889 läst ·
7 svar
889 läst
7 svar
Vitvaror tvättmaskin
Hej,har problem med att vattnet rinner från tvättmedelsfacket ner på golvet på min Cylinda FT 362 S.
Nån som vet om man kan laga det själv?
Nån som vet om man kan laga det själv?
Tack f svar,tror inte det för jag har spolat vatten igenom slangen och tryckt en kabel ner genom plaströret som går till trumman.Min fundering är om man måste montera bort hela trumman för att se om ev det är spricka el nåt?MultiMan skrev:
Nån som varit ute för liknande problem?
det vanligaste om man har kalkrikt vatten är att munstyckena i taket kalkar igen och det sprutar vatten lite överallt
en del maskiner med vattenpåfyllning genom luckbälgen kan få restriktioner i slangen och därmed rinna ut över golvet.
Ft362 måste ju leva på övertid nu, annars skulle jag bytt tvättmedelsfacket komplett och slangen till trumman.
en del maskiner med vattenpåfyllning genom luckbälgen kan få restriktioner i slangen och därmed rinna ut över golvet.
Ft362 måste ju leva på övertid nu, annars skulle jag bytt tvättmedelsfacket komplett och slangen till trumman.
Ok tack f svar.Tänkte att jag skulle byta slangen till trumman iaf.Bra att veta ifall någon gjort det osv o det är svårt.electroluxaren skrev:det vanligaste om man har kalkrikt vatten är att munstyckena i taket kalkar igen och det sprutar vatten lite överallt
Stämmer att maskinen är gammal, men så länge lager och sånt inte börjar bli gammalt så tänkte jag anända den.
Klicka här för att svara