Kylskåp elektro helios KS 3795
Lampa i skåp o kompressorn stannar när man öppnar dörren sen när man stängt dörren måste jag bryta strömmen sen funkar lampa o kompressorn igen.
Har bytat sensorn mitt under dörren
Jag öppnar o stänger dörren några gånger o de funkade men felet kommer tillbaka igen.
Är de fel på kretskortet bak under kylen?
Eller kretskortet i displayen?
Eller något annat
Mvh
Sten

P
Troligen kablen till kretskortet
Den har utgått
Så det blir inte lätt

electroluxaren skrev:
Troligen kablen till kretskortet
Den har utgått
Så det blir inte lätt
Menar du kabel dörr display nr 165 har beställt den fick svar att den inte fanns tillgänglig i lager nu.
Skåpet är 5 år har kollat på Electrolux
Fast pris arbete o material 1800kr
Då förväntar jag att de fixar felet
De är de jag funderar på att beställa

P
Den kommer nog aldrig att bli tillgänglig igen.
Du har väl 5 års garanti?

Skåpet är köpt 2015-07-23 så 5 år är passerat
Tror du inte en Electrolux tekniker kan få skåpet att fungera normalt?
Eller jag måste köpa ett nytt kylskåp?

Yep det är kabeln som går mellan gångjärnet på dörren som gått av. Det ser inte ut som kabeln kommer komma tillbaka inom snar framtid. Om du plockar av plastdelen mot golvet under dörren och så kollar du vid gångjärnet så syns det nog att kabeln är sprucken där. Brukar gå att skala upp kabeln lite och koppla ihop det med så kallade "fiskögon".
Så tekniker kommer nog fixa det med fiskögon om det ser bra ut, annars döma ut skåpet.

• Gilla
znutt
  • Laddar…
Tack för svaren
Jag har idag skarva ihop kabeln en av de tre ledarna var av så nu funkar skåpet.
Fick idag besked av Electrolux att där är 19 veckors leveranstid innan den finns i deras lager hyllor. Så den provisoriska skarven under dörren med 3 wago klämmer upp tejpad med silvertejp får sitta till dess. Mvh. Sten

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.