En Siemens diskmaskin från 2010. Kör fulländade program med gott resultat.
Men varifrån kommer oljudet? ,
Men varifrån kommer oljudet? ,
Vad är zeolit? Den låter inte hela tiden. Bara några minuter i perioder under diskprogrammet.
Innan jul fick jag någon felkod som jag ej har i huvudet för tillfället.
Så passade på att köpa en ny Bosch under rean, som för tillfället står i förrådet.
Brukar dom ge upp snart efter sånt här missljud, eller man kan köra på ett bra tag?
Har hållt på en dryg vecka nu.
Ska se om jag hittar vilket felkoder var. Men har för mig att det var något med värmen..
Innan jul fick jag någon felkod som jag ej har i huvudet för tillfället.
Så passade på att köpa en ny Bosch under rean, som för tillfället står i förrådet.
Brukar dom ge upp snart efter sånt här missljud, eller man kan köra på ett bra tag?
Har hållt på en dryg vecka nu.
Ska se om jag hittar vilket felkoder var. Men har för mig att det var något med värmen..
Ok. E01 var felkoden jag fick 2ggr i november. Drog ur sladden några minuter, sen har den gått problem fritt tills nu då..
Är väl bara att diska på tills den inte vill längre , eller?
Är väl bara att diska på tills den inte vill längre , eller?
E01 är oftast kretskortsfel som är oftast relaterat till diskmotorn då kretskortet gör en ledning/lindningdkontroll av motorn.J jordraketen skrev:
Då var det dags för ny felkod i den gamla maskinen. E22 igår kväll = igensatt silsystem. Stängde av och körde ett annat program som gick problem fritt.
Tog ur silarna nu och mycket riktigt var dom väldigt igensatta.
Såg då att det står ca ¾ med vatten kvar i hålet där silen ska sitta.
Ska det stå kvar vatten där efter att ett program avslutats korrekt?
Tog ur silarna nu och mycket riktigt var dom väldigt igensatta.
Såg då att det står ca ¾ med vatten kvar i hålet där silen ska sitta.
Ska det stå kvar vatten där efter att ett program avslutats korrekt?
Klicka här för att svara