Vitvaror
Anonymiserad 137805: Uj Uj uj Det var länge sedan dessa såldes nya i sverige Atlas är/var ett märke i forna östblocket. I ditt fall prova att sätta dit någon termostat som fysiskt passar. Annars till återvinning
Anonymiserad 137805: om du tycker att det är lönt så tar inte maskinen någon skada av citronsyran i alla fall
klimt: Så bra att det löste sig. Många nya maskiner diskar nog på för låg temperatur och med för litet vatten. Det verkar bäst att välja program med hög temperatur, och inte ecoprogram. Sedan spelar diskmedlen stor roll, även om vissa är dyra blir det bekvämare att slippa problem. Att sedan komplettera med ett rengöringsprogram med specialmedel då och då. Med dessa åtgärder kan man få
Anonymiserad 137805: om kylelementet släppt så brukar det vara spricka i elementet så köldmedlet läckt ut dvs. vanligt
Scout: Vi tittade åxå på både Samsung och LG inför köp eftersom de var så pass mycket rymligare än både Siemens och Bosch. MEN när vi tittade på hur länge en frys klarar sig utan ström... så valde vi bort den extra volymen och köpte Bosch. Visserligen är det inte ofta som vi har längre strömavbrott i huvudstaden men det har hänt och då vill jag helst att alla frysvaror klarar sig bra.
Immobil: [citat] Absolut inte! Jag skrev samma som dig fast med andra ord. Inget opassande över huvud taget.
Budski: Då gick både häll och ugn sönder straxt innan 10 årsdagen. Ugnen var en dyrare Siemens och hällen Husquarna. Vill ha en häll med metallram och en ugn med ångfunktion minst 70 liter.. Inte imponerad av vår nuvarande häll men annars har jag inget favoritmärke Någon som har bra erfarenheter?
Anonymiserad 137805: glaset du skar dig på går inte att gissa men ofta är det lite glasull motsv som isolerar i elementet får du loss detta med tryckluft så har du säkert haft detta i kläderna olxå och det mycket länge. jordfelsbrytaren löser inte för isolering i elementet men kan lösa om man fått in ett hårspänner eller något annat liknande i elementet. Det mest troliga i ditt fall är att en
Mats_Upp: Hej igen Electroluxaren. Joda, det var ett syftningsfel. Vi provade igen efter att frysen varit avstängd några dagar till, Denna gång med termometer nedsänkt i en bytta med vatten så kröp den ned till -25. Så, då är väl frysen friskförklarad igen. Men var det för att fläkten fick hicka innan (den är nästan tyst) eller om det var för att vi inte mätte i ett medium eller för att
Anonymiserad 137805: skulle tro att membranet är kasst
Anonymiserad 156139: Kan va att vattnet som fanns hunnit rinna av eller kondensera som var precis vid givaren, men du vet vad man säger, If it’s not broken, don’t fix it
hans lindquist: Omöjligt att komma in i min Elektrolux utan plåtsax, skärbrännare och huggmejsel. Dock - undrens tid är törhända ännu inte helt förbi! På nätet hittade jag en quick fix för vrånga diskmaskiner, som inte vill släppa ur sig vattnet efter disk. Man blåser kraftigt med munnen i utloppsslangens bortre ända, omväxlande som man suger lika kraftigt. Smakar urrrk! Efter ett tag hördes
Makka: [citat] Slarvigt av mig att inte söka på det först! Hittat tidigare trådar, tack.
Fungerande: Kan hålla med om luckan...men blev en läxa. Och ett nytt kretskort är inte värt tänker jag heller så blir till att beställa en ny Bosch ikväll istället. Även diskmaskinen, samma märke har ju gått sönder, så sitter och letar efter en schysst sådan från Bosch (eller annan ej Electrolux lev.) Just nu...Hade tid för service bokad för den men avbokade den p.g.a. missnöje kring
SofiaKallman: Miele har en funktion på vissa av sina modeller som heter "SingleWash" för enstaka plagg.
Anonymiserad 137805: Mycket vanligt på samsung Vet inte hur du mäter matningen men fläkt motorn är läge att byta
husbyygare: [citat] Tretti har utan avisering återbetalat för den installation de inte gjorde (av flera installationer). Utan kommentar/info bara noterade att pengarna var åter mitt konto. Numera har de uppdaterat sina villkor, vilket är bra!
fredrik.johansson: Alldeles för mycket...700kr för en plastram och några skruv. Såg senare att elon sålde den rekommenderade för 249, så jag returnerar nog den första.
Bronken: Gammal tråd men är intresserad av hur det gick, vad som var knas.
lopec: Så man ska med andra ord inte behöva rengöra. Tricket kan vara att köra badlakan i endast 1000varv centrifugering nån gång, så att det kommer med mycket fukt till tumlaren ;)
Anonymiserad 137805: electrolux har bara tryckfjädrar
Maria44: Nu ska hyresvärd sätta dit dämpkuddar under tvättmaskin för att minska oljud, att den förflyttar sig. Ljud kommer från trumman i slutfas. Då de kör sina testprogram utan tvätt i låter det inget.
Israa Alkhayyat: Hej! Det är sista fråga känner ni något firma som finns här i Linköping som kan hjälpa mig att installera maskinen med tusen tack! Israa Alkhayyat
Anonymiserad 137805: Löda med fosfor brons är ju enklare
Anonymiserad 137805: antagligen 1976 men mer troligt 1986