Vitvaror
Anonymiserad 137805: men vad f-n hela trumman hoppar ju upp och ned denna maskin är tokslut gå och köp en riktig maskin i stället
Tomtom79: Kan tilläggas att materialet beställdes från siemens direkt. Man reggar sig och anger en kod så får man lite rabatt och fri frakt. Tog en vecka nu i coronatider och gick på 432:- totalt.
Awesome_Pat: [citat] 1. knapptryck på on/off 2. Vredval av funktion, varmluft förvalt 3. Knapptryck (touch) för temperaturinställning 4. Vredval av temperatur 5. Knapptryck för start går smidigare än jag trodde men kan inte tävla med två mekaniska vred i snabbhet.
Anonymiserad 137805: klickar reläet så kolla att du har båda faserna fram till det
Garnbutik: Jag har ännu inte tagit mig för att fixa det då jag måste köpa en liten stålborste för att putsa metallen, en kabelsko och en kabelskalare men jag har lite hosta så jag försöker vara en god medborgare och hålla mig från allmänheten så jag inte smittar någon. Jag återkopplar här när jag fixat det :)
Stefan1972: Skulle tro att man lastar in för mycket och inte läser manualen riktigt. Står säkert att torkkapaciteten är begränsad och kanske max 3kg tvätt. Men tvätta 5kg går säkert utmärkt men vanans makt blir ju då att man vill tumla det också............
alm82: [bild] Samma droppe verkar finnas i tvättmedelsfacket, kanske är en indikering på att det behöver fyllas på flytande tvättmedel eller något med autodoseringen
Anonymiserad 137805: det kommer inte att hända någonting alls varken med eller utan tejp vulktejp har jag aldrig provat i detta fallet kanske lite för tjock, eltapen kommer ner mellan rillorna men bara prova
Lars Henningsson: Jo så är det. Är i en sommarstuga som är ouppvärmd på vintern och då blir det så.
Anonymiserad 137805: den gröna är diskpumpen slangen är vulkad/limmad mot brunnen dvs svår att ta bort och svårt att få tätt om man ersätter den med en ny slang. förr i tiden var denna slangsnutt med två klämmor en i var ände. med tanke på den dåliga kvaliteten i brunnen är det lika bra att byta den än att krabba med något som troligen inte håller tätt. halva jobbet är ju redan gjort....
Anonymiserad 137805: LG gör troligen bättre SbS
Galatlas: Hej, fortsatt samma problem. Maskinen kör fint på autoprogram men på det hårda så ställer den sig i tömningsläge. Pumpen fortsätter köra och den piper konstant, även om jag öppnar luckan. Har öppnat upp den men kan inte hitta att det är någon vattenläcka har även försökt blåsa genom slangen till pressostaten och det verkar vara fritt. Någon som har idéer på något jag kan
Anonymiserad 137805: Ja de blev så när de flyttade tillverkningen
Anonymiserad 137805: Inte på vintern men kan ju kvitta få du har frysgrader ändå
MagnusWhall: Tack för svaret! Det förklarar saken. Då maskinen inte kostar så mycket blir det nog en ny maskin istället. Sen kanske jag fixar till denna i efterhand om lusten infinner sig
Reparerix: [citat] Jag har skruvat av bakskölden alla skruvar runt om + 3 i rad vågrätt på nedre vä sidan + kullagret central placerad + lossad kabeln till värmepaketet. Ta loss slangen till kondensvattenbehållaren också. Lossa bara 2 skruvar längst ner ( sitter i slitsar i bakskölden ) sedan kan man lyfter ur hela paketet. Under värmepaketet var det tjockt med ludd! Ingen på Cylinda berättade
Mikael Ring: Nu har jag förstått att den röda markeringen betyder att säkerhetsspärren i slangen har löst ut och spärrat framtida användning. En ny inloppsslang alltså!
gusvo085: Locket som du skruvat ut sitter med två hakar i filtret. Går att bända loss, sedan kan man borra ett hål i filtret och gräva ut hårnålarna med en tång. Sedan ihop med allt. Hålet man borrat spelar ingen roll då locket sitter över.
martin43: Det blev perfekt. Vattenventil tät och ismaskin ok!
joegge: Oj, det var snabbt! Precis den jag ville svarade och vars tidigare svar i trådar gör att jag tänker göra allt för att denna spis ska leva vidare. Med vänlig hälsning Joergen
Tareson: Bara för att teoritisera... Det sitter en orange senildosa vilket betyder att detta uttag är eftermonterat så att säga. Om inkopplaren har stulit elen från sidoutaget och gjort hela kopplingen som en serie koppling genom den förbrukaren i det uttaget så kan det bli mycket mindre roliga mätspänningar. Och ja tack till en förklaring efter ölen.
Lunden14: Hej, är på jakt efter diskmaskin till mitt epoqkök och har då sneglat in på en av Ikeas maskiner. Undrar då lite kort om någon har gjort liknande och kan dela med sig om det funkar eller inte att montera i ett icke Ikeakök? Varför jag ställer frågan är då epoqs bänkskåp och luckor är 700 mm höga med 160 mm sparksockel och Ikeas bänkskåp är 800 mm höga med en lägre sockel på