L
Leafy: Jag kan säga såhär, den har aldrig tömt såhär fort innan... vi tog över maskinen när vi flyttade in i huset för 4 år sedan. Jag lyckades med lite våld och kärlek på samma gång få ut maskinen så jag kunde lossa överdelen och sedan komma år de sista skruvarna så jag fick loss fronten. Väl där så kopplade jag loss tömningsslangen från maskinen till pumpen och fann 3 euro,
2 svar · 1,9k läst
·
axelito
axelito: [citat] Skummade bara igenom inlägget när jag skrev mitt svar, så missade att det hade varit i20 på gamla maskin. Ja där satte du huvudet på spiken, dyrt stopp i avloppet. :)
9 svar · 3,1k läst
K
Anonymiserad 137805: ah du hade den med separat motorstyrningskort de med inbyggda är vanligare. hoppas att du köpte två.
3 svar · 2,2k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] jo det verkar ju vara lösningen här jag skulle kolla kretskortets kondensatorer först
9 svar · 2,7k läst
·
torbeno
torbeno: [citat] Ja, den kan ha hängt sig. Den skall ju snurra när maskinen tar in vatten. Bra att provköra med maskin utdragen och sidan borttagen.
5 svar · 2,3k läst
R
Anonymiserad 137805: [citat] du missar inte kortet stort som f stor trafo på och en massa vita och svarta sladdar som ansluter.
3 svar · 4,0k läst
T
Tompafix: Kan vara att det saknas packning i locket.
11 svar · 4,7k läst
·
axelito
axelito: Värmaren trasig, du har ju 5 års garanti, så bara ringa service :)
1 svar · 5,2k läst
·
torbeno
torbeno: [citat] Ok, då är reklamation från BSH ute ur leken. Ev garanti från Leos är ditt hopp.
8 svar · 5,7k läst
·
H
Harald Blåtumme: Nya matningen till denna 400V-spis gjordes i 2,5 mm2, fullmatat i Perilexuttaget dvs inkl nolla vilket saknades tidigare. Kåken har 16A huvudsäkringar så det kändes överdrivet att ha mer än 2,5 mm2 spismatning, det var 1,5 mm2 tidigare med gamla 400V-spisen vilket funkade det också (med gamla spisen). Bara att konstatera att man inte ska ansluta tunga högströms 230V-laster i denna kåk,
16 svar · 6,2k läst
M
M_ason: [citat] Men det har jag, och ett typiskt tecken på detta är att just när maskinen blir varm så trycker baksidan mot plåten och skapar ett "konstigt" ljud sen har du rester från trumdelningen som runnit med trumman,syns på bilden,jag tänkte lägga upp en bild som visar tydligare men det gick tydligen inte.
10 svar · 3,4k läst
·
B
borje o: [citat] Tack så mycket! Det fungerade, jag fick lossa en liten skruv på lucksidan och sedan gick det som smort. Det visade sig att en liten fjäder gått av i själva låskistan, så nu gäller det bara att hitta en ny! Tack än en gång, nu är jag på betydligt bättre humör.
12 svar · 4,8k läst
·
Luddis_1
Luddis_1: Vita avlagringar brukar tyda på kalk
2 svar · 1,4k läst
·
M
-MH-: Pump bytt, och en tvätt gick igenom utan felmeddelande. Vågar inte köra en tvätt till.... :p
13 svar · 3,8k läst
P
Anonymiserad 137805: [citat] jo så skall det vara
3 svar · 1,9k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] man kan ju undra varför man sätter in diskmaskin som står för de flesta försäkringsskadorna? En diskmaskin läcker, det är inte frågan om utan när!
51 svar · 9,8k läst
·
P
Anonymiserad 137805: [citat] pudret är bara den vanligt dåliga konstruktion/monteringen då saker legat och gnagt mot varandra en längre tid
8 svar · 3,5k läst
·
C
Conqvist: [citat] :) Jag antog att du menade på samma sida som avhärdaren sitter. Oavsett om det är vänster framifrån eller höger bakifrån. :) Tack för bra råd och jag ska kolla när tiden räcker till.
5 svar · 2,3k läst
T
TowaTei: [citat] Samma här, det är väldigt bekvämt. Så skönt med en mikro som även kan agera "riktig" extra-ugn och den är minst lika bra som mikro som min gamla "vanliga" mikro. Dessutom är kombilägena mer användbara än jag trodde (tex för att värma pajer etc och behålla dem krispiga) även om det tog sin tid innan jag fick kläm på dem. Lyxigt och/men bekvämt.
15 svar · 14,7k läst
·
Fotografen
Fotografen: Ska jag gissa en gång så ligger det bleck kvar mellan skruvarna i plinten i hällen. Öppna och kika efter. En del hällar verkar ha enastående tillkrånglade plintar och inkopplingsanvisningar.
18 svar · 7,6k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Ta in öl+vin i källaren och skippa kylskåpet? Det du tror du sparar på att lagra fulöl från Danmark/Tyskland försvinner ju i el mm för kylskåpet.
19 svar · 5,4k läst
H
Håbbe01: Google says When the Whirlpool Cabrio displays an F1 error, this means the the control board is having difficulty communicating with the motor. To fix your F1 error, you can first try to unplug your washing machine for 15 minutes and then plug it back in. If this doesn't work, you will need to replace the control board
2 svar · 4,4k läst
M
Anonymiserad 137805: kompressorn kan paja om det kommer in fukt och om oljan reagerar på denna fukt, i verkligheten är det sällsynt. kylsystemen varierar i sammansättning från skåp till skåp därmed ljudet oxå vill du ha helt tyst ta ett absorbtionsskåp
13 svar · 17,5k läst
·
E
eagleeye22: [citat] Tror inte det, men värt att dubbelkolla förstås. Det verkar som att den bara varit utanför diskmaskinen och jobbat. Tack för tipset
8 svar · 8,2k läst
tensiden
tensiden: Men tanke på att plaggen är "förstörda" om du inte får fixat fläckarna, så är det väl god idé att försöka få bort dom. Är det fettfläckar går de bort och är det sköljmedel bör de väl inte göra det? Kolla tipsen här: https://www.husmorstipset.se/oljeflackar/ I grunden gäller väl handdiskmedel och varmt vatten för att försöka få bort gamla fettfläckar. Kemiskt ren
27 svar · 7,6k läst
·
T
Tordan004: Hejsan forum, Jag har en Siemens XXL diskmaskin som är 86,5 cm hög och är på jakt efter en frontlucka i rostfritt. Maskinen är för inbyggnad i kök men passade inte med det beställda köket så nu måste jag installera den på annan plats, vid ett rostfritt minikök. Någon som har en ide var man kan köpa en rostfri lucka till en lite högre diskmaskin som denna?
0 svar · 1,4k läst
M
MarkusFagerberg: Menar du hällar med inbyggd fläkt överlag eller bara IKEAs?
4 svar · 2,9k läst
A
AkkiH: Hej igen, Testade att sätta igång den efter ett par veckors paus. Nu visar den E17. Fattar inte alls vad det kan vara. Har inte används sedan sist. En hantverkare som var här sa att han sett E8 i kombo med E15. E8 och E00 är dock det ända som verkar vara registrerat. Ingen vatten i botten. Idéer?
14 svar · 4,0k läst
·
R
Anonymiserad 137805: där skall det inte komma vatten alls troligen är det fel på denna plast vatten fördelare
1 svar · 2,7k läst
·
J
Anonymiserad 137805: Du får gå dels på det kosmetiska Dels på hygienen Dels allergi Det finns ju de som inte tål implantat
14 svar · 2,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.