Vår induktionshäll har slutat fungera FELKOD= F0 + "hänglåset" är låst.
Gissningsvis är en skyddsfunktion i ingrepp typ ,att kylfläkten sagt upp sig,
Hällen är 13 år gammal och har fungerat felfritt upp tills nu.
Hur lång livslängd kan en induktionshäll ha?
Janne
Gissningsvis är en skyddsfunktion i ingrepp typ ,att kylfläkten sagt upp sig,
Hällen är 13 år gammal och har fungerat felfritt upp tills nu.
Hur lång livslängd kan en induktionshäll ha?
Janne
Om jag ska lyfta hällen så kommer jag slå mitt huvud i kåpan för köksfläkten.torbeno skrev:
Antar att ett proffs har lyftjärn med sig.
Det vore bättre att en E nr skylt placerad synbart på inbyggnadslådan!
Då behöver man endast öppna kökslådan för att hitta E och F nr-
Tekniker kommer den 4/12 och hällen felanmäld 24/11.Tydligen har Siemens hälltekniker mycket att göra
Om beslut om ny häll så ingen Siemens häll i såfall.
Jo, placeringen är lite dum men om du får ut lådan under och ingen skiva ligger där och blockerar så kan man läsa etiketten.W Westlja1 skrev:Om jag ska lyfta hällen så kommer jag slå mitt huvud i kåpan för köksfläkten.
Antar att ett proffs har lyftjärn med sig.
Det vore bättre att en E nr skylt placerad synbart på inbyggnadslådan!
Då behöver man endast öppna kökslådan för att hitta E och F nr-
Tekniker kommer den 4/12 och hällen felanmäld 24/11.Tydligen har Siemens hälltekniker mycket att göra
Om beslut om ny häll så ingen Siemens häll i såfall.
Om du inte har angett e-nr till Siemens (BSH service) så kommer han utan reservdelar. Det blir då ett till besök. Han kommer heller inte plocka fram lödkolven och börja löda om komponenter. Vid en reparation blir det nytt elektronikkort och är din häll 13 år så är det kortet dyrt.
BSH har fått ett antal foton på hällen.Är man proffs ska man kunna se vilken typ av häll jag har.torbeno skrev:
Jo, placeringen är lite dum men om du får ut lådan under och ingen skiva ligger där och blockerar så kan man läsa etiketten.
Om du inte har angett e-nr till Siemens (BSH service) så kommer han utan reservdelar. Det blir då ett till besök. Han kommer heller inte plocka fram lödkolven och börja löda om komponenter. Vid en reparation blir det nytt elektronikkort och är din häll 13 år så är det kortet dyrt.
Och med info om Fel koden kan man med stor förviissning veta vilka ev reservdelar teknikern ska ha med sig
vid besöket.
Lite som att ta ett kort ovanifrån på bilen och servicebilen ska veta regnummerW Westlja1 skrev:
Jag kan ju även redan nu förbereda dig på att du kommer höra av från BSH dagen/dagarna innan där de vill att du kompletterar ditt ärende med e-nr.W Westlja1 skrev:
Om du vill ha hjälp med hur du lyfter upp hällen kan du svara här, gärna med ett foto på hur den ser ut.
Klicka här för att svara