Har köpt en billig, begagnad, pytteliten frontmatad tvättmaskin som jag har i garaget för att tvätta motocrossluftfilter o liknande. Funkar bra, förutom att den läcker rätt mycket.
Pallade upp den idag och startade den och konstaterar att den verkar läcka under maskinen (inte luckan), från främre delen, något till vänster om mitten. (Men vattnet kan ju komma varifrån som helst, egentligen.)
Den verkar bara läcka när den tvättar, inte när den sköljer. Och bara när trumman snurrar.
Och den läcker under hela tiden som "tvättprogrammet" kör.
Tagit av locket, men ser inte något läckage. Men jag ser inte så mycket...
Omöjligt att ta bort någon mer panel (om jag ska kunna köra den samtidigt) iom att resten är i ett stycke (tre väggar) och luckan ska ju gärna vara kvar.
Har inte en aning om hur en tvättmaskin fungerar. Om den läckt både vid tvätt o skölj så skulle jag gissat på gummibälgen, eller någon tätning i den regionen.
Kanske är det där i alla fall, bara att det är mer vatten när den tvättar än när den sköljer. Eller om det finns någon pump som jobbar i tvättläge men inte i skölj.

Ingen katastrof att den läcker, men bra om det går att fixa så klart. Är värt att lägga några hundralappar på att laga, men inte flera tusen, liksom.
Någon som har en idé om vad som är trasigt eller hur jag kan hitta vad som läcker nu när jag inte lyckas dela den mer och samtidigt köra?
Tacksam för tips...

Gummibäljen som har nåt litet hål i sig kanske. eller nåt under själva trumman som inte sitter på riktigt eller har nåt hål kanske.

Kan vara så. Kanske bara att beställa en ny bälg och se om jag lyckas byta. Tack för inputen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.