Karl_Pedal
Karl_Pedal: [citat] Bra tänkt där med två kombinerade. Volymen är dock viktigare så jag tror vi kommer köra på en av varje så får källarfrysen rycka in om det blir haveri.
3 svar · 2,0k läst
D
Anonymiserad 137805: koppla bort det elektriskt och mät motståndet i värmetråden samt mot jord.
3 svar · 1,4k läst
S
Styrman_jansson: [citat] Ligger mycket i det du säger. Förr var man tvungen att ”ta till” och ha ”marginal” för man kunde inte räkna/testa produkterna tillräckligt noggrant. Nog hade man tillverkat billigare produkter redan då om man kunnat...
20 svar · 15,1k läst
torbeno
torbeno: Tretti ändrar priserna snabbt, nu 5k upp från igår.
4 svar · 3,1k läst
axelito
axelito: Ja frosta av manuellt i 2 dagar, så is hinner tina och dunsta bort. Låter som fläkten fryst fast och då blir det dålig temp/ingen cirkulation. Har du haft mycket isbildning högst upp i skåpet?
3 svar · 5,3k läst
O
Anonymiserad 137805: De klarar troligen inte av detta då de inte är några tekniker utan mer sakflyttare..
1 svar · 1,8k läst
torbeno
torbeno: BSH:s egna tekniker kan med en dator lägga in programvaran på nytt och nollställa hela rasket från grunden. Kan ju hoppas att det räcker.
9 svar · 5,0k läst
·
K
KarinHy: Tack! Fixade det på 5 min. Superbra bilder.
4 svar · 15,7k läst
·
S
Anonymiserad 137805: kan bara hålla med, men onekligen så är Eico snygga och futuriska
3 svar · 3,9k läst
A
Anonymiserad 137805: hällarna fungerar bra och har bättre garantier
19 svar · 61,7k läst
·
N
Anonymiserad 137805: nej det är troligen ditt kretskort som dött. olika kretskort beroende på serienummer
3 svar · 3,0k läst
M
Mange_c: Hej! Har en QT3549 (922341627) med ismaskin där ismaskinen tvärdog igår. Ingen belysning, ingen reaktion på paddeln, ingen is i tråget. Har hänt liknande tidigare men då har isboxen blivit för full så motorskyddet löst ut när tråget inte kunnat rotera. Men nu är den uppe och inget som blockerar. Har försökt göra strömlöst och rucka i tråg och annat men ingen avhjälpning.
0 svar · 1,8k läst
O
Olof1977: [citat] Ok! Tack för informationen. Tillbaka på ruta ett igen. Får fixa tag i en elektriker då så det blir riktigt gjort.
15 svar · 6,6k läst
·
Z
z77thNRnyNgLXV7: [citat] Då har vi gjort rätt i att inte betala för att laga den. Tack!
8 svar · 2,6k läst
·
jarlh
jarlh: Sen uppföljning: Det blev handdisk över julen. Ny diskmaskin införskaffades senare. Den nya är tystare och diskar betydligt bättre, så det känns rätt ok i efterhand.
7 svar · 1,3k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Konstigt att den blir tystare när den är avstängd :geek: [citat] Ja, hade frysboxen eller -skåpet uppfunnits här i Europa så hade det nog stått -15°C eller -20° på paketen som vi plockar upp från frysdisken i mataffären. Men till saken: Hur är det med frysskåpets tätningslister vid dörren? Läcker det in mycket luft får ju skåpet svårare att hålla kylan, och det bildas
19 svar · 6,6k läst
·
Nahida
Nahida: Du tappar lusten att laga mat , stängs av MIT i matlagning ☹️
24 svar · 25,9k läst
Omogen
Omogen: Glömde följa upp här men jag gjorde så att jag tog grovdammsugaren o sög vattnet som stod i maskinen genom avloppsslangenslangen, fyllde på lite nytt o sög sen inifrån där vattnen sugs ut, efter den operationen har den iallafall funkat några dagar. Tack alla för support!
7 svar · 4,2k läst
·
P
Putteman: Jag band upp slangen i en större kringla med buntband, och in och ut med skåpet femtielva gånger tills det inte blev något veck. Just att komma med den uppifrån känns spontant bättre då slangen borde falla mer naturligt.
5 svar · 5,0k läst
·
Lemma80
Lemma80: Tack så hemskt mkt!
2 svar · 1,5k läst
tommib
tommib: Det är nog enklare (och mer rätt) att byta anslutningskabeln och bygla inne i maskinen. Hur stor är totaleffekten? Det borde stå på typskylten. Är den större än 2300 W så krävs åtgärder för att få det att fungera på en normal säkring.
14 svar · 2,9k läst
·
N
Nova07: Hej igen. Problemet löst. Hur svårt kan det vara? Det är just det här jag menade med att ÅF borde kunna det där lila extra utöver att "bara" sälja. Svaret kan återfinnas på en annan tråd också, men den ÅF jag normalt sett köper mina vitvaror ifrån bad mig slå av strömmen i minst 30 minuter. På detta sätt återställs ugnens grundinställningar. Fungerade perfekt. Allt fungerar
9 svar · 1,8k läst
·
A
Anonymiserad 137805: [citat] Det beror ju på vad som hänt!
9 svar · 12,0k läst
GinaD
GinaD: [citat] tusen tack för även detta svar. Längtar till reservdelen kommer så jag förhoppningsvis kan ticka igång maskinen igen. Har vsrit jätte jobbigt o diska fyra fem grr om dan här o mega diskhögar varenda gång.
9 svar · 1,8k läst
·
M
Anonymiserad 137805: dra åt hårt
3 svar · 1,3k läst
·
M
Anonymiserad 137805: har du nolla fram har du troligen även den tredje fasen bara koppla perilexen RÄTT så vet du
25 svar · 27,3k läst
·
J
Jezzsingh1: Hej ! Jag köpt tvätt och torktumlare och vill koppla den på samma fas (10A) . är det ok om jag bara kör en åt gången, inte båda samtidigt?
0 svar · 1,7k läst
·
K
krillecr: Ok, så det kan vara det ena eller det andra, i värsta fall båda. Man kanji byta det med lägst kostnad först och hoppas på tur
11 svar · 4,1k läst
·
B
Anonymiserad 137805: Nä det finns inget mer att rengöra. Det finns en sensor i brunnen som bla håller koll på vattnet. Ser ut som en större stäm gaffel i plast Den kan du kolla extra på
3 svar · 1,4k läst
R
Roy J: Jaha, "trafo i bakplanet som blir trött" vad betyder det? För mig blir det lite Grekiska :) Kontrollampan har jag funderat på ett tag...den har inte ens blinkat till en sekund sedan maskinen la av. Den har fungerat tidigare Jag har även funderat på startknappen om den kan ställa till ngn kortslutning, brukar den kunna krångla? Hur skulle du gå vidare här?
8 svar · 3,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.