ColonelKurtz
ColonelKurtz: OK, har fått en bra bild nu. Stort tack till alla för värdefull input!
10 svar · 8,1k läst
·
M
Anonymiserad 137805: Var luften är ringelementet
9 svar · 3,7k läst
Sharan
Sharan: [citat] En av faserna visade ingen spänning och när jag gick fram ända till centralen, var det lös i boxen! Tack för svaren och bra tipsar
5 svar · 1,4k läst
·
P
Patch: Funderar på samma sak. I mitt fall är det reglar i skåpen som gör att det blir lite ”luckor” men det är ändå inte 5 cm. Kanske kan innebära att skåpet låter mer?
1 svar · 2,0k läst
H
Hans Lekemark: Råkade se en gammal notifiering om detta. Då kna jag passa på att berätta att skåpet och ismaskinen fortfarande fungerar perfekt. Tack alla inblandade!
7 svar · 3,2k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: [citat] Detta är helt korrekt, om vi pratar två poler, L-L respektive L-N. Såsom spisen kom levererad är det heller inte OT. [citat] Detta är också korrekt, i praktiken. Oftast drar man igång en platta. Hur är belastningen fördelad då i en modern spis? Inte alls, all ström går i en av faserna och tyvärr nollan. Med en 400 V-spis hade en lägre ström fördelats på två faser. Det
37 svar · 6,5k läst
·
M
magnu: Hej Handtaget till ungnsluckan gick sönder igår. Det var plastbiten som kallas gavel som lämnade in. Det gick inte att hitta spisens e-nr i reseevdelsbutiken, fastän jag handlat reservdelar till spisen därifrån tidigare. Nåväl jag ringde Electrolux och fick veta att spisen var tillverkad 1991. Dessutom hade de delen jag saknade på lager. 140kr, jag hade sett liknande dwtaljer till salu
0 svar · 786 läst
E
evoline: Sorry, har inte återkommit. Vet faktiskt inte om felet kvarstår eller inte, har inte hört nåt från min moster, kanske bara accepterat att den funkar så nu.
11 svar · 10,8k läst
O
Anonymiserad 137805: Lätt!
14 svar · 3,2k läst
·
R
RichardRR: @electroluxaren , Tack för all hjälp och tips. Gissar på någon givare eller programkort/styrkort som är felet, men redan köpt reservdelar för ca 3500:- och kan inte lägga mer pengar på att försöka laga denna. Tack igen
17 svar · 6,1k läst
·
R
Anonymiserad 137805: kan du snurra på motorn för hand? kan du dra runt trumman för hand? låter som om remmen hoppat och dragit av sladdarna till värmaren.
5 svar · 1,4k läst
·
G
Anonymiserad 137805: Polackerna skickar med lite olika språk....
9 svar · 4,1k läst
torbeno
torbeno: Bra jobbat
10 svar · 3,4k läst
·
torbeno
torbeno: Kan behöva böja till rören vid kompressorn
2 svar · 1,6k läst
G
George_007: Hej! Jag försöker hänga om dörren på mitt nya kombiskåp modell RB36R872PSR/EF. Jag förstår att modellen är specifik men manualen gäller för alla skåp i serierna RB33R* / RB36R* / RB38R* / RB41R* / RL41R* På sidan 54 i manualen står det att man ska ta bort kontrollpanelen för att kunna dra om de elkablar som ska gå ut i dörren men det står inte hur man ska få bort
0 svar · 1,5k läst
·
H
Håtå: Ni är så himla grymma!! Plockade loss den ovanifrån, behövde bara lyfta den några centimeter och sedan forcera in stålpinnen. Nu funkar den som förut. Stort tack!!
4 svar · 3,1k läst
·
nimhed
nimhed: Nej, har fortsatt att tömma manuellt. Vid något enstaka tillfälle har det dessutom varit till fördel. Ett filter var igensatt, vilket jag snabbt märkte genom att vattenbehållaren i fylldes som den borde. Det hade jag märkt senare om den var direktansluten
7 svar · 19,3k läst
M
midge: Tack för hjälpen! Jag fick ihop det efter lite mickel. Jag bytte klammer till en traditionell men det läckte när jag fått ihop maskinen. Bara att plocka isär igen och montera den gamla "halvtrasiga" klammern ihop med lite silikon. Nu återstår att se hur länge det funkar. :-)
4 svar · 3,0k läst
·
Magnus E K
Magnus E K: Lite offtopic men ser verkligen ut som asbestpapp i resterna av golvet på första bilden. Sök på forumet om asbest i plastgolv.
10 svar · 3,4k läst
·
H
Anonymiserad 137805: Går klockan? Ändrar dig tiden? Låssymbol? Annars är nog klockan kass men troligare är att de skitit i på fabriken att Sätta dit sladden på klockan
3 svar · 2,6k läst
H
Anonymiserad 137805: Kuddar och täcken är svårt då de Blir snabbt torra/varma på ytan men fortfarande blöta innuti. Tidsprogram är det enda som kan fungera
5 svar · 12,3k läst
·
A
aaaton: En gammal tråd, men jag hade samma problem med samma maskin och vill berätta hur jag löste det. Efter att ha försökt och misslyckats ta loss fästet som OP skriver gick jag och klagade över mitt problem till frugan. Hon sa att det borde finnas någon slags stor piprensare. Frågade på Clas Ohlson, fick en konstig blick av expediten men kom hem med ett Rensband och tio minuter senare
11 svar · 16,7k läst
·
K
klasses: Kylen är 2 månader gammal och vatten rinner igenom utan problem. Problemet är att det inte är rätt mellan den svarta slangen och den transparenta delen vilket gör att vatten leds längs den transparenta tills tyngdlagen tar vid och det landar på golvet. På bilden ser ni att det i princip är en rutschkana åt fel håll vilket leder mot golvet. Jag är inne på sitt spår fairlane, är fan
4 svar · 5,8k läst
·
K
Kaffekoppen100: Tack! Omlött och testkört. Maskinen når upp till 70 grader igen och torkningen fungerar. Det var inte direkt tydligt om det var något fel, men det var värt att prova.
3 svar · 3,3k läst
·
K
Kaffekoppen100: Samma visa på min verkar det som. Måste vara glapp, för lite då och då kommer värmen...däremot torkar den inte på slutet längre. Hur får man fram kretskortet?
10 svar · 4,4k läst
·
S
Anonymiserad 137805: Nä Man reparerar alltid en gammal cylinda!
15 svar · 3,6k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Tyvärr. Detta kommer ni aldrig att få ersättning för. Varit i liknande situation. ARN menade att ersättning skulle utgå för felaktig maskin, men inte för obekvämheten att vara utan maskinen.
15 svar · 6,1k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Har tyvärr ingen aning. Men var beredda på att vitvarorna är tillverkade på andra ställen än om man köper de i Sverige. Köpte vitvaror i Portugal. Minst lika dyrt som i Sverige och med helt andra tillverkningsnummer. (Och manualer.)
27 svar · 52,9k läst
S
Anonymiserad 137805: Bara lås med tryckluft och ha dammsugaren beredd När plåten är borta
16 svar · 8,5k läst
·
K
Keeefan: [citat] Haha, jadå, det får bli en provkörning och kanske rengörnings-tvätt efter hemtransporten men sen får nog Mästertvätten ta vid igen. Den gamle fick "nya" kol (från en skrotmaskin på tippen) för åtta år sen och en "ny" avloppspump (från en skrotmaskin på tippen) för ett år sen så den kan ju inte sacka ihop helt ännu..;) / Keeef
9 svar · 3,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.