Hej,har problem med att vattnet rinner från tvättmedelsfacket ner på golvet på min Cylinda FT 362 S.
Nån som vet om man kan laga det själv?

MultiMan
Två tänkbara orsaker, för mycket eller fel sorts tvättmedel så maskinen löddrar över och trycker ut tvättvatten eller att det är stopp i slangen från tvättmedelsfacket ner till trumman.

T tergo skrev:
vet inte om detta kan vara till hjälp
[länk]
Tack,har redan kollat där.

MultiMan MultiMan skrev:
Två tänkbara orsaker, för mycket eller fel sorts tvättmedel så maskinen löddrar över och trycker ut tvättvatten eller att det är stopp i slangen från tvättmedelsfacket ner till trumman.
Tack f svar,tror inte det för jag har spolat vatten igenom slangen och tryckt en kabel ner genom plaströret som går till trumman.Min fundering är om man måste montera bort hela trumman för att se om ev det är spricka el nåt?
Nån som varit ute för liknande problem?

P
det vanligaste om man har kalkrikt vatten är att munstyckena i taket kalkar igen och det sprutar vatten lite överallt

en del maskiner med vattenpåfyllning genom luckbälgen kan få restriktioner i slangen och därmed rinna ut över golvet.
Ft362 måste ju leva på övertid nu, annars skulle jag bytt tvättmedelsfacket komplett och slangen till trumman.

electroluxaren skrev:
det vanligaste om man har kalkrikt vatten är att munstyckena i taket kalkar igen och det sprutar vatten lite överallt

en del maskiner med vattenpåfyllning genom luckbälgen kan få restriktioner i slangen och därmed rinna ut över golvet.
Ft362 måste ju leva på övertid nu, annars skulle jag bytt tvättmedelsfacket komplett och slangen till trumman.
Ok tack f svar.Tänkte att jag skulle byta slangen till trumman iaf.Bra att veta ifall någon gjort det osv o det är svårt.
Stämmer att maskinen är gammal, men så länge lager och sånt inte börjar bli gammalt så tänkte jag anända den.

P
Jag tror inte att det är svårare på dessa än andra maskiner.
Jag skulle aldrig göra det för det Är inte lönt pådenna maskinen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.