Vitvaror
torbeno: Det kommer ju vatten i facket bredvid, där man kan ha pulvertvättmedel. Det är inte så att det har kleggat igen i hålen ovanför och skvätter runt om?
MultiMan: Jag tror mest på det @electroluxaren redan föreslagit, tappat minne. Är tyvärr inte helt ovanligt hos en del kretsar beroende på konstruktion. Eftersom jag kör gammal SAAB vet jag att det förekommer samma sak där. Står vissa moduler utan ström från batteriet för länge (år) så kan de tappa minnet helt eller delvis med stora problem som följd. Enda framkomliga väg där är att
parantesen: Har Otrolig spishäll från Ikea sedan 6 månader. Jag är missnöjd med den av många orsaker. Mycket repkänslig, när man använder vissa kastruller (Ikeakastruller) bildas en hinna på hällen som är mycket svår att ta bort. Sedan knappeländet med tuschkontroller. Hällen stänger av sig vid minsta fuktighet. Ibland går barnlåset igång och det tar en stund innan man kan sätta igång
Anonymiserad 137805: nä den agerar backventil är bara slangen innanför vita skålen så..
hempularen: Jenkem Om du vill ge en referens om ett företag eller en produkt på byggahusforum. Så måste du fylla i din profil, komplett och korrekt. Informationen syns bara för oss som modererar här. Och vi behöver det för att kontrollera trovädigheten i referensen. Komplettera din profil. Annars måste vi tyvärr ta bort ditt inlägg. Kan det möjligen vara pga. en felaktig profil som prisjajkt
deep72: Hej !!! har Samma problem i mina SN45M505SK/73 den bara ”klickar” hittade du nåt lösning till detta....? :thinking:
Anonymiserad 137805: Troligen har den detta reservdelsnummer 482000092604
Anonymiserad 137805: Testa utan rem Jag skulle bytt men...
Bodarp: Hej på er, Har köpt följande fläkt till köket: LC67QFM50 https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/produktlista/ugnar-hallar-och-flaktar/koksflakt/vagghangd-koksflakt/vaggmonterad-flaktkapa/LC67QFM50?breadcrumb=null Jag behöver ett kolfilter till fläkten och har bestämt mig för ett integrerat Clean air. Följande: LZ10FXI00
Kammi: När det står framifrån och i brunnen, då tolkar jag det som inne i maskinen, typ silen. Hur som detta var för avanserat just nu. Sjuk Men tack. Måste ju ha reservdel också, och får inte gå ut just nu. Tack
Anonymiserad 137805: detta vart mycket bättre Maskinen känner inte av om det är tömt är det inget vatten kvar så är det OWI-sensorn 480140101529 Switch, Global OWI byts relativt enkelt framifrån och sitter på brunnens högra sida. första gången kan det vara bättre att lägga maskinen på rygg och lossa såväl sockel som botten (4 torx)
Anonymiserad 137805: tyvär så ser det ut som om du måste byta både brunnen och pumpen på din modell då de dåliga slangarna är vulkade på respektive del. kolla vilka övriga slangar som är angripna den lilla till brunnen brukar vara dålig
Parpolis: Ok, tack för tipset. Är den knölig att byta? (Allt är relativt...)
MagnusWhall: [citat] Tack för tipset, det ska jag kolla! Mvh Magnus
Anonymiserad 137805: [citat] Nyare kort! Mät o kolla den större grå kondensatorn
runjes02: Den fungerar när jag tar bort ”pappersbiten”. Beställde en ny på reservex. Vi får se hur det går
Anonymiserad 137805: skruvarna är rester av transport skydd baksidan går ej att få bort i sin helhet bara plasten slangen sitter fast på pumpen i framkant så jo det är enklast att ta bort fronten
Anonymiserad 137805: det är väl tveksamt att det är lönt att reparera denna modellen, om det ens går.
Anonymiserad 137805: Tja det är väl rätt så lätt att ta bort motorn nu Annars gör man det frammifrån
Anonymiserad 137805: [citat] Du måste få den tät mot taket annars funkar det inte så som denna ser ut bedömer jag det som skrot
Anonymiserad 137805: trångt och du ser inget dra fram maskinen ta bort höger sida ta bort kretskortet ta bort diskmotorn ta tag i spolarmsväxlaren (den som diskmotorns slang uppåt satt i) en jä---a massa anamma och vrid bort den moturs. ta loss elkontakten montera den nya i omvänd ordning mycket lättare bara kolla o-ringen sitter på rätt plats
Anonymiserad 137805: någonting kan nog ha gått snett vid reparationen jag skulle tömma, vakumsuga och fylla om skåpet med rätt mängd rätt gas. som första åtgärd.
A-Man_08: Verkar finnas flera trådar om installera bänkdiskmaskinen , jag svarade in en annan du har skrivit.
stf01: Jag har gjort på samma sätt som jag gör rent i duschen med kakel osv. Tillverka en "pasta" av bakpulver, vinäger eller ättika och "bre på", sen har jag sprayat på lite mer ättika och låta det stå och gå till sig en halvtimme, sen spola rent. Det fungera bra.
Stonecliff: Har startat upp det igen och inget missljud nu. Efter 45 minuter så känns det kallt i frysutrymmet men ingen märkbar kyla än i kyldelen. Eftersom det bara är en kompressor på den här modellen så behövs det väl lite mer tid... :-)
Qwarf: Ha ha stort tack än en gång. Fattar dock inte hur jag klantat till det .