J
Josef M: ”Gummibitarna” är golvfärgen så det är ingen fara. Det var bara att det kalkat igen så mycket vid locket att det inte blev tätt. Skrubbade med lite lime-a-way så gick det fint sen.
2 svar · 1,4k läst
·
D
Anonymiserad 137805: [citat] Det finns två kabelhärvor att köpa en för 1000.- och en för750.- vilken du skall ha framgår inte. första är ju att kolla om man hittar brottet och det är inte kul att ta bort frontplåten på den där inte. hittar man brottet så får man laga.
4 svar · 1,9k läst
F
Anonymiserad 137805: kylar har ingen standard på hyllor.
4 svar · 1,5k läst
·
D
DFYD123: [citat] BSH gör om ett flertal modeller som har homeconnect då det inte finns några chip/halvledare att tillgå så dom tar bort en del funktioner och behöver då skapa nya modellbeteckningar. Dom kommer nog tillbaka under nästa år igen.
14 svar · 6,3k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] Det sitter klipps på baksidan men de kommer man inte åt utan dra och lirka åt vänster så släpper det
6 svar · 2,0k läst
·
K
Kristina Johansson2: Hej! Någon som köpt vitvaror från Neff från utlandet? Vi ser att de är betydligt billigare i tex Tyskland. Från vilket företag har ni handlat, fungerade det bra? Vilken modell på ångugn, kombiugn och häll med inbyggd fläkt har ni?
0 svar · 1,2k läst
N
Anonymiserad 137805: [citat] kolan kan man byta framifrån utan att ta bort motorn
11 svar · 1,7k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] nä det är ju inte samma kvalitet på maskinerna efter flytten till slovenien men just spolarmsväxlaren är nog rätt billig till denna. cylinda gör ingen modell som påminner om denna utan där är det mesta plast där du har plåt
15 svar · 11,6k läst
L
Anonymiserad 137805: [citat] då kan du äntligen slänga denna med gott samvete
12 svar · 6,7k läst
I
IngaSigill: [citat] Hitta detta om hur man hänger om en Bosch dörr till torktumlare. https://www.hunker.com/13410692/reversing-a-bosch-dryer-door
6 svar · 18,4k läst
A
aner42: Hej! Jag befinner mig i Thailand och denna pjäs är ca 11 år. Jag har lyckats fixa den själv tidigare 2 ggr. Det som hänt nu är att jag först såg att behållaren för isbitar var det stort hål i botten på. Jag tog ut den och limmade på plastbitar på båda sidor. Samtidigt ser jag att det runnit vatten i frysen som sen frusit till is. Jag konstaterar också att kompressorn går och är
0 svar · 3,4k läst
sir_daniel
sir_daniel: [citat] den är modulbyggd med snabbfästen. Golv, tak, baksida, sidor allt går att demontera på plats. Service så tar du ur hyllorna och med 6st snabbfästen tar loss bakstycket där kompressor, försångare, kondensor osv sitter.
13 svar · 2,9k läst
L
LJN1954: Nej, jag köpte en diskkorg på Elon, original Bosch (lika Siemens ) Min cylinda var en DM35.
30 svar · 6,7k läst
L
Anonymiserad 137805: [citat] Visst
9 svar · 2,5k läst
·
T
Anonymiserad 137805: [citat] Turkarna har väl satt ihop den Slarvigt, kontrollanten kokade brännvin. Någonting ligger i pumpen. Men grundig (eller vem som nu äger varumärket) har ju som tur 5 års garanti
1 svar · 1,4k läst
·
E
erdu: Skit oxå. Gör som det står i manualen men den sitter fast som berget. Blir tokig.
3 svar · 1,7k läst
·
L
Anonymiserad 137805: [citat] Du lär aldrig hitta någonsin hitta den kvaliteten som pre millennium Boschen har
5 svar · 2,2k läst
É
ÉlPon: [citat] Tack för tipset, jag tog tag i det och sökte upp rätt brytare. Problemet var att hitta en med rätt styrka (på tryckknappen) eftersom jag inte visste vad jag hade. Vet inga fysiska butiker som har nåt större utbut att känna på. Men jag hittade databladet på länk nedan och kunde hitta rätt modell som motsvarar den jag har idag. Egentligen ska jag ha DA419-Y5AA enligt databladet
15 svar · 3,2k läst
·
hlph
hlph: [citat] Jag har varit inne på det också, men det sker alltid någon minut efter att 225 grader har nåtts, så snabbvärmningen borde redan vara avstängd. Jag tror aldrig jordfelsbrytaren löst ut när vi bara värmt till 150 grader. Det fins fyra värmeslingor i ugnen och vi har ju mätt alla, både kalla och varma. Förutom slingan till katalysatorn är det en för övervärme, en för
2 svar · 4,0k läst
O
OLSSON16: [citat] Tack för svar. Min Siemens har heller aldrig gått tyst eller snabbt. Går också i de tankarna men då blir det också totalrenovering av köket. Ska tillägga att det inte är min idé med nytt kök.
13 svar · 5,3k läst
cashew75
cashew75: [citat] Toppen tack för hjälpen ska kolla på den.
5 svar · 1,2k läst
·
H
Anonymiserad 137805: [citat] Ja något måste sitta där annars kommer det inget vatten. Missfärgningen kan jag inte förklara om det inte var nått knas med filtret. Det är ju ett kolfilter och borde då blivit svart idtället
3 svar · 1,2k läst
B
Anonymiserad 137805: [citat] Den lär ju bli dyrköpt då den inte är konfigurerad dvs den är omprogrammerad. det lär bli svårt att hitta någon i Sverige som dels har en sidekick och dels är intresserad att programmera denna modul.
6 svar · 820 läst
B
byggare bobs bror: Tack för snabbt svar!
2 svar · 1,5k läst
·
A
Avemo: [citat] Det vanligaste i hushåll är C-karakteristik. Det ställer större krav på ledningen med C-karakteristik än B-karakteristik. Det långa korrekta svaret är att den som kollar upp förimpedansen och beräknar utlösningsvillkoret för att se om du kan säkra upp till 13A kommer samtidigt att tala om ifall du måste ha B-karakteristik eller om det går bra med C. Men som sagt. För en
30 svar · 4,0k läst
·
blomknopp
blomknopp: [citat] Jag tycker det ser normalt ut. Jag har nu tvättmaskin och tog bort alla transportskruvar. Trumman går trögt jmfr. med gamla maskinen-Siemens.
8 svar · 1,8k läst
nino
nino: Fanns kol på hyllan i affären i byn, 150:- Nu går den igen Tack @electroluxaren
5 svar · 707 läst
·
arneri68
arneri68: [citat] Vi hade en hq Timjan som lär haft katalysator. Mer eller mindre luktfri vilket oftast var tråkigt.
4 svar · 1,9k läst
prototypen
prototypen: [citat] magnetfältet går rakt genom något tunt omagnetiskt, men kan man ha ugnen under så kan man ha ett kylskåp. men läs varningstexten för hällen, allt vad man inte får. Protte
6 svar · 1,2k läst
·
Q
qaragonic: [citat] Tack! Eloge, du är en klar favorit på forumet. Tydliga svar vad gäller nästintill vartenda vitvarutråd jag exponerats för hittills på forumet bland mina sökningar!
2 svar · 827 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.