagen och såg att mittenstrecken till temperaturregleringarna blinkade 1 ngn med ca 7s mellanrum. Kunde ej få liv i hällen alls. Kollade automatsäkringarna som vi har inne. OK. Kollade senare huvudsäkringarna som också såg ok ut. Allt annat i lgh fungerar, men det var ändå för att vara säker.
Efter av brott en stund så fungerade hällen igen... precis som vanligt och med full kraft osv. Trodde det var något tillfälligt. Men på kvällen så dök samma fenomen upp igen. Men nu när jag stoppade i kontakten så kunden den blinka frenetiskt kanske 5-10 jättesnabbt blink. Pulsen mellan dessa kanske samma som tidigare.. några gånger återgår den till det långsamma förfarandet enligt ovan och några gånger stängs det ner och den fungerar igen. Hur länge den fungerar innan långsamma blinket kommit tillbaka varierar, men det verkar som 50/50 att man får den att fungera.
Jag är på G att åka och köpa en ny, men OM det finns någon som har ett tips så jag slipper lägga ut 4-5000 just nu så är jag tacksam. Den är ganska exakt 10 år så det är väl egentligen dags.
Hällen enligt bilderna. Finns det något jag kan kolla och eller åtgärda själv?
Med vänlig hälsning
,
Efter av brott en stund så fungerade hällen igen... precis som vanligt och med full kraft osv. Trodde det var något tillfälligt. Men på kvällen så dök samma fenomen upp igen. Men nu när jag stoppade i kontakten så kunden den blinka frenetiskt kanske 5-10 jättesnabbt blink. Pulsen mellan dessa kanske samma som tidigare.. några gånger återgår den till det långsamma förfarandet enligt ovan och några gånger stängs det ner och den fungerar igen. Hur länge den fungerar innan långsamma blinket kommit tillbaka varierar, men det verkar som 50/50 att man får den att fungera.
Jag är på G att åka och köpa en ny, men OM det finns någon som har ett tips så jag slipper lägga ut 4-5000 just nu så är jag tacksam. Den är ganska exakt 10 år så det är väl egentligen dags.
Hällen enligt bilderna. Finns det något jag kan kolla och eller åtgärda själv?
Med vänlig hälsning
,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu gissar jag bara, men högst troligt så innehåller hällen ett kretskort. På detta kretskort finns troligen en eller flera spruckna lödställen och/eller dåliga kondensatorer. Är man händig med lödjärnet är detta troligen ganska rappt fixat.
electroluxaren skrev:
nej precis. Jag kände inte det heller. Dessutom får vi induktion med den nya vilket blir säkrare och effektivare.electroluxaren skrev:
Det är nog bra gissningar vad jag kan få fram också. Är bara en glad amatör men hade av baksidan för att kolla efter något synligt eller lukt. Men kunde inte se med mina ögon. Den får vila på tippen nu.Fotografen skrev:
Klicka här för att svara