Vitvaror
SvenskCanuck: Har precis kommit fram till samma fråga! Jag tror att det skulle vara mer mellan 2 och 7,5 kg.
magnu: Tex https://www.ebay.com/itm/UNIVERSAL-Oven-Cooker-Rubber-Door-Seal-4-Sided-Gasket-Rounded-Corner-Clips-198cm/191510819655?epid=14023813810&hash=item2c96ef3347:g:iSUAAOSwfntbm33t
Jagvetingenting: fjädern på vänstra sidan har nog lossnat det krävs bara 3-4 skruvar att få loss själva plåten och sedan nog 2 människor som hjälps åt med fjädern [bild] [bild]
Matti_75: [citat] Det du menar är ramen till hilaluckan, det jag menar är det stora hålet du ser innanför med skåpstommen bakom på högersida av bilden.
BirgitS: [citat] Den här tråden handlar om hällar som inte har någon vattenbehållare. Har du skrivit i fel tråd?
radioshack: Jag behöver köpa ett nytt kylskåp som måste passa in i ca 50,8 cm bredd, men däremot finns det typ 190 cm på höjden att nyttja, men alla kylskåp som passar på bredden jag hittar (har kollat Prisjakt) är högst 85 cm höga, och det är för lite. Var hittar jag ett högt smalt kylskåp?
Litengubbe: [citat] Jag övervägde inte det. Maskinen var över 15 år gammal så den parkerades på vitvaruskroten.
MultiMan: [citat] Att munstycket används på rätt sätt och i rätt läge är en förutsättning för lång livslängd. Hjälper det inte med att smörja hjullagerna så behöver du köpa nytt. Själv avskyr jag kombimunstyckena och använder de aldrig. Enbart roterande borstar för mattor, ett särskilt munstycke för hårda golv (relativt högt och smalt) och sedan ett Twinner för rengöring i
tensiden: Whirlpool har modeller som skall klara -15. Även Elons eget märke Elvita har några som fixar det (även om manualen säger annat). Köpte frysbox till förråd alldeles nyligen, så är lite uppdaterad. I butiken sa de att klarar man bara frostfritt, så funkar de flesta boxarna. Sant eller falskt vet jag inte. Blev iaf billigast möjliga (Elvita alltså) då risken alltid finns för möss som
SnickareHobb: Ok. Får hålla koll. Ifall det börjar läcka igen så byter jag hela röret (och packningen antar jag?)
MatsoEvy: Då var problemet troligen löst. Två trasiga kondingar som ställde till det. Visade helt fel värden och var svullna. DOCK beställde jag ett nytt kretskort då det visade sig vara nästan lika dyrt och få hit två kondingar. Sjukt. Elfas frakt ligger nånstans på 180 kronor för två kondingar som kostar 10 kr tillsammans. Kortet kostade 599 ink frakt. Sen var detta kanske ett vanligt fel
Rickard.: Inte ens om dräneringslangen gått av så det är ett hål rakt in? För lite medium känns väl ändå inte omöjligt då den trots allt är ganska gammal.
lala_Se: Min är en 16 årig Electrolux, antagligen går den ned i grader då det är varmt ute och full kyl. Dags att byta har beställt en liebherr med bio fresh, svårt att förstå på deras hemsida . Ringde witt och hittade rätt.
HedwigHooligan: Har nu kört maskinen flera gånger och utan täckluckan och den går som ett spjut. Misstänker att täckluckan är dåligt monterad (av undertecknad) och gör att maskinen inte höll tätt i överkant. Listen ser fin ut. Förhoppningsvis är problemet löst! Tack för hjälp!
oakboom: [citat] Har haft den på två olika don, både lite högre och lite lägre.
muraren2: [citat] Det började skramla och det låg smulor under maskinen, det va det ända symptomen
Anonymiserad 137805: Detta ären Mycket bra svensktillverkad disk så ge Inte upp för du hittar inte denna kvalteen igen. Kolla nivåkammaren klockan 12 i brunnen. Stoppain fingret
Mobe13: Inte direkt en fråga men hoppas detta kan hjälpa nån! Vår gamla Cylinda TK40 med många år på nacken började lukta brännt. Har alltid rengjort filter. Kondensatorn var lite igensatt så sköljde igenom med vattenslangen ute. Ser svart ludd bakom trumman. Försöker dammsuga men det är för mkt. Söker igenom nätet på jakt efter tips. Är inte direkt händig. Har tur för sonen fick en
Anonymiserad 137805: Dessutom har du R134a som köldmedel vilket gör att den bla kan stå utomhus
BarranBE: Jag ska byta diskmaskin i stugan och skulle precis stänga av vattnet. När jag skruvar på vredet börjar det droppa vatten. Bilden är vriden, vredet är egentligen till vänster... Det är inget problem att köra diskmaskinen men alltså när jag ska kapa vattnet och koppla ur vattenledningen. Är detta vanliga reservdelar som är lätt att få tag på eller behövs det bytas till typ balofix?
sunqan: [citat] Wifikopplingen gör att man får veta när maskinen är klar, och med iftt kan man logga hur ofta man tvättar.
Harald Blåtumme: Jag förstår om man är litet extra övervakande när man drar igång dessa funktioner, jag är definitivt på stenkollsläge själv när jag aktiverar en grunka i köket som bränner på med 500 grader kanske mer. Galet hög temperatur och jag uppskattar att ugnen låser luckan så man inte kan skadas om man av obetänksamhet skulle lyckas öppna den av misstag. Mer än 2 timmar pyrolysläge
Albin71: [citat] Nej, men när temperaturen i frysen (även ytorna i innertaket) höll 20grader tog vi chansen.
kia2: [citat] Det var lite knepigt att få ut kylskåpet, men har dragit ut det nu och kikat. Du hade helt rätt i att slangen var igenkläggad. Jag gjorde rent med en tandborste och lite diskmedel/varmt vatten, och nu rinner det igenom från tappåhålet jättebra. Så jag är ganska säker på att det var det som var felet. Case closed. Stort tack till er som hjälpte mig att lösa problemet.
Yoda 204204: [citat] Bytte den nedre tät listen och tätatde den nedre skölj armen eftersom det var långa sprickor i plasten i armen. Rengjorde med tryckluft och limmade med 2 comp lim nu är armen tät och allt funkar perfekt. Är armen o tät så slutar dem snurra och står och sprutar direkt mot listen och då kan inte listen hålla tät. Mvh Mj
Anonymiserad 137805: Funkar den så funkar den Annars finns det infällda modeller att byta till