D
Anonymiserad 137805: som vanligt leta efter kvittot du bör ha 5års garanti på denna avfrosta frysen med helt avstängt skåp och sladden ur väggen återstarta kolla vad som händer släng ut skiten, för du har troligen en köldmedelsläcka
1 svar · 5,1k läst
B
Berrabus123: [citat] Tack för all hjälp kungen!
32 svar · 6,1k läst
J
jontesjostrom: Ok, tack för tipset. Har stängt av den och det rinner vatten ur slangen. Hoppas att det hjälper.
4 svar · 7,9k läst
7ender
7ender: Japp, efter byte av kolen funkar maskinen. Ber att få tacka för hjälpen. Lite skillnad på längden: [bild]
11 svar · 4,9k läst
·
E
Exkroken: [citat] Det kan inte vara nyttigt. Min microvågsugn startar inte ens om luckan är öppen. Du får nog skaffa foliehatt
14 svar · 27,8k läst
·
M
MaBj: Den kommer inte användas mer i alla fall. Funderade på att lägga ut maskinen i någon ”bortskänkes”-grupp men orkade inte rodda med det utan skruvade isär den istället för att kanske kunna hitta på något med pumpen och motorn. Det var nog tur (=
5 svar · 2,5k läst
·
D
DjKool: [citat] Hej igen. Det verkar så att det kommer lite sand som sätter igen filtret i maskinen lite som gör att det blir IE, rengör man den funkar det igen så vet ej hur lösa det. Dock kan läckande vatten berott på det och att det runnit ner från ventilen mot golvet. Reparatör såg inga maskinfel.
7 svar · 8,5k läst
L-Bror
L-Bror: [citat] Why?
17 svar · 37,7k läst
Rabbithole
Rabbithole: Men! Kolla så det inte är något rör baktill som ligger och skramlar, du ska inte höra det i ett annat rum
2 svar · 2,3k läst
B
berne88: [citat] Det blev e25 om jag testa som du skrev
16 svar · 10,4k läst
·
Göran.W
Göran.W: Den som installerat den spisen har haft noll koll. Om han inte är läskunnig så hade han sett det var fel spänning redan när han tog av sladden med perilex kontakten som satt på spisen och bara används till 400 volt. Gissar på att spisen finns i dom södra delarna av sverige typ Malmö med omnejd, för där finns en firma som installerar fel i parti och minut och har blivit portade från
3 svar · 4,3k läst
·
H
Hensås: Man lossar en sidan på motorn med 2 13mm nycklar och trycker ner motorn så mycket man vill sträcka och drar sedan åt med 13 nycklarna. [bild] Screenshot från filmen synd i mitten längst till vänster ses ena skruvhuvudet och en lodrätt spår där man spänner remmen.
6 svar · 19,7k läst
·
T
tergo: [citat] https://www.google.com/search?q=el+thailand&oq=elsp%C3%A4nning+thai&aqs=chrome.1.69i57j0l6.17483j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8
1 svar · 4,3k läst
R
renninha: Kan vara så. Kanske bara att beställa en ny bälg och se om jag lyckas byta. Tack för inputen.
2 svar · 2,6k läst
Ulfbygg
Ulfbygg: Nu har det löst sig, fick mellanskillnaden tillbaka. Jag ville bara få klart för mig det juridiska och även höra om någon annan hade samma erfarenhet...
8 svar · 2,5k läst
D
daeb: Då har jag bytt ut huvudkretskortet och nu fungerar allt bra! Jag kommer INTE sakna den larmsignalen:)
11 svar · 4,7k läst
Matti_75
Matti_75: Ingen fara. Nya vitvaror förvaras inte alltid i uppvärmda utrymmen. Se till bara att det inte kommer nederbörd på dom. Täck dom inte heller med en tät pressening då detta håller kvar eventuell fukt bättre
5 svar · 1,8k läst
V
Anonymiserad 137805: köldmedlet brukar stå på vad det är för nått, det beror ju på hur gammal den är
3 svar · 2,3k läst
S
Solimelo: Liten uppdatering bara, nu funkar frysen igen! Avfrostning var lösningen trots självavfrostande frys. Räckte inte med 4-5 timmar utan fick stå säkert 14-15 timmar! Tack för hjälpen.
5 svar · 39,4k läst
P
Pettttter: [citat] Ok tack då är nog allt som det ska då. Hade lite översvämning en gång när listen var trasig så är lite nojjig just med detta :-)
7 svar · 13,2k läst
M
Makka: Jag har ett cebrraldammsugarsystem med Elektrolux och har mätt innerdiameter på nuvarande slang till 35mm. Det jag är ute efter är en flexibel slang eller åtminstone en kort slang till rimligt pris för att kunna snabbstäda t.ex hallen. Den jag hittar är huskys "Snorren", den verkar perfekt MEN den är för 32mm system, så jag ANTAR att den inte kommer att passa i mina vägguttag. Hittar
0 svar · 4,9k läst
·
13th Marine
13th Marine: [citat] Jag vet :cry: Hade "tekniker" här för att laga min Husqvarna induktionsspis, efter att de bytt alla delar i hällen så kom de fram till att de inte visste vad det var och fick ta in den till verkstaden, där bytte de allt igen och fick igång den. Då var jag rätt glad att jag hade garanti på den.
16 svar · 7,7k läst
A
alex82: Inser så här i efterhand att bilderna kanske inte är de tydligaste, men hur som helst så åtgärdade Universal problemet. Nu känns mitt liv meningsfullt igen! [bild] [bild]
23 svar · 14,6k läst
·
S
Anonymiserad 137805: Låter som fasfel. Men det betor på hur tillverkaren kopplat plattorna ofta är det höger sidaresp vänster sida inte framme eller bak
1 svar · 1,1k läst
M
Massekatt: Tack för snabbt svar! Då får det tuffa på ett tag tills det blir för mycket is nästa gång! Så ett ungerskt skåp bör jag undvika vid nästa köp?
2 svar · 1,9k läst
O
Anonymiserad 137805: du menar försänka den först? du kan ju alltid sänka den någon millimeter tänk på att när du får fel på denna så kan du inte reparera den utan att förstöra glaset om du limmar. Jag backar alltid på planlimmade hällar även under garantin
1 svar · 1,5k läst
·
MathiasS
MathiasS: En sådan där har jag bytt det är bara att skruva isär det som behövs för att komma åt trasig del. Lite fippel är det men inget skitjobbigt.
5 svar · 7,8k läst
·
B
Anonymiserad 137805: Grannen som sågar hål i väggen in till dig. Finns inget i skåpet som är tidsbundet. Om du stänger dörren varje kväll vid exakt samma tid kan det vara dränering hålet som är täppt
1 svar · 2,7k läst
·
S
Anonymiserad 137805: koppla bort den från elen först
4 svar · 2,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.