Vitvaror
Anonymiserad 416764: Jag har precis köpt en Medelstor diskmaskin. Vart hittar jag där man ställer in dosering på salt respektive spolglans? Hittar inte det någonstans.
foppson: [citat] Tänkte att svaret på din fråga kan vara intressant, jo den funkade i tre år efter jag ställde frågan med ofta förekommande felkod E60, speciellt när den var klar och körde antiskrynkelproceduren efter att den var klar. Men nu efter rengöring så funkar den som de ska.
Tiimpan: [citat] Too late, har frun sagt inbyggnads så har hon  uppgiften är att hitta det minst dåliga :p
Sista spiken: [citat]
hempularen: Troligen. Eller så får du bygga om fläkten och byta till en LED kompatibel trafo. det finns också lösningar med att sätta in ett motstånd över lampan, som drar ström. Men det kan bli rätt varmt om man måste bränna bort 10-15W.
Magnus E K: Kanske för att spill/överkok inte direkt ska rinna ner där det kan göra skada? Blir även enklare att göra rent.
Anonymiserad 137805: det där är ju en bra maskin så va rädd om den
BirgitS: [citat] Electrolux-service har fungerat mycket bra under alla år och reservdelar har de normalt haft med sig eller kommit en gång till efter kanske 2 dagar. Enda gången det tog tid var när diskmaskinen gick sönder en fredag några dagar innan jul, då blev det till att vänta till efter alla helger.
Robbinb85: [citat] Eftersom du har plexi, kan du ladda upp film när den självrengör?
Anonymiserad 137805: [citat] matskillen svarar bara som en BOT kan dvs standardiserade fraser
Dowser4711: E14 låter fel? Om du använder en strömtjuv är det väl mer lämpligt med en E27 om du ska köra torktumlaren på den.
Anonymiserad 137805: 20-år! ja då är det ingen skitmaskin , va rädd om den sådana görs inte längre. jag tror dock att åldern har en avgörande betydelse i deformeringen oxå.
Matskillen: Remmen kan ha gått av Mvh matskillen
Matskillen: Det kan vara tcl den menar Tcl betyder tub clean Men det står tct ser jag nu! Mvh matskillen
Matskillen: Felkod Er 7 betyder att en knapp har fastnat. Mvh matskillen
Matskillen: Förlåt mig janabanana jag bara tipsade om att köpa nytt Mvh matskillen
Kabehusvagn3328: Möjligt att fukt trängt in i elektroniken, lyft upp hällen, kan också möss som kortslutit den, stäng av strömmen minst en halvtimme, och se om den återställer sig, har reparerat ungnar som gett upp och helt döda, kolla så inget är gnagt på ledningar inuti, har reparerat flera med det problemet är elektroniken skadad (åska) försäkringsärende
Supertess: Jag tackar för snabb hjälp!! Så skönt att inte behöva byta ut en för övrigt fullt fungerande spis. Ni är grymma!!!
Anonymiserad 137805: Byts inneifrån om sladdarna inte är för korta
tanaris: [citat] När händer det? Vi har haft en sån där Siemens-häll med gemensam kontrollpanel i drygt ett år, ändrar fortfarande fel zon minst en gång varje gång jag använder den till mer än att koka vatten... I övrigt är jag helnöjd med den, använder dock aldrig flexzoner och steksensor och andra extrafunktioner.
[SH]: [citat] Tror nog hela plattan svarar även på lägre effekt men den orkar inte hålla vattnet kokande i hela pannan. Troligen kommer du kunna ha det kokande i hela pannan på 12 eller 13 också men då behöver pannan värmas upp mer.
Anonymiserad 137805: Det är din förångarsensor som måste bytas
Danielc: Vi har med huset ärvt en gammal Gram-kylbox, modell "Gram HF 348" - är det någon som råkar ha en liknande och vet hur man ställer in rimlig temperatur? Verkar bara finnas en knapp och ett vred och vad jag än ställer in försvinner stapeln i termomentern under -30 ... hade tänkt mig mer -18 eller så. Tänkte att knappen var för något slags snabbfrysningsläge men då tystnar den helt
Lutte: Vi diskar alltid på grytprogrammet, då blir det rent och har aldrig haft en maskin som blir snuskig invändigt. Vi skrapar bara av tallrikarna innan dom ställs in.
scasi: Om maskinen är från slutet 2013 eller senare anger första siffran årtal och siffra två och tre vecka. Exempel 94330007 = tillverkad 2019 vecka 43
nalle077: Tar vid i denna tråd. Vilken voltstyrka är det som drar magnetventilen för vattenpåfyllning. Jag ser att det står 230V på den, men det betyder ju inte att det är 230V. Är det 12V? Den fyller inget vatten och dioden blinkar. Tänkte prova att tvångsköra den för att se om den fungerar. Är det vanligt att ventilen är trasig? Jag har haft isär den, och det verkar inte vara stopp.
jp.Johan: [citat] Pumpen snurrar, inget motstånd Slangen från brunnen till värmeväxlaren är ren. Tar jag ut slangen från värmeväxlaren rinner vattnet ut inne från diskmaskinen Ska kolla så den sitter helt fast. Men där är inget lekhage.
axelito: Har du ingen belysning i maskinen så kolla att spolarmarna är hela. Vissa undre spolarmar med en sån extra snurrgrej på har en tendens att spricka på undersidan efter nåt år. Och då sprutar vattnet helt fel och det skvätter ner i översvämningsslangarna och ner på botten i maskinen. Lösning 2: Kör igång maskinen några minuter och öppna Sedna luckan och kolla så att inget av