Vitvaror
pelig: Har blåst rent motorn med tryckluft, gnuggat kommutatorn (kollektorn) med en trasa, monterat de nya kolen och nu funkar den gamla trotjänaren, förhoppningsvis några år till. Tack för alla bra tips och idéer! Har nu sparat ca 4 lax på att slippa köpa ny likvärdig...
Huvudskyddsombudet: Tack för trevliga svar! Då får gamla bettan bo kvar tills det oundvikliga händer Reservdelar lär ju inte finnas om det nu ens fanns på 80-talet. Kostade typ 6000 :- vilket var apdyrt då... men i längden så...
zica: Mittersta fotot i nederkant. 2:a triacen från vänster är skjuten, saknar halva toppen. Är det avbrott i motståndet bredvid har den även dragit med sig I/O pinnen från processorn.
Gufsten: Kollade du vad du hade för spänning in på kortet? Har precis samma problem men mina kondingar ser ok ut..
Grisbergström: Det stämmer att Cylinda har egna tekniker. Jag fick min diskmaskin fixad idag av en profilerad Cylinda-kille. Nöjd med hanteringen av min felanmälan, även om jag fick ligga på lite med extra telefonsamtal och mejl.
Microkatten: När tråden nu poppade upp igen så kan jag ju passa på att skriva hur det hela lösa sig. Pumpen fick jag inte igång. Eftersom det inte var första gången maskinen krånglade så blev det en ny maskin istället. Inte en Electrolux utan en Bosch serie 4, en tyst tysk som har fungerat utan problem i snart två år.
Luthor: [citat] Hej! Löste aldrig problemet, var bara ibland som det ”stånkade till” så lade ingen mer energi på det. Har nu flyttat så vet inte hur det gått med frysens vidare öden...
Anonymiserad 137805: Miele har sämst garantier Väljer du en Miele välj då en bygd i Tyskland isf tjekien
Riemann: [citat] Jo, men avloppet spolades med högtryck och vattnet rinner undan fint nu. Avloppsslangens dragning har jag också justerat. Därmed borde en ny diskmaskin borde inte uppleva samma problem(?)
Anonymiserad 137805: reservdelar enklast på cylinda.se allt är enkelt att göra på denna maskin men det är många skruvar som måste lossas
Avemo: Då verkar det väldigt mycket som att din installation är korrekt, men det finns ett jordfel i elementet till ugnen. Om spisen fungerade hos säljaren kan det bero på att där inte fanns någon jordfelsbrytare.
tommib: [citat] Jag klurade ganska mycket på det och har nu en rätt konventionell anläggning för frikyla med värmeväxlare på brineslingan och sekundärkrets upp till en kanalkylare. Principen blir ju samma för ett kylrum. Just nu är styrningen helt manuell, som i cirkpump slås på manuellt och därefter regleras fläkthastigheten. Planen är att fixa det till sommaren. Tanken framöver har väl
Sinclair: Nu har jag rätat ut avloppsslangen så att det i stället blir en större loop ovanför där slangen går in i avloppet. Jag har också kollat så att det inte är stopp/trångt där avloppsslangen går in i avloppet. Där finsilen ligger (på maskinens bottenyta) är det kvar vatten efter att diskningen är klar. Finsilen ligger således i vatten. Det är väl därför som felsignalen kommer,
Anonymiserad 137805: [citat] Nej! Om dörren är skadad så finns det inga rimliga reperationmetoder. Men för de som har obegränsat med tid kan ju byta ut den nedre gavlen och ersätta den skumisolering som saknas. Kommer det att synas? Ja!
Fredric Berling: Strålande svar av en med ett passande namn. Stort tack !
Anonymiserad 137805: ytterst sällan på gränsen till aldrig att man ser en omhängningsbar dörr på en tvättmaskin. ser man det skall man säker akta sig för att köpa det fabrikatet. leta efter en lite äldre asko eller cylinda de var alla högerhängda och hade otroligt hög kvalitet. kikade på en som var 19 år häromdagen den såg ny ut och fungerade utmärkt
Anonymiserad 137805: bara att byta kretskort beställ på electrolux.se använd ditt PNC VIKTIGT!!! kostar ca 1.700.-
Anonymiserad 137805: [citat] Den risken är obefintlig då kompressorn går Hela tiden för att, bygga ett tryck som inte kan uppnås med kondenserings temperaturen på R600A
Ullander: Japp, har fått ut den och kopplat på spänning åt rätt håll den här gången, stendöd. När jag gjorde felkopplingen medan den satt i skåpet så tvärdök spänningen till 2 V och aggregatet dundrade ut med sin maxströmstyrka, 4 A. Tusen tack för hjälp!
Fattigtanten: Jag vet inte om det gått lättare om jag läst det där innan vi tog oss an listbytet men en kamrat och jag lyckades med gemensamma krafter får den nya listen på plats men det dröjde ett dygn innan jag vågade testa hur det gått – eller snarare handlade det om att baxa upp maskinen på min lilla specialgjord plattform igen så att jag fick plats med en bytta under stället det läckte
Frankypiccolo: [citat] Intressant! Ja, ska definitivt sätta fast röret. Den har ju låtit såhär sedan jag flyttade in så det kanske inte är något fel.. så svårt att veta!
Lattjo-Snickaren: Uppdatering : IKEAs ovan nämnda vita induktionshäll installerad sedan ett tag tillbaka och fungerar klockrent. Efter en hel del efterforskningar visade det sig att den alltså gick att koppla på fler än ett sätt. Elektrikerns term ”tvåfas” nämndes dock inte i manualen (de nämnde endast V) och därför var det inte helt tydligt för en lekman. Förstår att tvåfas är en aningens
Ulf Asklöf: Spännande, här ska skruvas! Tack på förhand!
griljera: [citat] Har ordnat med snickare som hjälper till med bänkskiva och såndär insats, vad det nu kallas.