2 372 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Vilken vitvarutillverkare har mest problemfri service?
Jag har Bosch diskmaskin som överlag är jättebra men den har krånglat ett par ggr och då har Bosch skickat servicetekniker snabbt och problemfritt. Båda ggr har det avhjälpts inom garantin på 5 år.
Serviceteknikern i fråga kommer från något företag som servar fler märken, jag tror samma företag varit hos mig för att fixa till min spis från Electrolux en gång.
Vilka av de stora märkena kan man räkna med har denna servicenivå, inkl. snabb tillgång till reservdelar?
Jag frågar då jag snart behöver byta kyl och frys och har läst mig till att det inte är som förr när maskinerna gick i 20 år. Och när det krånglar vill jag ha snabb hjälp.
Serviceteknikern i fråga kommer från något företag som servar fler märken, jag tror samma företag varit hos mig för att fixa till min spis från Electrolux en gång.
Vilka av de stora märkena kan man räkna med har denna servicenivå, inkl. snabb tillgång till reservdelar?
Jag frågar då jag snart behöver byta kyl och frys och har läst mig till att det inte är som förr när maskinerna gick i 20 år. Och när det krånglar vill jag ha snabb hjälp.
Ja, Bosch kommer nog fortsatt vara mitt primära val för åtminstone disk- och tvättmaskin samt torktumlare. Däremot kul att kunna öka urvalet lite på övriga vitvaror, därav min fråga. Jag kommer nog hålla mig till produkter med 5 års garanti oavsett märke.torbeno skrev:
Vad jag snappat upp i forumen kan märken som t.ex. Samsung ha reservedelsproblematik och långa väntetider.
Kan variera beroende på var i landet man bor också, en kollega som bor i en mindre stad skulle i vilket fall dubbelkolla så det fanns service lokalt och välja vitvaror efter det i fortsättningen. Då de behövt betala dryga reskostnader på någon nuvarande vitvara som behövde service efter garantitid. (Eller om de köpte ny då det inte lönade sig repa pga reskostnaden, kommer inte ihåg)
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 247 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 247 inlägg
Electrolux-service har fungerat mycket bra under alla år och reservdelar har de normalt haft med sig eller kommit en gång till efter kanske 2 dagar. Enda gången det tog tid var när diskmaskinen gick sönder en fredag några dagar innan jul, då blev det till att vänta till efter alla helger.G Grevick skrev:
Klicka här för att svara