Hej
Är det någon som käner igen detta problem på en Siemens torktumlare
Modellen heter e44-10
Så fort jag väljer något program så börjar maskinen pipa och 3 lampor blinkar.
Det händer ca 2 sekunder efter att man väljer något program och det häder även om man inte trycker på startknappen. Gissar den gör någon kontroll och att den inte får kontakt med och därmed fellarmar men någon som kan ge en ledtråd vad det är för del som är trasig.?
Jag har ohmmätt värmeslingan i kontakten och den verkar vara hel men har inte tagit isär och kollat kretskoret ännu
Den piper 4 korta beep 3 gånger
beep-beep-beep-beep
Kort paus
beep-beep-beep-beep
Kort paus
beep-beep-beep-beep.
Se bifogad bild vilak 3 lampor som blinkar..
Hittade inget vettigt när jag försökt googla på problemet
hoppas någon vet vad felmeddelandet betyder
Är det någon som käner igen detta problem på en Siemens torktumlare
Modellen heter e44-10
Så fort jag väljer något program så börjar maskinen pipa och 3 lampor blinkar.
Det händer ca 2 sekunder efter att man väljer något program och det häder även om man inte trycker på startknappen. Gissar den gör någon kontroll och att den inte får kontakt med och därmed fellarmar men någon som kan ge en ledtråd vad det är för del som är trasig.?
Jag har ohmmätt värmeslingan i kontakten och den verkar vara hel men har inte tagit isär och kollat kretskoret ännu
Den piper 4 korta beep 3 gånger
beep-beep-beep-beep
Kort paus
beep-beep-beep-beep
Kort paus
beep-beep-beep-beep.
Se bifogad bild vilak 3 lampor som blinkar..
Hittade inget vettigt när jag försökt googla på problemet
hoppas någon vet vad felmeddelandet betyder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok, då var det nog lite värre. Din maskin är typ 12-13 år? Jag skulle kolla så att kontakten till motorn är ok, så att den får kontakt med elektroniken.
2. Se om något på elektroniken har bränt.
2. Se om något på elektroniken har bränt.
Vissa modeller har ju även haft problem med att om man trycker för kort eller för länge på knappen så fattar den inte. Tryck precis ”lagom” länge.
Eller peta in i hålet med en mejsel och motionera upp kontaktblecket. Hålet där luckans pigg går in alltså.
Eller peta in i hålet med en mejsel och motionera upp kontaktblecket. Hålet där luckans pigg går in alltså.
Ok, kan det vara något i det hålet som inte funkar tror du? "Motionera upp kontaktblecket" säger mig ingenting.torbeno skrev: