Vitvaror
carlmanner: [citat] Tack snälla Du. Jag ska genast kontakta dem. /. Lennart
TheGame: [citat] Det var larm full behållare fast den var tom. Fick öppna upp där givarna var och rengöra då det var ludd på dom. Andra gången var det samma men då gjorde jag en mer nogran rengöring av behållaren på insidan (där givarna sitter) och dammsög bort allt luddigt vatten med grovdammsugaren. Efter det har det aldrig larmat igen. EDIT: finns en tråd om det här på bygga hus med
Anonymiserad 137805: fläktmotorn byter du ju själv kostar ca 800.- frysen får du väl ha hjälp med men kylmodulen som skall bytas kostar 1500.-
Anonymiserad 173289: Jag menade rumstempererat. Då kan man torka saker som normalt inte går.
ForeverJung: Problemet löst. Det var det lilla som var kvar i röret som spökade, gjorde en avkalkning/genomkörning på hetaste med diskmaskinsrengöring o nu går den för fullt :-) Tusen tack för tipsen!!!
Kirre2: Känns som det blir tippen för den då, även fast det bär emot.
Anonymiserad 137805: nä det finns inget service program på denna Men den framtvingar en avfrostning 12 minuter efter att skåpet fått ström
ValterP: Ok. Tack för alla råd och beskrivningar. Den funkar nu, och orsaken torde vara översvämning i maskinen pga bakvatten från diskhon, vid rensning av bär där. Vi tömde och lät det lufta, rensade silar etc. Kört en cykel, ok. Undrar ännu hur den vet att nivån var hög/vatten där. Nån sorts givare verkar finnas; svamp/flottör/annat. Den är 15 år gammal, satsar på 15 år till. Vår
Anonymiserad 137805: om den drar jfb och inte kanhållas isfritt under plåten är det nog Elementet i sig som är knas
ecb182: Hallå, var tvungen att plocka isär dammsugaren för att byta motor. När jag plockar ihop den blir jag lite fundersam om slangen på bilden ska sitta på den röda eller vita anslutningen? De andra två slangarna sitter på sina vita anslutning, men jag hade för mig att denna satt på den röda. Antar att detta har något med mätning av "suget" då denna kör med automatisk anpassning av
torbeno: Det kan säkert vara stundande läge för kolbyte men jag har ett någorlunda minne av att lucklåset på denna modell kan ge F16. Det är väldigt enkelt att byta iaf. Kostar 432 kr här https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/eshop-produktlista/00631638
MagnusHome: [citat] TACK! Det var precis något sånt jag hade tänkt mig (Y)
ama3282: Uppdatering: Lagningen höll 6 månader. Ny läcka. Beställde först https://www.reservex.se/artiklar.asp?id=32355 för 329 kr + frakt. På vägen hem från jobbet åkte jag förbi slangfirman och köpte en 5 cm lång vanlig slang med rätt innermått samt 2 slangklämmor. Slang plus 2 st klämmor kostade 25 kr. [bild] Lösningen fungerar efter test.
bassetasse: [citat] Vad gjorde Du åt det? Skrotade det och köpte nytt eller...;)
Zebbo: Om någon får samma fel så håller diskmaskinen tätt nu, den har gått som den ska hela sommaren. :)
Anonymiserad 137805: Startar du för tidigt är allt dugjort ogjort. Och det lir snabbt lika dant iqgen
Anonymiserad 137805: Nä jag tänkte väl det Håller dock fast vid att det är pumpen som forskar vattnet till behållaren som spökar
optimum: Gissning. Ett av elementen är på väg att gå sönder. Hade samma problem med vår ugn där en slinga visade sig vara trasig. Oftast rätt så lätt att byta själv och hittade bra tips på youtube om hur man gör. Vår ugn var det undre värmeslingan som var trasig. Beställde ny via nätet och bytte på typ 15 minuter. Klarar normalt händiga.
tergo: här finns något om luckan som ev kan vara till hjälp https://www.byggahus.se/forum/threads/bosch-tvaettmaskin-handtaget-trasigt.283704/
riob: Man borde kanske kollat först.... överhettningsskydd bakom gummiplupp på baksidan (utlöst). Innanför locket fanns elschema prydligt i plastficka. Nu är den även rengjord innanför plåtar och dränslangen sitter på rätt ställe! Tack
Anonymiserad 137805: om nu inte den nya kylen har sin kondesor på sidan istf bak
math_a: Ok, tack så mycket för era värdefulla tips och insikter! Skall testa detta!!