Vitvaror
Anonymiserad 137805: med tanke på dagens små kompressorer är det nästan omöjligt att ha kondensorslingor på båda sidorna olika tillverkare gör olika lösningar och en del kräver mycket stort avstånd i sida men alla är olika
lordi: [citat] Fast det är ju inte själva fjärrvärmevattnet som sköljer disken...
Pärran: Jag insåg det efter lite googlande. Men då blir det tippen. Den kostade ju runt 2500kr. Det var en riktig skitkonstruktion. Blir en ny Miele ist.
Anonymiserad 137805: detta är en symptom på kretskorts fel men kan självklart vara något helt annat har man inte tur så kan det bli en mycket utdragen felsökningsprocess
sandos: Det är väl nu du ska använda fiberfix eller flextape? Eh, ja fiberfix enligt denna video, då tydligen typ 1-2 lager flextape inte är lika bra som 20 lager fiberfix!?!? [MEDIA=youtube]r-qkhBORukc[/MEDIA]
NoOne2k: [citat] Jag får nog avråda från biltemas stål-expoy. Det hela höll i två år innan det gav upp.
ClasseClas: [citat] Yes, jag betalade 55 kr för tvättmaskinstestet för att förbereda mig inför ett byte men bytte kol istället.
Anonymiserad 137805: förutom ventilen som torbeno länkar till så är utloppspiparna en tänkbar orsak https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/eshop-produktlista/00419898 de blir fulla med kletigt kaffe och inget kommer ut
major_tom: det är inga andra lampor som lyser? vet inte hur det är på just denna maskinen men prova att typ hålla in startknappen i några sekunder, eller startknappen ihop med nån annan knapp
Anonymiserad 137805: ja det sitter en OWI sensor eller membran nere i brunnen under silarna som gärna vill spöka
Cider: Vi köpte ett nytt lock för inte så länge sedan (det lilla runda). Litet men dyrt (109 kr). För några månader sedan märkte jag också att sköljmedlet tog slut för fort. Inställningen av mängden lyckades jag inte med, fast den skall fungera enligt bruksanvisningen. Nu kommer det konstiga: Jag hällde i vatten istället för sköljmedel. Då försvann problemet. Numera tar jag 1 del
Alfredo: [citat] Nästan omöjligt att besvara då man inte känner till något om vare sig dig eller "ditt kök", Men ska jag svara så säger jag att det normalt är ganska enkelt. Du kan väl redan nu kontrollera att den befintliga är ansluten till ett vanligt vägguttag med "normal" placering och att vattnet till maskinen går att stänga av.
victor.wareborn: Hej Electroluxren, En fråga i samma ämne. Jag har en qt3549 som jag fått problem med. Då jag verkligen gillat ismaskinen så har jag köpt en likadan frys med enda skillnaden att den ”nya” har rostfri dörr. Så jag vill nu montera min svarta dörr på ”nya” frysen. Jag gick dock på patrull när jag inte lyckas koppla ur kabeln mellan kretskort och panelen (Isdispensern) på dörren.
Fotografen: Man slipper de märkliga stånkanden och råmanden moderna skåp har för sig också.
halper: [citat] Syror är också relativt bra på att reagera med eller bryta ner vissa ämnen som luktar illa (jag är ingen kemist, men det är min grundläggande förståelse) och ett vanligt husmorstips om man har något, typ träningskläder, som legat till sig och luktar surt eller unket, är att köra dem med en skvätt ättika. Ättikan har samma effekt som citronsyran vad gäller att reagera med
nyfixare: Måttet från botten på hällen till understa hyllan är 70 cm, under den kommer ju sockeln men willhems (ägarna) har satt en lucka på bottenhyllan och troligtvis finns det elkablar där som häll o diskmaskin är kopplade till. Dörren är en vanlig 60 cm. Hur fixar man det?
torbeno: Ja, den skall låta/surra/brumma. Den gör det när den öppnar sig och tar in vatten. Du kommer höra ljudet inte bara i starten utan även under drift vid de tillfällen när maskin tar in nytt vatten. Helt i sin ordning.
Parpolis: [citat] Ja det låter rimligt. Stort tack för svaret.
frsu79: @Laga allt Det gick bra. Diskmaskinen diskar helt felfritt nu och disken är torr.
Anonymiserad 137805: Troligtvis det vanliga då man monterar en uppgraderad tätning som lösning
Lilross: Flödesmätaren var det, dock var filtret fyllt med små partiklar. Jag monterade ner den för att titta på den innan jag beställde en ny för knappa 900:- :dizzy: När jag hade plockat ner den så knackade jag den med filterdelen mot bänken och det ramlade ut en hel del små (kanske järn) partiklar. Liknande små hittade jag i det större filtret innan den mjuka delen på slangen. Nu
torbeno: Denna om du vill ha rostfri. https://www.tretti.se/vitvaror/diskmaskin/underbyggd-diskmaskin/product/siemens-sn457s05ms/ Ligger på 6990 kr just nu