Tjenare
Har haft lite pump-problem på senaste tiden med min Electrolux tvättmaskin dom används för grovtvätt, alltså arbetskläder, mattor, hästtäcken å liknande
Tänkte att en Wascator eller nån annan lite kraftigare maskin skulle passa mig bättre. De där har väl i princip alltid störtavlopp som inte sätter igen lika lätt?
Så frågan är vart man kan hitta en sådan till bra pris, de beggade jag sett hittills har varit satans dyra...
TR
Har haft lite pump-problem på senaste tiden med min Electrolux tvättmaskin dom används för grovtvätt, alltså arbetskläder, mattor, hästtäcken å liknande
Tänkte att en Wascator eller nån annan lite kraftigare maskin skulle passa mig bättre. De där har väl i princip alltid störtavlopp som inte sätter igen lika lätt?
Så frågan är vart man kan hitta en sådan till bra pris, de beggade jag sett hittills har varit satans dyra...
TR
Testa detta:
www.bofotvattsystem.se
0372-355 50
Välkommen till BOFO TVÄTTSYSTEM AB
BOFO Tvättsystem är ett företag under ständig utveckling. Vi har 30 års erfarenhet inom branschen och arbetar med kvalité och för ett perfekt resultat.
Bland vårt stora urval av modeller hittar du säkert en maskin som kan motsvara dina behov, vare sig du letar efter en maskin till, hemmet, hyresfastigheten, gården, tvätteriet eller företaget.
Vi köper in begagnade maskiner av märket Wascator®. Wascator är ett registrerat varumärke som ägs av AB Electrolux. Vår professionella och kunniga personal plockar ner maskinerna helt, byter ut lager i trumma och motorer. Monterar ihop maskinen med nya delar och lackerar om plåtar.
* Maskinen är nu som ny, men du sparar pengar. Priset är mer än hälften mot nypris.
* Du ska känna dig trygg med att köpa en maskin från oss.
* Vi hjälper dig hela vägen i val av modell, till hemkörning och installation.
www.bofotvattsystem.se
0372-355 50
Välkommen till BOFO TVÄTTSYSTEM AB
BOFO Tvättsystem är ett företag under ständig utveckling. Vi har 30 års erfarenhet inom branschen och arbetar med kvalité och för ett perfekt resultat.
Bland vårt stora urval av modeller hittar du säkert en maskin som kan motsvara dina behov, vare sig du letar efter en maskin till, hemmet, hyresfastigheten, gården, tvätteriet eller företaget.
Vi köper in begagnade maskiner av märket Wascator®. Wascator är ett registrerat varumärke som ägs av AB Electrolux. Vår professionella och kunniga personal plockar ner maskinerna helt, byter ut lager i trumma och motorer. Monterar ihop maskinen med nya delar och lackerar om plåtar.
* Maskinen är nu som ny, men du sparar pengar. Priset är mer än hälften mot nypris.
* Du ska känna dig trygg med att köpa en maskin från oss.
* Vi hjälper dig hela vägen i val av modell, till hemkörning och installation.
Blev inte riktigt som de hade tänkt sig där tror jagR rakral skrev:
Men annars är väl poängen att de som säljer beggat professionellt både skall ha mat på bordet och renoverar och ger garanti på maskinerna de säljer. Vill man köpa riktigt billigt skall man kolla efter någon som säljer direkt på t.ex. blocket. Köpte en t.ex. en Miele proffs torktumlare för 500 spänn. Men utbudet är skralt och man får ju inga garantier.
P.s. tänk på att du behöver trefas-matning i tvättstugan.
Jodå det är en 3 fas matning dragen dit tvättmaskinerna står, har bara delat upp matningen till 3 enfas. Det jag får göra om en Wascator installeras är att dra 2 enfas matningar till den vanliga tvättmaskinen å torktumlaren. Centralen sitter i samma rum så det blir en lätt operation
500, satan va bra pris. Jag är bra på att meka med maskiner så om en motor eller liknande är paj så bytar jag det.
Å så har jag en stor ģjutjärnsbrunn vid sidan av tvättmaskinerna så avloppet leder jag bara ner dit
500, satan va bra pris. Jag är bra på att meka med maskiner så om en motor eller liknande är paj så bytar jag det.
Å så har jag en stor ģjutjärnsbrunn vid sidan av tvättmaskinerna så avloppet leder jag bara ner dit
Är själv elektriker så kablarna drar jag dit själv
Problemet är väl att ingen byter ut sådana här maskiner själv, utan anlitar en installatör och då ingår att de tar hand om de gamla maskinerna och då hamnar de hos dessa brokers om det är något att ha.
Men jag ser att det ligger några <= 5 000 kr maskiner ute på blocket i stockholm och skåne nu.
Men jag ser att det ligger några <= 5 000 kr maskiner ute på blocket i stockholm och skåne nu.
Ja de som används i hyreshus är det väl oftast dessa firmor som tar hand om men brukar inte Wascator-maskiner finnas ute hos bönder å liknande?
I pris tänkte jag max 1500, annars kan jag lika gärna byta pumpar å laga den maskinen jag redan har de gånger den strular
I pris tänkte jag max 1500, annars kan jag lika gärna byta pumpar å laga den maskinen jag redan har de gånger den strular
Jo, det är väl de maskinerna som kommer ut till lite bättre priser.D Djävulssnickarn skrev:
Men så mycket billigare än den maskin som ligger ute nu för 3,5 tvivlar jag på att det kommer att bli. Möjligen om du kan hitta något gammalt defekt vrak
Vad är det för motor i sådana maskiner? Är det en vanlig frekvensstyrd 3 fas motor? Vad går oftast sönder i dom?
Aha vad är det för maskin? Har aldrig sett såna
Går de på 3-fas?
Kommer från tvättstugerenovering i större hyreshusområde...... stått i förråd som reservmaskiner....... vet inte så mycket mer än att dom snart står ivägen.....
Kan som sagt återkomma med mer info efter nästa besök i förrådet dom står i nu
Kan som sagt återkomma med mer info efter nästa besök i förrådet dom står i nu
Det låter bra