Har en siemens diskmaskin, där jag fått felkod att e25.
började att plocka bort slangen för avloppet gjordes rent den, testa att köra en maskin men samma resultat. Googla lite å hitta den här videon
är inte exakt samma, men nästan. jag kan dessvärre inte komma skiten som han gör på sin sidan. Spolade vatten fick bort lite kanske.
Montera ihop allt igen. Nu får jag felkod E15 och inte röra panelen ingenting händer. Blinkar vara e15. tänkte att det beroende på att behållaren var tom, men den verkar inte vilja pumpa in vatten, utan man gör vara hur den tömmer ut vatten hela tid.
Några förslag?
började att plocka bort slangen för avloppet gjordes rent den, testa att köra en maskin men samma resultat. Googla lite å hitta den här videon
Montera ihop allt igen. Nu får jag felkod E15 och inte röra panelen ingenting händer. Blinkar vara e15. tänkte att det beroende på att behållaren var tom, men den verkar inte vilja pumpa in vatten, utan man gör vara hur den tömmer ut vatten hela tid.
Några förslag?
i diskhon rinner vatten ner utan problem, samma vattenlås.electroluxaren skrev:
Har även känt på motorn som pumpar, den snurrar väldigt lätt å känner inte att något sitter fast heller.
e15 har jag fått bort.
Testa nu att sätta avlopps slangen i en hink, men samma.
det jag kan se är det på bilden, men ”banorna” är så duma så kommer inte åt där att göra rent. tro ni det kan vara det som kör att det är stopp, det ser inte ut att var så farligt?
det jag kan se är det på bilden, men ”banorna” är så duma så kommer inte åt där att göra rent. tro ni det kan vara det som kör att det är stopp, det ser inte ut att var så farligt?
Det ser rent ut
testa nu... att hälla vatten i botten på maskinen,
Starta ett program, då pumpa den ut en skvätt vatten i hinken, sedan drog programmet igång. Efter ca 3-4min så indikerar den på e25:/
testa nu... att hälla vatten i botten på maskinen,
Starta ett program, då pumpa den ut en skvätt vatten i hinken, sedan drog programmet igång. Efter ca 3-4min så indikerar den på e25:/
Redigerat:
E15 är flottörlarm som tyder på läck i pumpgropen. Finns många förklaringar på youtube. Jag hade samma för ett par veckor sedan. Du kan prova att lossa och dra tillbaka pumpropen (det funkade för mig). I värsta fall ny packning för 200kr.
torbeno skrev:
E15 är löst så den är bortaN Nikorasu skrev: