Som överskrift, när jag köpte min gamla kåk 2012, övertog jag en frysbox från den förr-förr-förre ägaren av huset. Det är en ATLAS 310 deluxe. Någon som vet om den går att tippa omkull för montering av hjul, om så, i så fall åt vilket håll så att inte kompressoroljan ställer till något?. Den står inklämd under en källartrappa i dags läge, locket går inte att öppna helt. Kylskåp brukar man kunna lägga vid transporter och sedan låta stå under någon dag så oljan rinner tillbaka.
 

Bästa svaret

P
En ryssfrys!!!
det är bara att hantera den som du beskriver att man gör med kylskåp.
sen får man vara klok och se att man inte borrar i kylslingorna som går lite överallt i väggarna
 
electroluxaren skrev:
En ryssfrys!!!
det är bara att hantera den som du beskriver att man gör med kylskåp.
sen får man vara klok och se att man inte borrar i kylslingorna som går lite överallt i väggarna
Den Sibiriska kylan verkar vara kvar i den efter många års vila, den gick ner till - 30 grader direkt när jag ställde den på snabbfrys. Många tack!
PS. Då är det väl den förbjudna freonen i den?.
 
P
köldmedlet brukar stå på vad det är för nått, det beror ju på hur gammal den är
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.