Vitvaror
Nidyr: Jävligt märkligt.... Jag fyllde maskinen igen med vatten och släppte ut det, skruvade sedan ur filtret och släppte ut allt vatten. Bröt strömmen och nollade maskinen. O vips funkade det. Nu har jag visserligen bara kört lättare tvättar men ändock 2 stycken utan några som helst problem. Vågar inte sia om vad som strula förut om det var ett mjukvarufel eller om det finns något löst
Pinkmargera: [citat] Fick tyvärr aldrig igång vår diskmaskin igen (var ej kontrollmodulen) så det blev en ny, den vi hade verkade vara från 2006 så det köndes ändå rätt ok. Om du behöver en ny kontrollmodul så har jag iaf en över nu
Anonymiserad 137805: förr var det inte rätt men nu
Anonymiserad 137805: Dålig jämförelse mellan indesit och siemens Korpserien jmf elitserien
Alfredo: Siemensmaskinen har zeolittorkning men inte Boschen? Min Siemens med zeolittorkning är den första maskin jag haft som verkligen torkar bra så jag skulle inte vilja vara utan denna funktion. I manualen till Boschen står följande som får mig att fundera: "OBS! Utträngande vattenånga kan skada köksinredning. ▶Låt maskinen svalna något efterprogrammets slut innan du öppnar
Laga allt: Hej, Snälla hjälp mig välja: Bosch SMU6ECI74S Finns på Elgiganten Siemens SN457S05MS iQ500 Finns på Tretti.se Jag bryr mig inte så mycket om Home Connect eller Zeolith, bryr mig mer om kvalite och hållbarhet etc, vilken modell anser ni är bäst av dessa? Hur ska man tänka? Nackdelar med någon av dem?
Anonymiserad 137805: du får göra själv det finns inte längre fötter för att maskinen skall stå stadigt
Kane: Verkar vara ett allvarligt fel om man skall tro Mr Google. Byte av styrenhet..... Men ring Miele och kolla vad de rekommenderar.
Alexn72: Vill minnas att jag hade något liknande och då var det ett filtlager. Dvs en remsa filt som hade slitits ner. Dvs trumman vilar på den för att kunna snurra.
gryden: Jag vill bara tacka alla i denna tråd - jag har "IKEA Enastående" köpt 2015 som de senaste åren har visat alla möjliga felkoder, främst 20 och 40, nu på senare tid varje gång jag kör ett program. Efter lite googlande hamnade jag i denna tråd, vilket fick mig att ta mod till mig och skruva upp min maskin (jag är total novis). Tack vare den utmärkta bilddokumentationen i denna tråd
pjkw: Haha, monterade också en Electrolux diskmaskin idag, svor över att en av de gråa skruvarna var borta. Var nästan på väg till Bauhaus men då hittade jag den Jag tror absolut att det går att hitta något värdigt substitut på Bauhaus.
systerinca: [citat] Det är en otydlig bild men som du säger kan den ha varit svartvit. Jag minns faktiskt inte och nu orkar jag inte flytta spisen, skruva bort och dubbelkolla. Men det såg logiskt ut när man va där och kollade
axelito: [citat] Slangen sitter påkopplad på den stora vita sumpen på höger sida i framkant bakom plåten på bilden. Så känn med handen på högra sidan om sumpen bakom plåtkanten där så hittar du den. Annars om det inte skulle vara nån slang där, kolla då på vänstra sidan på sumpen så sitter det en tryckbrytare där, ser ut som ett usb minne ungefär. En sån tar du enklast av genom att
mickekarl: Risken att köpa begagnat,kanske? Provades den innan köp?
Anonymiserad 137805: Omöjligt att veta om du inte mäter
rasmusss: Två maskiner är ju också en tanke klart, men för dåligt med utrymme. Funderingarna avbröts av att jag hittade en billig begagnad Miele på blocket, så det blir den vägen nu. Tack för svaren!
Bono_R: Ja den satt rejält men tar man det försiktigt och”går runt” och tar lite i taget fungerade det bra
Anonymiserad 137805: Det plastlocket sitter i övre högra hörnet så där har du inte att göra!
Anonymiserad 137805: spolarmsväxlaren är den gröna motorn ovanför den blå ringen diskmaskinerna brukar hålla garantitiden plus ett par dagar
Micke1988: Tack så mycket för hjälpen! Slangen på sista bilden till vänster satt lite löst så det läckte vatten där. Jag tog loss slangen, rensade den på lite smuts, torkade upp vattnet, satte tillbaka slangen och allt fungerade igen.
Anonymiserad 137805: detta är en typisk symptom för alvarligt fel i kylsystemet. kan vara en läcka men med tanke på åldern lika gärna en väldigt trött kompressor.
Anonymiserad 137805: kolla att inte säkerhetsswicharna i dörrlåset lossnat (3st) att krokarna till haspen i dörren är hela och att fjädern är hel (vanligaste felet) sharp tillverkar denna ugn och min är ca 25 år så viss kvalitet finns det . swicharna sitter i ugnen bakom panelen och för att kolla dessa måste du ta bort höljet
nissebrun: Tror jag anar hur det fungerar. Det sitter en tank där nere vid pumpen och en större där uppe som man tömmer. Vattnet pumpas upp till den övre och när den börjar bli full så orkar inte pumpen pumpa upp mer vatten och då stiger nivån i den nedre där det sitter någon form av brytare som säger att det är dags att tömma tanken.
Anonymiserad 137805: 15-20 år gamla maskiner får inte samma fel och dessutom färre