Vitvaror
johmi: Om du kollar på tillverkarnas hemsidor så tror jag att du kommer se att måttet är 596mm och att de passar i en nisch på 600mm.
johan_paz: Det bästa med byggahus är expertisen som finns samlad här. Det sämsta är väl det som skrivs bara för skrivandets skull.
Anonymiserad 137805: Iofs är väl alla reparationer på en candy för dyra men om du kan byta låset själv så kostar det inte så många 10'or.
ovjose: Och den har jag bytt så då känns det lite hopplöst att hitta felet som gör att den inte fungerar.
Christoffer: Nyfiken också. Vad har den faktiska höjden?
Anonymiserad 137805: Det vart en gammal maskin
fredrik.johansson: Tror att den varningen försvann. Den fortsatte tjäna oss fint tills förra sommaren när vi renoverade tvättstugan. Lade upp en skänkes-annons på blocket och blev nerringd och maskinen var hämtad efter någon timme...
Myckling: Uppdatering: Bytte kortet och det funkade klockrent . Tog ca 15 minuter i väldigt lugnt tempo för att inte gå vilse någonstans. :)
StahlTony: Hör du gen motor när strömmen varit av, det gjorde den tidigare under felsökningarna. Har du att.nr till motor?
phile: Mackan_kal: Det framgår inte av tråden, men pumpen snurrar som den ska och avloppsslang, vattenlås och avlopp sväljer vatten utan problem. Tack! Multiman: Glömde skriva att jag ju visst har en "bula på vattenslangen", så ngn sådan där aquastop är det nog. Tack! electroluxaren: Tack för tågordningen! När jag försöker kika bakifrån ser det ju förvisso ut som en hel del andra grejer
MultiMan: Jag hade tillverkat ett verktyg av järntråd, monteringsband av metall, tunt plattjärn eller vad man har hemma som kan passa och gjort hakar nertill. Med rätt uformningen borde det gå att tryck ner förbi det som fastnat och sedan få hakarna att ta fäste på baksidan av "saken".
NHS: Ok, lossade sidolisten och hittade skruvarna. Tack!
DFYD123: Vid köp av diskmaskin följer det med ett ”skydd” att montera under bänkskiva för att skydda mot den ånga som kommer ut när luckan öppnas. Vissa fabrikat är den i plåt och andra som en tejprulle.
MultiMan: Siwamat 3903 (tyskbyggd såklart) köpt 1995 för 6000kr höll i 19 år men fick byta kol i motorn två gånger. Sedan gick antingen elektronikkort eller programverk sönder, valde att köpa nytt. Inte glapp någonstans efter alla år, inte ens remmen gav upp. Köpte en turkbyggd i500, missljud efter 3,5 år, fick ny i300 av BSH, missljud efter ca 14 månader, reparerades felaktigt och pajade
Anonymiserad 137805: det där skulle jag påstå är mycket vatten! och det kanske kan bli för mycket under en huvuddisk men jag skulle pröva under uppsikt
Anonymiserad 137805: betongen sitter på baljan ett eller flera stycken. risken är att du har fler fel på baljan då denna bit har spruckit precis i fästet beroende på vilken vikt det är så kan resten lossna under gång nu med spännande resultat. det ser ut som om din trumma inte centrerar i lucköppningen och är det riktigt har du ännu värre och omfattande fel. lyft av locket och bakstycket för att kika
Fredran: Jag vet inte en enda leverantör som inte packar sina vitvaror i frigolit. Tillräckligt mycket transportskador som det är,
Stabbestabben: Nu är delarna rengjorda och maskinen fungerar som om den var ny. Tack Torbeno och Electroluxaren för tipsen, det var guld värt. Skönt att det finns kunnigt folk som gör att man vågar riva i grejjorna. Hälsningar Christer
Sten Ekström: [citat] Tack Jag provade att skiva bort några skruvar tidigare men lyckades missa de som fäste luckan Nu är det dax för omlackering. Hustrun vill inte att köket skall vara vitt längre
axelito: Dom stora är distanspinnar, beroende på hur du har skåpet installerat ska du sätta dom på varsin sida på baksidan för att det ska bli tillräckligt med ventilation bakom :) Dom små piggarna är för hålen där skruvarna till handtaget sitter, om du vill hänga om dörren så sätter du i dom där så det inte är hål i dörren :)
cpalm: Här kanske?: https://www.ebay.co.uk/itm/Marschner-60030-1-Low-Profile-Encapsulated-Transformer-2-x-115V-30VA-0-15V-0-15V-/133166042582
Kavorkan: [citat] Tack, jag hade givit upp men det här löste det hela. Väl igenom förseglingen var det ganska givet vad skulle ske och det hela tog omkring 20 minuter. Krävs ju lite mer våld att forcera förseglingen än nödvändigt tycker jag. Det hade varit bättre med ett lock som man inte behövt förstöra.
rikardg: Jag bytte givaren och det löste problemet för mig. Tack för era svar och tips. Ni är bäst!
Mikedigitize: Vad tror ni om att hetsa upp en "manuell" diskmaskin Esf63032 med en lucka från en Esf64019x? Utseendemässigt är de formlika och jag tänker att tillverkningsmässigt är anslutningar å fästen samma, i kostnadsbesparings tillverknings syfte...
Kdog: Se till att avloppsslangen från maskinen är fastsatt så den går högre upp än vattenlåset till diskhon, då kan det inte rinna in vatten bakvägen. Se bilderna längst ner här: https://www.sakervatten.se/branschregler/online/3/7 Fäst den mot undersidan av bänkskivan om du inte kan/vill skruva i väggen.
Hempa69: Intressant. Överlag känns maskinen ganska gedigen och är tystlåten av sig. Om felet fortsätter att dyka upp då och då kan man ju anta att det är kretskortet eller relä, min ringa erfarenhet säger att intermittenta fel ofta hänger samman med elektronik.