Vitvaror
Åsa Lund: Vi har F-ventilation och ligger nånstans mellan 40% och 50% RF. Får starta avfuktare när vi hänger fem maskiner tvätt
13th Marine: Jag har för första gången sedan vi flyttade in för 3.5år sedan dragit en huvudsäkring (25A). Insåg att jag körde en 2kW kokplatta, en platta på spisen i boosterläge, en tvättmaskin samt laddade bilen (10A) från den fasen. :rolleyes: Oklart om jordvärmepumpen också var igång.
Anonymiserad 137805: Det är ju kontrollpanelen som är kretskortet Sitter med två skruv underifrån
Göran.W: Antingen bryter man strömmen till maskinen och tar av locket och petar lås tappen i sidled så man får upp luckan. Eller så tar man en bit snöre som man pillar in mellan lyckan och maskinen, sen håller man i båda ändarna på snöret och drar det mot gångjärnssidan. Har öppnat massor med maskiner med snör varianten. Lycka till
doublepeak: [citat] Om du söker i forumet så ska du se att placeringen inte är så bortdömd som du tror.
krumbukter: [citat] Tack för svar. Ställer man då in hur mycket tvättmedel per pinne när man kopplat in maskinen och sedan väljer man bara vilken pinne man vill ha varje gång man tvättar en maskin? Använder du någonsin förtvätt på din?
magnu: Vår tvättmaskin har snabbprogram som tar 20 minuter. Normalprogrammet tar runt 3h Kondenstumlare fungerar inte i små rum. Det blir varmt i rummet och kondensfunktionen slutar fungera. Värmepumpstumlare fungerar i små rum! Edit: Titta på trumman för tvättmaskinen. En bra trumma sliter mindre på kläderna. AEG hade riktigt dåliga trummor för 20 år sedan
SvenD: På KS3795 ska displayen inte lossas för omhängning av dörren. Ledningen från displayen kommer ut undertill mitt i dörren och går sedan i ett spår bort till nedre gångjärnet. Ledningshållaren som håll fast av en av skruvarna till gångjärnet ska först lossas. Efter det att övre gångjärnet tagits bort kan dörren lyftas så att ledning och dörr frigörs. Dörren kan sedan läggas
Anonymiserad 137805: Detär en gummiflärp som kanske inte gjorde någon srörre nytta ändå
TreStjärnor: 1. Varför vill du ha en direktdriven torktumlare? Kan inte direkt känna igen att jag sett någon. 2. Nästan alla torktumlare har luftfilter innanför dörren samt ett filter vid värmeväxlaren.
davveno1: Även jag bytte kol nyligen, klickade inte men lät helt annorlunda första 5-6 maskinerna.
torbeno: [citat] Om maskinen går sönder och teknikern kommer och kollar så är det rätt sannolikt att han undersöker installationen. Saknas då tillräcklig ventilation så faller garantin.
BM5: Det är modell 140, deras senaste. Jag tror problemet ligger i Connectme, alltså vindan som man har slangen kopplat till.
skruvaihop: Ja, ventilationen fungerar. Köksfläkten fungerar egentligen också. Problemet är ljusknappen som inte fungerar och att fläkten skramlar ibland. Jag har läst på lite mer och förstått att man inte utan vidare kan byta ut alliance-fläkten. Jag har lyssnat för att se om det blir någon skillnad i varvtal på takfläkten när jag kör igång köksfläkten. Det märks ingen skillnad i
Anonymiserad 137805: om du skall tina upp denna klump så gör det när du har den som på bilderna så ser du när den är borta och det lär ta ett tag. det troliga är att det har läckt ut lite så att hela förångaren inte fylls vilket gör att bara den bakre delen tar värme/ger kyla. skåpet får då mycket längre tider och isen bygger bara därbak när en avfrostning initieras så uppnås färdig temp
avananana: Tack för alla svar! Jag införskaffar mig en ny slang(y):D
Anonymiserad 52827: Massor av människor blir lurade av otydliga och dåliga avtal, det är ingen ursäkt för företag att bete sig illa och stjäla kundernas pengar. Inget seriöst företag arbetar så. De allra flesta vill lösa situationen då de vill att kunderna ska återkomma. Då de själva har erkänt att de är otydliga och att det finns utrymme för förbättring så finns det inte så mycket att
Rostig_9000i_-88: [citat] Det blev den klassiska varianten för oss med en maskin av varje, vi prioriterade tumlare med värmepumpsteknik och tvättmaskin med automatisk dosering.
Dea_34: Så här rent har det inte blivit på ett halvår... :-)
Zharz: Du övertänker nog lite för mycket... Självklart är ugnen byggd efter dom ändamål den används för. Allt annat verkar vara oerhört ogenomtänkt.
morpe11: Dags att köpa ny diskmaskin. Vi har ett kvikkök med helintegrerad maskin. Jag har fattat det som att vi behöver ha en extra hög maskin för att det ska funka med luckan Nu till frågan: På nätet finns det gott om Siemens SX 736.......maskiner (alla slutar på olika siffror/ bokstäver. Är detta samma maskiner men bara olika benämningar? Exempel SX736X98FE SX736X03FE
optimum: [citat] Klokt beslut för vattenskador är inget kul. Gjorde motsvarande för 1 år sedan. Vår började läcka vatten och hamnade på återvinningen och en ny köptes.
Anders D: Gick och kollade avloppsslangen och där satt en jättepropp. Byggahus när det är som bäst (y)(y)
Woman1: [citat] Yes Mina gummi kom o testade först med att tejpa spolararmen och DET FUNKADE. Så jag skickar tillbaks mina gummi o beställde en spolararm istället. COOLT som fan
Anonymiserad 137805: Vilken modell tänker du på? De flesta är gjorda i Turkiet. Min bedömning är att dessa har onormalt kort livslängd och är inte lönsamma att reparera.
BirgitS: Finns ingen sådan inbyggd sammankopplingsfunktion på vår i alla fall men eftersom den är några år så kolla i manualen (går att hämta på webbplatsen). Men naturligtvis går det att använda båda zonerna på ena sidan samtidigt, dock är ju inte spolarnas placering optimal för en lång gryta utan det kommer ju att bli ojämn uppvärmning. Min gissning är att med 22 cm mellan kryssen
Spartaneye: Hittade den nu sitter bakom plastskyddet på gångjärnen, släppte jag skruven för plastskyddet så funkade belysningen, drar jag åt den för hårt så slocknar belysningen väldigt skumt, är dom så känsliga om dom kommer lite fel verkar vara någon typ av induktions kontakter?